Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#603656
als ik Roxy volgende week ga ontwormen moet ik Bais dan ook gelijk maar meenemen? Of kan ik gewoon alleen Roxy doen en Bailey laten? Ze gaan wel samen op dezelfde bak nu.
Ik ga maandag Banminth halen bij de DA.
En als ik haar de inentingen ga geven dan ook gelijk een paspoortje aanvragen en een gezondheids check laten doen toch?
En na 4 weken de volgende enting en daarna niet meer?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#603758
*Robin* schreef: als ik Roxy volgende week ga ontwormen moet ik Bais dan ook gelijk maar meenemen? Of kan ik gewoon alleen Roxy doen en Bailey laten? Ze gaan wel samen op dezelfde bak nu.
Ik ga maandag Banminth halen bij de DA.
En als ik haar de inentingen ga geven dan ook gelijk een paspoortje aanvragen en een gezondheids check laten doen toch?
En na 4 weken de volgende enting en daarna niet meer?
Ik heb hier alleen de kittens en de moeders gedaan en niet de rest, ik zou alleen Roxy doen.

Als je haar gaat laten enten kun je gewoon de volledige enting laten doen die hoeft maar 1 keer en dan ben je klaar dus laten herhalen hoeft niet. (met 1 jaar kun je laten herhalen)

Wat de wormenkuur betreft  ze is al ontwormt met banmint ik doe altijd een breed spectrum met een week of 14 en dan vind ik het wel klaar.
Door *Robin*
#603770
welke raad je mij aan dan? Breedspectrum is toch voor alle wormsoorten en vlooien en mijt toch? Zoals stronghold en frontline?
Door Suzan54
#603932
Hoe kom je aan de naam Bais? Heb je hem in een van de twee plaatjes met in naam in Frankrijk op de kop getikt? Mijn opa heette Bais, vandaar mijn belangstelling.

Ik vind het een onnodige extra belasting om een dier ook tegen vlooien en mijten te behandelen met die extra breed spectrummiddelen als ze die parasieten niet hebben.

Ik heb vandaag mijn kittens, elf weken en met gewichten tussen de 1180 en 1330 met Milbemax ontwormd. Lekkere kleine tabletjes. Ik heb wel de maat voor katten tussen de 4 en 8 kilo in stukjes gesneden omdat een kwart tablet gegeven mag worden aan katten vanaf 1 kilo.
Eerder zei iemand dat Milbemax zo duur was - ik dacht dat ik bijna 100 euro betaalde voor 20 tabletten en dan kostte de ontworming van vier kittens vandaag dus maar 5 euro. De twee andere poezen die ik ook gedaan heb, wegen niet meer dan 4 kilo en konden dus ieders een halfje krijgen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#604201
*Robin* schreef: welke raad je mij aan dan? Breedspectrum is toch voor alle wormsoorten en vlooien en mijt toch? Zoals stronghold en frontline?
Nee een breedspectrum wormen middel is een middel tegen verschillende soorten wormen niet tegen vlooien en mijten.

gewoon een drontal voor katten.
Door *Robin*
#604211
Suzan54 schreef: Hoe kom je aan de naam Bais? Heb je hem in een van de twee plaatjes met in naam in Frankrijk op de kop getikt? Mijn opa heette Bais, vandaar mijn belangstelling.

Ik vind het een onnodige extra belasting om een dier ook tegen vlooien en mijten te behandelen met die extra breed spectrummiddelen als ze die parasieten niet hebben.

Ik heb vandaag mijn kittens, elf weken en met gewichten tussen de 1180 en 1330 met Milbemax ontwormd. Lekkere kleine tabletjes. Ik heb wel de maat voor katten tussen de 4 en 8 kilo in stukjes gesneden omdat een kwart tablet gegeven mag worden aan katten vanaf 1 kilo.
Eerder zei iemand dat Milbemax zo duur was - ik dacht dat ik bijna 100 euro betaalde voor 20 tabletten en dan kostte de ontworming van vier kittens vandaag dus maar 5 euro. De twee andere poezen die ik ook gedaan heb, wegen niet meer dan 4 kilo en konden dus ieders een halfje krijgen.
Hij heet Bailey maar afgekort zeg ik altijd Bais of Beesie  ;)
Zal ik nou milbemax halen of drontal?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#604215
*Robin* schreef: Hij heet Bailey maar afgekort zeg ik altijd Bais of Beesie  ;)
Zal ik nou milbemax halen of drontal?
wat jij wil  :)
Door Suzan54
#605306
Beide zijn goede middelen. Persoonlijk vind ik Milbemax wat beter 'vallen'. Letterlijk en figuurlijk omdat het hele kleine tabletjes zijn.

En bedankt voor je uitleg over de naam Bais. Heel grappig. Zo heb ik ergens een fokje rondlopen die ook ongeveer om die redenen Bayze heet.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door