Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#601593
Sinds een maand of 5 heb ik een teefje van 6 jaar erbij. Ze is fokteef geweest en ze is niet steriel.
Ik ben met haar al erg vaak bij de da geweest want ze geeft steeds pijn aan in haar buikje. Eerst was dat een beginnende baarmoederontsteking. Daarna bleef ze toch pijn aangeven.
Vanmorgen hebben we een rontgenfoto laten maken van haar buikje. Daarop waren wat mooi gezonde organen te zien en een mooie gezonde baarmoeder maar ook een paar heel donkere stukken. Dat bleek dus een gasvorming te zijn in de darmen! En goeie ook. Daarbij zag ik nogal veel voedsel in haar maag. Dat was om half 10 en ze had om half 7 gegeten.

Dus nu weet ik eindelijk wat ze heeft en waarom ze soms pijn heeft. Maar wat moet ik ermee doen?

Ze eet Energique nr. 4 (al een week of 4 daarvoor had ze nr. 1, ik merk wel dat de darmen iets rustiger zijn maar ze poept nog altijd buitensporing veel). Ik geef haar zo'n 150 gram per dag in 2 delen. Ze weeg 6.8 kg. Ze mag een beetje afvallen maar niet teveel.

Hoe kan ik haar helpen?
Laatst gewijzigd door bloemetje op do 27 jul 2006, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#601615
Hoooii  :)

Buitensporing veel is 2x per dag een groter berg dan Noah. Noah is veel groter dan zij maar eet wel hetzelfde. Dat kan niet kloppen. Het is gewoon veel naar mij idee en het word ook niet minder.

Ze at bij Natasja ook gewoon Energique toen ze zwanger werd. Daarvoor at ze brokjes maar toen had ze ook al vaak rommelende darmen.

Ik denk eigenlijk dat ik dan te snel overstap als ik nu op de Carnibest ga.... Je moet toch minimaal 6 weken iets voeren om verschil te merken?
Door bloemetje
#601628
Nou ze noemde geen buikpijn maar wel rommelende darmen. Dus ik denk zelf van wel  :-\.

De da zei mij dat ik door moest gaan met het voer dat ik gaf. Dat was goed voer zei ze ( :o). Misschien wel iets minder omdat er nog zoveel in de maag zat.
De vertering, daar schort idd iets.... Maar wat?

Ik kan ander voer proberen natuurlijk... Ik vind het erg moeilijk......

Maar in ieder geval tof dat je weer meedenkt met me  :-*. Iemand anders nog suggesties?
Laatst gewijzigd door bloemetje op do 27 jul 2006, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#601634
Ik vermoed dat de darmflora niet in orde is en dat er daardoor gas gevormd vormt. Onze Wapper heeft dat ook zo nu en dan. Probiotica bijgeven wil weleens helpen. Dit verbetert de darmflora.
Door bloemetje
#601644
Tinker schreef: Het zo beter zijn als ze dat wel deed! ;D ;D ;D Dan hoopte het zich ook niet op in de darmen! ;D ;D
Ja precies!  ::) Wat een tuthola toch hè  ::)

Is het overigens voor de vertering niet beter als ik minder zou voeren of 1x per dag ofzo?
Door bloemetje
#601691
Tinker schreef: Dat weet ik niet,maar mijn gevoel zegt dat het beter is om juist bij moeilijk verteren meerdere malen per dag te voeren.Zodat ze steeds maar kleine beetjes hoeft te verwerken.Maar je zou natuurlijk het wel kunnen proberen en dan bv 's avonds zodat ze dan de hele nacht heeft om het te verteren('s nachts ligt ze rustig en hoeft ze geen inspanning te verrichten).Jeetje meid had je geen makkelijker probleem kunnen voorleggen???  ;D ;D ;)
Moet jij nodig zeggen  :D
Door Lizzy
#601693
bloemetje schreef: Dank je Lizzy! Kan ik dat bij de tuinen halen?
Ja, beide kun je bij de tuinen halen. Spat heeft ook boombastmeel.
Door bloemetje
#601701
Lizzy schreef: Ja, beide kun je bij de tuinen halen. Spat heeft ook boombastmeel.
Dank je Lizzy. Ik heb hem ook al gevonden voor dieren. Die is te koop bij mijn plaatselijke dierenwinkel. Wat denk je hiervan trouwens?
Dat ontlastingvreten herken ik ook. Dat doet ze ook steeds:

