Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door djura
#603218
Djura en Sietsje hebben vanmorgen de eerste keer carnibest gehad. Djura heeft het zo opgegeten. En Sietsje heeft toch meer met lange tanden gegeten. En het laatste beetje hart niet opgegeten. Terwijl ze allebei toch pens gewend zijn (1 keer per week).
Is het normaal, dat ze het de eerste keer niet gelijk opeten. Maar er langer over doen? Dan als ze brokken of pens eten?

Groetjes Jaqueline.
Door amber13
#603365
Ja hoor, volgens mij is dit heel normaal. Hier heb ik ook verschillende reacties gekregen op de CB. Max (alle soorten brokken en blikvoer al geprobeert, maar weigerder op het laatst bijna alles) heeft vanaf dag 1 staan smullen van de CB. Tara (een klein veelvraatje dat echt alles lustte, die 6 jaar met smaak dezelfde brokken at) heeft in het begin vreselijk lopen mieren met de CB, eerst vreemd in de bak kijken.., proeven...., en met lange tanden opgegeten, na een dikke week was ze pas gewent, en nu vindt ze het heerlijk!
Jamie hebben we als pup van 9 weken gelijk op CB gezet (kreeg bij de fokker brokken) en die vrat in de CB alsof hij nog nooit eerder eten had gehad ;D, en nu nogsteeds.
Laddy (heeft ws brokken en blikvoer gehad) at z'n eerste bak CB hier direkt leek, waarschijnlijk had hij gewoon vreselijke honger. Maar na een dag begon hij met mieren...een hapje nemen...uitspugen...vies kijken...nog een hapje proeven....., hard stukje proeven.... alles weer uitspugen, smerig in z'n bak kijken..., en uiteindelijk weglopen bij de bak. ;D na een paar keer aanbieden begon hij langzaam te eten, en pas na een week at hij normaal z'n bak leeg. Nu zit hij al te kwijlen bij het aanrecht als ik het klaar maar!!
Het is dus vrij normaal dat sommige honden eerst even moeten wennen.

Kijk het gewoon een paar dagen aan, en besteed er niet teveel aandacht aan, en bied het gewoon af en toe even weer aan. Willen ze het na een tijdje nou nogsteeds niet eten, kan je evt een andere smaak CB of een ander merk KVV proberen, succes!
Door Lizzy
#603366
Mijn honden vreten hun bak gewoon direct leeg. Tenzij ik iets geef dat ze niet te knagen vinden. Je zou kunnen proberen om er een paar dagen wat heet water overheen te gooien. Dat bevorderd een beetje de lekkere luchtjes. En als het niet gaat lukken: zou je nog een ander merk kunnen proberen.
Door Cathelijn
#603413
Floor, mijn herplaatser, heeft zo'n 3 dagen gewoon geweigerd om ook maar 1 hap te eten! Ik heb het ook gewoon steeds opnieuw aangeboden. Nu vindt ze het heerlijk. Ik zou dus gewoon nog even volhouden ;)
Door Truus
#603479
Mila is nu nog geen grote eter met Carnibest, bij grote stukken vlees en bot is ze wel gelijk erbij. Daar geniet ze duidelijk van. Timo maakt het niet uit, is een alleseter.
Laatst gewijzigd door Truus op za 29 jul 2006, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door djura
#603545
Djura en Sietsje krijgen allebei de ligth versie. Omdat dit de allereerste keer is, dat ze CB krijgen.
En ik moet zeggen. Je kon er vanavond niet naar kijken. Zo snel hadden Djura en Sietsje de bakken leeg.  ;D
Sietsje zat zelfs te janken, toen mijn vriend het in haar bak deed. Ze vinden het allebei dus hartstikke lekker.
Oh ja, qua ontlasting gaat het ook goed.
Vanaf volgende week vrijdag krijgen ze de normale CB.

Groetjes Jaqueline.
Door djura
#603555
Misschien komt dat ook wel, omdat Sietsje pens gewend is. Ze kreeg het ook al bij de fokker.
En het is zeker een goed gevoel. En leuk om te zien, als ze alles in een keer opeten.

Groetjes Jaqueline.
Door djura
#603563
Denk niet dat dat gaat gebeuren. Ze krijgen nu i.p.v. 6,5 dagen brok en een halve dag pens. Naar 4 dagen brok (Farmfood) en 3 dagen CB. Dat vinden wij nu eerst wel goed.

Groetjes Jaqueline.
Door Truus
#603601
[quote="djura"]
Denk niet dat dat gaat gebeuren. Ze krijgen nu i.p.v. 6,5 dagen brok en een halve dag pens. Naar 4 dagen brok (Farmfood) en 3 dagen CB. Dat vinden wij nu eerst wel goed.

Groetjes Jaqueline.
[/quote]
Dat dacht ik ook toen ik begon :D, maar dat ging al heel snel zonder de brokken.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#603686
[quote="Truus"]
Dat dacht ik ook toen ik begon :D, maar dat ging al heel snel zonder de brokken.
[/quote]
Hier idem, op een gegeven moment kwam ik op het punt dat ik er tegenop begon te zien om die brokken nog te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door