Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#603827
Rover heeft nog altijd jeuk. Hij krabt zich, bij tijd en wijle, een ongeluk (en hij krijgt al 5 jaar geen Eukanuba meer dus het zou nu toch over moeten zijn 8)). Altijd aan de zijkant van zijn lichaam op min of meer dezelfde plek. Of hij moet ergens anders jeuk hebben en er niet bij kunnen en daarom dat hij daar krabt. Ik vind het zo'n naar gezicht. Hij glijdt dan ook altijd onderuit op het laminaat en piept er ook nog bij.
Wat kan dat nou zijn ??? :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#603829
Niet toevallig in de buurt waar zijn chip zit?
ik heb een keer meegemaakt dat een hond voordurend op zijn schouder krabde. Of eigenlijk meer achter zijn voorpoot want hij kon er niet zo goed bij. Ik heb de chip verwijderd en die er in zijn nek weer in gestopt en het probleem was over.
Waarom hij geen jeuk in zijn nek kreeg moet je mij niet vragen, maar zo was het nu eenmaal.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#603830
Hitam schreef: Niet toevallig in de buurt waar zijn chip zit?
ik heb een keer meegemaakt dat een hond voordurend op zijn schouder krabde. Of eigenlijk meer achter zijn voorpoot want hij kon er niet zo goed bij. Ik heb de chip verwijderd en die er in zijn nek weer in gestopt en het probleem was over.
Waarom hij geen jeuk in zijn nek kreeg moet je mij niet vragen, maar zo was het nu eenmaal.
Nou ja, dat zou natuurlijk best kunnen. Nooit aan gedacht eigenlijk. Ik weet niet eens waar die chip zit inmiddels. Dus ik moet gewoon goed opletten waar hij steeds krabt en dan even langs de DA om te vinden waar die zit?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#603832
Lijkt me handig. Ik weet het niet zeker, maar het is zo typisch dat het maar een plek is.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#603840
Truus schreef: Niet de anaalklier of een verdwaalde vlo?
Nou anaalklier geloof ik niet. Hij moet toch vaak flink persen om de boel eruit te krijgen ;D Vlooien heeft hij niet, naar mijn weten. Ik vind ze in ieder geval nooit.
Door Lizzy
#603856
Vreemd. En op de huid is niks te zien? Geen schilfers? Geen rode plekjes? Is het droog of nattig? Is dit het hele jaar door? Of seizoensgebonden? Hoe is het eigenlijk met z'n oren?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#604250
Lizzy schreef: Vreemd. En op de huid is niks te zien? Geen schilfers? Geen rode plekjes? Is het droog of nattig? Is dit het hele jaar door? Of seizoensgebonden? Hoe is het eigenlijk met z'n oren?
Ik kan eigenlijk helemaal niets afwijkends ontdekken, maar misschien moet jij eens kijken of je iets kunt vinden. Ik zal eens goed proberen te achterhalen wanneer hij het precies doet. Heb nog geen vast patroon kunnen ontdekken. Zijn oren zijn redelijk schoon geworden op Sulphur. Ik denk niet dat ze nog schoner worden.
Door conleeuw
#604333
getsie, wat vervelend als je geen duidelijke oorzaak kan vinden, ik hoop dat je iets kan vinden of dat het spontaan weer snel over is ;)
Door Jolly
#604524
Arme Rover , lijkt me zo naar steeds jeuk te hebben.
( ik heb nu heel veel muggenbulten en ik wordt er al krankjorum van, en ik kan er bij om te krabben en weet wat het is, waarom ik jeuk heb.)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#604527
Jolly schreef: Arme Rover , lijkt me zo naar steeds jeuk te hebben.
( ik heb nu heel veel muggenbulten en ik wordt er al krankjorum van, en ik kan er bij om te krabben en weet wat het is, waarom ik jeuk heb.)
Jol, ik heb al een bril maar toch kan ik de laatste zin niet lezen. Je bent een beetje doorgeslagen 8)
Door Robert Koncarevic
#604543
Jolly schreef: Arme Rover , lijkt me zo naar steeds jeuk te hebben.
( ik heb nu heel veel muggenbulten en ik wordt er al krankjorum van, en ik kan er bij om te krabben en weet wat het is, waarom ik jeuk heb.)
Wie de onderstaande regel kan lezen heeft hele goede ogen, of let goed op.
Door Jolly
#604551
oepsie, das idd wel heel erg klein.

er staat:( ik heb nu heel veel muggenbulten en ik wordt er al krankjorum van, en ik kan er bij om te krabben en weet wat het is, waarom ik jeuk heb.)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#605237
Rovanna schreef: Jol, ik heb al een bril maar toch kan ik de laatste zin niet lezen. Je bent een beetje doorgeslagen 8)
Als je haar bericht even quote kun je het gewoon lezen


Wat Rover betreft ook honden die moeite moeten doen met ontlasten kunnen volle anaalklieren hebben, dus je moete even voelen of ze niet vol zitten.
Door Femke
#605241
ik heb ene keer in het boek van Atjo Westerhuis iets gelezen over honden die krabben om het krabben. Dan is er ook niets te zien aan de huid, alleen vliegen ze dan overeind om te krabben.

Heb je dat boek? Anders wil ik het wel even voor je opzoeken en overtypen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door