Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#600666
Heeft er hier iemand ervaring met geitenrug en geitensnippers. Ik zag dit op de site van barfclub staan bij IC. Kan ik dat de volgende keer gerust meenemen?

En wat kopen jullie zoals bij het IC en ongeveer tegen welke prijs? Ik weet dat ze, als het goed is, meer hebben dan wat op barfclub staat.
Gebruikersavatar
Door Madera
#600677
geitenrug heb ik nooit geprobeerd, heb de laatste keer wel geitensnippers mee genomen bij IC. dit waren (vond ik) mooie en nog vrij grote stukken vlees er zat wel vet aan maar ik had heel eerlijk voor die prijs (1 euro per kilo) meer vet verwacht ik zal eens kijken of ik t kan vinden in de vriezer... het is wel bevroren maar ik maak er wel effe een fotootje van.

edit: bij deze de ontdooide foto's, dit is toevallig een beetje een portie met veel vet eraan.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
dit laatste is overigens 1 "snipper"
Laatst gewijzigd door Madera op wo 26 jul 2006, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#601210
ik koop bij het IC altijd geitenribben: meestal zit er een behoorlijke lap spiervlees aan vast. Spiervlees van een geit koop ik dan ook bijna niet 'los'.

Ook de kipkarbonades van IC zijn goed te betalen en de honden zijn er gek op.
Door Twiz
#601286
Ook niet vergeten: de eendepoten 4 kilo voor 10 euro, zit ook behoorlijk wat vlees aan.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#601582
De geitenrug die ik daar de laatste keer heb gehaald vond ik veel te hard (werd uit de vitrine gehaald). Let er daarom goed op (vraag het desnoods nog extra) dat als je rug of ribben gaat halen het van een jonge geit komt. Ik snijd nu het vlees eraf en gooi de wervels weg.
Door Cindy de Wolf
#601827
Ik heb normaal ook de geitenribben en ben daar in de regel erg tevreden over. Ik zag echter de rug op barfclub staan maar ik denk dat ik die dan maar laat liggen. Mijn kipspul koop ik nog velen malen goedkoper in dan waarvoor het IC het verkoopt. De snippers zijn denk ik wel welkom zo af en toe.

Bedankt!
Door Qwertu
#602453
Hier ook regelmatig "snippers" geit. Gaat prima en bevalt mevrouw goed.
Door Malamoods
#603793
Ik heb pas geleden een poot van een dwerggeit gekocht. Ik kreeg de tip om Ikijok de hele poot te geven en als ik merkte dat hij ging kluiven, hem weg te halen (bot is te hard). Dat zag ik eigenlijk niet zo zitten, dus ik heb zelf het vlees eraf gesneden en vanochtend gegeven! Super goed vlees! De poot woog zo'n 800 gr. totaal (vlees met bot) en ik heb er ruim 600 gr. vlees vanaf kunnen halen! Vanochtend heeft hij deel 1 gehad en vanmiddag krijgt hij de andere helft (kon het helaas niet meer invriezen)... Vanavond krijgt hij eendennekken, dus de dag van Ikijok kan niet meer stuk!

Rachel.
Door Ejka
#603811
Van de geitenribben snij ik, die hele lap vlees eraf en stop dat dan weer in gedeeltes weer bij de ribben. Maar het komt ook regelmatig voor dat ik dan ook nog een stuk over houd. Ik laat de ribben nooit zagen. Een keer laten doen maar dat beviel niet zo goed. Kon dan niet zo goed mijn eigen porties maken.
Door Elise
#603903
Beste mensen,

Ik wilde u even mededelen dat Islam Centrum van 18 juli t/m 7 augustus op vakantie is (week 29 t/m 31).
Vanaf dinsdag 8 augustus staan we weer voor u klaar!

LET OP!!!
week 28 weinig voorraad, dus bestel op tijd!


IK hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

MVG
De slager
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door