Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#603918
Donderdag ben ik met mijn hond naar Da geweest omdat ze lichtjes koorts had en wat afscheiding verloor uit haar vagina. De Da constateerde vaginitis. Ze kreeg hiervoor antibiotica Anti-Robe. Nu blijft mijn hond lusteloos en is ze getrokken. Ik begin toch schrik te krijgen voor besmetting met botulisme. We zijn veel gaan zwemmen in vijvers waar nu een plakaatje hangt dat niemand er nog in mag. Hoe uit zich dit bij de hond?
Door Lizzy
#603924
"Hoewel gezonde honden weinig kans op besmetting hebben kan besmetting voor komen als de hond een lichte maagbeschadiging heeft. In dat geval loopt de hond met een korte stijve stap, wil hij niet eten en drinken en vertoont hij verlammingsverschijnselen".

En: "Honden zijn zeer zelden ziek en bij katten komt botulisme eigenlijk nooit voor".

Bron: http://www.rivm.nl/ziekdoordier/zoon_op ... m:80-28943

"Mensen en (huis)dieren kunnen vanuit het oppervlaktewater alleen ziek worden, wanneer ze stukjes kadaver met gif opeten of inslikken".

en: "KLINISCH BEELD
Tussen de 3 en 7 dagen na het inslikken van de toxines beginnen de symptomen van de ziekte. Soms zijn er geen symptomen, maar sterven de dieren zonder eerst ziek te worden. Vaker zien we bij honden eerst maagdarm problemen ontstaan zoals braken, misselijkheid en diarree. Daarnaast zien we een stijve gang, zwakte in de spieren en hierdoor verminderde reflexen. Vaak wil of kan het dier niet meer drinken en eten. In ernstige gevallen zal het toxine alle spieren uiteindelijk verlammen en treedt sterfte op door ademstilstand".

http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... asp?id=288
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#603930
Is de vaginitis nu wel over dan?
Mijn hond had dat laatst ook en was ook ietwat lusteloos en had uitscheiding.
Zij heeft Microtrim gekregen.
Na een paar dagen was de uitscheiding weg, en de lusteloosheid over.
Door Steph
#603983
Sanyo schreef: Is de vaginitis nu wel over dan?
Mijn hond had dat laatst ook en was ook ietwat lusteloos en had uitscheiding.
Zij heeft Microtrim gekregen.
Na een paar dagen was de uitscheiding weg, en de lusteloosheid over.
Ik denk het wel, hij is niet meer gezwollen en ziet er verder normaal uit. Ze heeft ook geen koorts meer. Maar ziet er erg moe uit, zou misschien wel eens van de antibiotica kunnen zijn. Ik wacht in ieder geval af tot morgen.
Ze heeft zeker geen verminderde eetlust, integendeel ze heeft meer honger dan anders;
Door -sanne
#603986
Steph schreef: Ik denk het wel, hij is niet meer gezwollen en ziet er verder normaal uit. Ze heeft ook geen koorts meer. Maar ziet er erg moe uit, zou misschien wel eens van de antibiotica kunnen zijn. Ik wacht in ieder geval af tot morgen.
Ze heeft zeker geen verminderde eetlust, integendeel ze heeft meer honger dan anders;
hoe oud is je hond? als je hond al wat ouder is zou er verder onderzoek gedaan moeten worden ivm vaginitis.
Vaginistis heeft vaak andere oorzaken bij oudere honden maar niet in elk geval. Maar toch zou ik het verder laten onderzoeken
Door Steph
#604022
-sanne schreef: hoe oud is je hond? als je hond al wat ouder is zou er verder onderzoek gedaan moeten worden ivm vaginitis.
Vaginistis heeft vaak andere oorzaken bij oudere honden maar niet in elk geval. Maar toch zou ik het verder laten onderzoeken
Ze is nog maar 2,5 jaar en is reeds gesteriliseerd.
Door Twiz
#604202
Misschien een paar weken probiotica en dan nog een kuurtje Groene leem of Chlorella of Drainage compositum van de Groene os.
Dan kan alle rotzooi, AB dus, er uit.
Door Sarah08
#1310775
Euhm..... was er nou precies uiteindelijk aan de hand??

Ik ben nogal laat zie ik maar ik was aan het zoeken omdat mijn hond dezelfde symptomen heeft.
Koorts en lusteloos > haar bloed is al onderzocht algemene check niks te zien, ook apart getest op ziekte van lyme ook niet, gelukkig.
Na een paar dagen medicijnen (koortsverlagend en pijnstillend) ging het een tijdje stukken beter

Heeft ze nu ineens weer dezelfde verschijnselen  :-\
Probiotica krijgt ze al en ook drainage meteen na die medicijnen van de DA.

Maar ze heeft ook in 'vies' water gerommeld, maar juist ook meer gefocust op eten.
Laatst gewijzigd door Sarah08 op do 16 jul 2009, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door