Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#603612
In Rein's linkerneusgat. Hij nieste plotseling als een idioot en ik zag zo'n ellendeling uit z'n neusgat steken. Ik had zijn kop niet op tijd stevig genoeg vast om het eruit te halen en weg was de aar. Ik ben bang naar binnen dus. De weekenddierenarts zegt dat hij hem waarschijnlijk heeft uitgeniest omdat hij nu rustig is en niet meer niest bovendien kan hij er nu toch niets aan doen. Ik ben er niet gerust op, volgens mij plakken die dingen en kruipen ze met die weerhaakjes dieper naar binnen en laten ze zich niet uitniezen.
Door Truus
#603628
Misschien is het loos alarm. Kijk het even een paar daagjes aan en als hij nog veel niest of aan z'n neus wrijft, zou ik even laten kijken.Weet je zeker dat het een grasaar is?
Ik hoop dat het niks is.
Door bas rouge
#603636
Truus schreef: Misschien is het loos alarm. Kijk het even een paar daagjes aan en als hij nog veel niest of aan z'n neus wrijft, zou ik even laten kijken.Weet je zeker dat het een grasaar is?
Ik hoop dat het niks is.
Ik weet het eigenlijk wel zeker, dat het een grasaar was. Ik kan weinig anders nu dan het aankijken, het is niet zo'n spoed om daarvoor nu een dierenarts uit zijn prive-leven te trommelen maar van "grasaar in neus" op google word ik niet blij. He, ik baal er echt van. Heb de hele week al met hem lopen tobben omdat ie in een riviertje in iets was gestapt. Een kleine, maar diepe snee waren het gevolg. Hij liep daar zo ontzettend kreupel van en de vakantie dierenarts heeft er maandag wat houtsplinters uitgehaald maar blijkbaar niet alles want donderdagnacht werd ik wakker van zijn onrust en heb ik z'n poot opnieuw in de biotex gedaan en toen kon ik toch nog een groot stuk hout uit dat kussentje drukken. En nu dit weer... arme hond.

Maar goed, ik hoop ook dat ik me zorgen maak om niks maar wil wel graag dat het maandag is, dan ga ik even langs mijn eigen dierenarts.
Laatst gewijzigd door bas rouge op za 29 jul 2006, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#603639
lupa schreef: wat een vervelende plek zeg!
maar als hij rustig is dan zou het toch eruit zijn denk ik?
Net snoof ie nog twee keer, verder is ie redelijk normaal. Hij reageert wat onder de indruk op mij omdat ik hem in de gaten houd en steeds in z'n neus wil kijken. Da's ook raar natuurlijk. Ik stop daar nu maar mee, kan toch niets zien.

Ja, zeker een rotplek. Er heeft ook al eens een grasaar gezeten in het oor van onze Heidewachtel van vroeger, die moest er onder narcose uit gehaald worden.
Door bas rouge
#603653
Truus schreef: :-\ Kon je hem maar even goed laten niesen he?
Dat heeft ie op zich wel gedaan hoor, ik dacht dat ie er in bleef joh  :-\
Maar er zitten weerhaakjes aan die aren en ze plakken een beetje, ze kruipen dus naar binnen. Ik denk gewoon niet dat de kans groot is dat ze ze eruit niezen. Maar we zullen zien...
Door bas rouge
#603658
lupa schreef: ik denk dat als het nog in zat dat hij zich een ongeluk zou nieze en of met zijn poot over zijn neus  o.id doen
Heb je daar ervaring mee, zelf of viavia binnen je trimsalon ofzo? Ik hoop het ook maar en denk dat ik met deze gedachte de nacht maar in ga.
Door bas rouge
#603659
Truus schreef: En zoiets gebeurt altijd in het weekend. Sterkte ermee !
Ja, idd. , wat pesterig is dat.
Door Lizzy
#603664
Onze buurhond (Visla) heeft dit twee jaar geleden gehad. Als ik je een advies mag geven: laat je DA niet zelf klooien maar ga direct naar de kliniek op de Thorbeckenlaan (ofzoiet) in Den Haag. Daar hebben ze een endoscopie en daar halen ze de grasaar met niet teveel moeite (wel onder narcose) uit de neus.
Door bas rouge
#603673
lupa schreef: maar een hond maakt toch heel duidelijk of die een graasaar in zijn neus heeft?
in een poot is anders maar de neus is een ongelovige gevoelig plek
Ja, op zich is dat natuurlijk zo, dat de neus heel gevoelig is maar hij kan wel tegen het neustussenschot gaan zitten waar de hond er niet acuut last -meer- van heeft. Op termijn geeft dit echter wel klachten die heel naar kunnen uitpakken als ik de stukken op diverse sites mag geloven.
Door Lizzy
#603775
bas rouge schreef: Dank, ik had hem inmiddels ook gevonden, na je tip direct gaan zoeken.

Ik ga maandagochtend beginnen met dierenartsne bellen en hoop maar dat ik dan snel terecht kan met hem voor zo'n rhinoscopie.
Ja, die bedoelde ik, rhinoscopie ;D

Succes maandag. Ik duim voor je!!!
Door Sella
#604218
succes. Ik hoop op vals alarm voor je hond dat het er toch uit is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door