Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door suzeQ
#603806
hallo ik ben suzanne en ik heb twee katten; vienna en toulouse.
vienna heb ik uit het asiel en toen ik haar drie maanden had begon er een open eczeem van haar oren tot aan haar ogen te ontwikkelen. ik ben meerdere malen naar de da geweest met de voor jullie vast wel bekende commentaren; vlooienallergie (geen resultaat), injecties (geen resultaat). ik ben toen zelf van brokkenmerk gaan wisselen, wat ook geen resultaat had. toen kreeg ik als tip dat het misschien uit eenzaamheid was, toen heb ik toulouse als kitten er bij gehaald. dat vond Vienna erg gezellig maar het hielp niks  :'( het is zo zielig. uiteindelijk na nog vele middeltjes  ben ik naar de dermatoloog in amsterdam geweest. zij vertelde doodleuk dat ik zes weken lang geit, struisvogel of hert met rijst of macaronie moest gaan koken.

prima wij weer op zoek naar geitenvlees en denk maar niet dat de islamiet dat verkoopt per kilo nee per geit. iets te veel van het goede dus zijn wij (mijn vriend en ik) naar de geitenboerderij in amsterdam geweest. pff dat gekookt en in porties. Vienna moest er eerst niets van hebben Toulouse wel die deed er alles voor misschien ook wel omdat het niet voor haar was. maar na zes weken zagen wij resultaat, eczeem zo goed als weg en de kat zo slap als een vaatdoek en dun.
maar goed het werkte, dus ze mocht hypoallergeen eten van rc. na het openen van de tweede zak tada!!!! daar was het weer in alle hevigheid terug
toen heb ik via een vriendin contact opgenomen met het merk Prince, zij hebben als advies gegeven; versvlees van prince en brokjes herbel... want een geit is een kruideneter en dat was waarschijnlijk de reden dat het geitenvlees wel aansloeg en rc niet. nou ook dat hielp niet. nu zitten de katten op een dieet van kvv, omdat ik daar zoveel goede berichten van had gehoord. ze draagt nu heel vaak een kraag, zo kan ze het niet nog erger maken, want door het krabben verergert ze het. het ging een stuk beter de laatste twee weken en de kraag kon zelfs af, maar ze heeft ineens een terugval. ik word hier zo verdrietig van en ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen, ze heeft er echt last van en ik weet dat die kraag ook niet goed is, maar wat moet ik anders???

mijn vraag; heeft iemand net zulke problemen als ons gehad en wat kun je nog meer doen om het genezingsproces te bevorderen, hoelang duurt het ongeveer tot de voordelen van vers vlees gaan werken?
Door Lizzy
#603810
Hallo Suzanne, welkom op Barfplaats.

Dit zijn moeilijke gevallen..... Eerlijk gezegd zou ik in jou plaats contact opnemen met Tannetje Koning. Zij is holistisch dierenarts. Volgens mij verkoopt zij ook Bandit geitenmix of kan ze dat laten maken. Bovendien kijkt zij naar het hele dier en niet alleen naar haar ziekte. Zij kan homeopathische middelen, chinese kruiden, bach bloesems, etc. etc. in zitten. Dit is haar website:

http://www.holistischedierenartsen.nl/
Door Suzan54
#603922
Je bent in ieder geval op de goede weg. Drs. Koning zal mogelijk niet snel een prednoralkuurtje voorschrijven maar soms kan dit wel het dier over de streep heen helpen waardoor er rust in het dier komt en met de schone voeding kan je misschien de kwaal 100% onder controle krijgen. Conditie en allergïën etc. werken op elkaar in.

Heel veel succes.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#604367
Klinkt inderdaad als een echt voedingsallergie. Probeer zoveel mogelijk dingen te vinden waar ze wel tegen kan en houd haar daarop. Geit dus, maar dat alleen is niet voldoende.
Door suzeQ
#605291
ja na die zes weken geiten vlees met rijst ging het stukken beter, maar het was geitengehakt en dus niet volledig genoeg en het rare is dat ze het half om half met rijst kreeg, dus zou je zeggen dat het geen granen allergie is toch?? en toen ze daarna op rc hypoallergeen over ging is het ook nog een hele tijd beter gegaan, ze heeft die 2,5 kg opgemaakt en pas bij de tweede zak werd het weer veel erger. toen weer over op prince en ging het op en af dan weer vreselijk en dan weer een stuk beter.

ik vond trouwens elders op dit forum info over eczeem door hormonen. Vienna is gestrereliseerd zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
en toen ik haar uit het asiel ophaalde schatte ze haar op twee jaar ze hebben haar daar gestereliseerd en toen ze haar binnen kregen had ze nog nergens last van.  ???
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door