Sanofor Veendrenkstof

Ons absolute top-product voor huid- en vachtproblemen. Sanofor Vds is een 100% veilig natuurproduct en is toe te passen bij o.m. huid- en vachtproblemen, maag-darmstoornissen, pigmentstoornissen, stinken uit de bek, winderigheid en het eten van straatvuil. Sanofor Vds kan probleemloos worden toegediend bij ieder soort voer. Dankzij de veelzijdige samenstelling kan Sanofor Vds het nare en smerige probleem van ontlasting-vreten vaak de wereld uit helpen. De Sanofor moet dan langere tijd achtereen gegeven worden (minstens 4 maanden dagelijks).
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#601941
Ik zit mij af te vragen of zelf samenstellen geen verbetering zou kunnen geven.
De fijngemalen kvv verlaat immers sneller de maag, waardoor de darmen voedsel te verteren krijgen, waarop de maagsappen niet volledig de kans hebben gehad om in te werken.
Grotere stukken vlees blijven langer in de maag, en worden daar dus al gedeeltelijk verteerd.
Misschien dat op die manier de darmen het er wat minder zwaar mee hebben om de vertering af te maken?
Door Lizzy
#602426
bloemetje schreef: Dank je Lizzy. Ik heb hem ook al gevonden voor dieren. Die is te koop bij mijn plaatselijke dierenwinkel. Wat denk je hiervan trouwens?
Dat ontlastingvreten herken ik ook. Dat doet ze ook steeds:

Sanofor Veendrenkstof

Ons absolute top-product voor huid- en vachtproblemen. Sanofor Vds is een 100% veilig natuurproduct en is toe te passen bij o.m. huid- en vachtproblemen, maag-darmstoornissen, pigmentstoornissen, stinken uit de bek, winderigheid en het eten van straatvuil. Sanofor Vds kan probleemloos worden toegediend bij ieder soort voer. Dankzij de veelzijdige samenstelling kan Sanofor Vds het nare en smerige probleem van ontlasting-vreten vaak de wereld uit helpen. De Sanofor moet dan langere tijd achtereen gegeven worden (minstens 4 maanden dagelijks).
Ik heb zelf geen ervaring met veendrenkstof. Maar ik vind het geen gek idee om het eens te proberen, als ik jou was!
Door bloemetje
#602461
Sanyo schreef: Ik zit mij af te vragen of zelf samenstellen geen verbetering zou kunnen geven.
De fijngemalen kvv verlaat immers sneller de maag, waardoor de darmen voedsel te verteren krijgen, waarop de maagsappen niet volledig de kans hebben gehad om in te werken.
Grotere stukken vlees blijven langer in de maag, en worden daar dus al gedeeltelijk verteerd.
Misschien dat op die manier de darmen het er wat minder zwaar mee hebben om de vertering af te maken?
Ik twijfel daar nog wat over  :-\. Immers, haar maag was nog helemaal vol toen wij de foto's lieten maken...
Maar goed, ik zou best willen zelf samenstellen, maar helaas is mijn man het daar (nog  ;)) niet mee eens  :(
Ik ga nu dus beginnen met probiotica en ik ga van het weekend boombastmeel halen.
Dan kan ik daar eventueel ook mee beginnen. Die veendrenkstof bewaar ik nog even  ;).
Vandaag houden we even een vastendag en willen eerst eens gaan proberen om eenmaal per dag te voeren. Zodat de maag (voor zover dat lukt met kvv) goed vol raakt en ik dan een goed moment kan kiezen om ze dat rustig te laten verteren.

De vastendag lijkt ze overigens prima te bekomen. Ze zeuren niet om eten en zijn vooralsnog lekker actief  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door