Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#60330
Gisteren ben ik met Bunny mijn oude zwart witte amerikaan naar de dierenkliniek geweest omdat ze sinds enkele dagen ineens giga hoeveelheden water drinkt en mager werd.Ik dacht eerst een baarmoederonsteking,maar haar vulva is schoon en stinkt ook niet.Toen sprak ik mijn vriendin die verpleegster is en bunny heel goed kent ...suikerziekte,het lijkt wel suikerziekte,het zou ook verklaren waarom ze zou agressief tegen je andere honden kan doen,als je suiker uit balans is worden ze agressief (is bij mensen ook zo)
Ik naar de dierenkliniek.Bloed geprikt en buik betast.
bloed suikerwaarde is 5 dat is perfekt dus geen suiker.
Baarmoeder was niet opgezet en bij het symptoom veel drinken hoort een al aardig opgezette baarmoeder en meer ziekte verschijnselen.Maar Bunny glimt tegen de klippen op,is niet ziek,geen koorts niet spugen en geen diaree,ze is ook kwiek en actief vrolijk,alleen ze drinkt veel en was afgevallen.
Vanmorgen kreeg ik de uitslag van de rest van de bloedscreen.......kerngezond niets op aan te merken.
De da zei dat er een groep honden is die heel aanwijsbaar ineens giga hoeveelheden water gaan drinken (je zou zelfs kunnen zeggen donderdag om 15.30 is het begonnen) zonder dat er medisch een aanwijsbare reden is waarom ze dat doen.
Het is ook niet gezegd dat ze er mee stoppen of dat ze ermee doorgaan,dat is afwachten.
Ik heb hier nog nooit van gehoord,en hoewel ik heel blij ben dat die ouwe meut dus kerngezond is,wil ik altijd graag een logisch verband zien in dingen die ze ineens gaan doen,soort van oorzaak en gevolg.
Heeft iemand hier ervaring mee,of heeft iemand ideen waar dit aan zou kunnen liggen?
Aan het voer kan het niet liggen want ze eten allemaal hetzelfde,dus dan zouden ze allemaal veel moeten drinken.

(haar humeurige gedrag is dus ook haar eigen gezellige zelf ;D )
Laatst gewijzigd door sylvia op di 02 mar 2004, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#60365
Nou Syl wees maar blij dat het geen suiker is ;)
Haar nieren zijn dus ook in orde aan de hand van het bloedonderzoek.
Verder ziet ze er gezond uit en eet en drinkt(teveel)
Andere stofwisseling misschien nu ze ouder wordt?
Misschien weet Tannetje hier meer van ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#60373
Nou andere stofwisseling.....ze drinkt echt veel.
Ik heb een waterbak staan waar ik echt aan moet denken dat ik er iedere dag vers water in gooi omdat er praktisch nooit iets uit is.Eden drinkt iets maar het liefst buiten uit de zandbak (die drinkt graag water met een smaakje ipv een lekkere verse bak kraanwater ::))
Nu moet ik 4 x per dag de bak water opnieuwvullen omdat er geen druppel meer inzit,en iedere keer dat ik ze buiten laat duikt ze de zandbak ik (volgegregende zandbak) en staat ze daar oook minuten lang te tanken.
De plassen zijn dan ook van oceaan grootte :-\
Door tieneke
#60375
[quote="sylvia"]
Nou andere stofwisseling.....ze drinkt echt veel.
Ik heb een waterbak staan waar ik echt aan moet denken dat ik er iedere dag vers water in gooi omdat er praktisch nooit iets uit is.Eden drinkt iets maar het liefst buiten uit de zandbak (die drinkt graag water met een smaakje ipv een lekkere verse bak kraanwater ::))
Nu moet ik 4 x per dag de bak water opnieuwvullen omdat er geen druppel meer inzit,en iedere keer dat ik ze buiten laat duikt ze de zandbak ik (volgegregende zandbak) en staat ze daar oook minuten lang te tanken.
De plassen zijn dan ook van oceaan grootte :-\
[/quote]
Het lijkt wel of Kobus bij jou logeert ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#60378
[quote="tieneke"]
[quote="sylvia"]
Nou andere stofwisseling.....ze drinkt echt veel.
Ik heb een waterbak staan waar ik echt aan moet denken dat ik er iedere dag vers water in gooi omdat er praktisch nooit iets uit is.Eden drinkt iets maar het liefst buiten uit de zandbak (die drinkt graag water met een smaakje ipv een lekkere verse bak kraanwater ::))
Nu moet ik 4 x per dag de bak water opnieuwvullen omdat er geen druppel meer inzit,en iedere keer dat ik ze buiten laat duikt ze de zandbak ik (volgegregende zandbak) en staat ze daar oook minuten lang te tanken.
De plassen zijn dan ook van oceaan grootte :-\
[/quote]
Het lijkt wel of Kobus bij jou logeert ;)
[/quote]

Ik heb al gekeken of ze bulten aan het kweken is op haar rug ;D
Door tieneke
#60389
[quote="sylvia"]
ja precies,en ik ben op de urine test na klaar in de kliniek....kerngezonde hond...............

Maar waarom dan dat water ???
[/quote]
Uit een urine test van Kobus bleek dat hij suikerziekte had.
Een urine test kijken ze toch meteen na als dat moet, zodat je de uitslag weet?
Door Lizzy
#60390
[quote="Paul_Barte"]
Sylvia, is er gekeken naar Cushing??? (ook dat geeft overmatig drinken oftewel polydipsie)
[/quote]Ja, dat is inderdaad waar ja! Ik dacht alleen (weet het niet zeker) dat van Cushing ze juist dik werden en veel honger hadden ipv mager worden?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#60398
Nee cushing klopt ook niet,en honger heeft ze altijd maar zo al mijn cockers,dat is een cocker afwijking.
Buiten het water drinken heeft ze geen verdere symptomen van iets ............het afvallen kan natuurlijk ook komen omdat ze gewoon precies goed was maar nu haar eten doorspoeld met al dat water waardoor ze mischien geen tijd krijgt de voeding goed op te nemen.
Door jeanne
#60513
oeh, die drinkt wel heel erg veel :o
(zat ik me laatst nog zorgen te maken om Freule's drinkgedrag, wat eigenlijk reuze meeviel)
Vind het wel een beetje raar hoor, dat ze zo ineen keer zoveel is gaan drinken
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#60514
tsss, dit zijn weer van die fijne dingen; iets klopt er niet maar wat, en als de testen tot zover laten zien dat ze gezond is........

Hou d'r maar goed in de gaten en wie weet bedenk je ineens wat er anders is dan anders waar dit door verklaard kan worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door