Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#601849
We geven nu ivm het hongergevoel in combi met activiteit van Zack nu een maand de uitmuntend versie van Duck en Zack doet daar goed op!! Hij buikt zelfs uit s'morgens en zijn ontlasting is beter en minder vaak!! Overdag althans, want s'morgens moet ie gewoon..Tiesto lijkt echter iets aangekomen , maar is ook minder actief dan Zack. Kan ik hem dan beter een schijf minder geven of krijgt hij dan weer erge honger en wordt t een Zack 2..las ook iets over rund of pens compleet speciaal voor te dikke honden, maar dan ben ik bang dat Zack weer terug bij af is...of kan hij daar net zoveel uithalen als de uitmuntend versie? Zie ook geen analyses op hun site>>>
Door *wendy*
#601874
Ik zou eerst proberen een plak minder. Je merkt snel genoeg of dat werkt of niet.

Betreft die andere ducksoorten die jij opnoemt , die ken ik niet.
Door tieneke
#602301
Zou toch op tijd minderen al is het maar een halve plak ;)
Als extra maagvulling fytomix(bibi)of kruidenmix(cb)erbij geven,dit zou helemaal perfect zijn,kun je geheid 1 plak weglaten.
Door Zed
#603741
Tara krijgt DUCK. Hiervoor had ze AHV en soms Rodi. Het verschil tussen DUCK en de andere twee is dat DUCK veel compacter is. Vergelijk het maar eens als je het ontdooit. Bij de andere twee heb je enorm veel vocht, terwijl bij DUCK het stevig en solide blijft.

Bij DUCK is het ook nog eens zo dat ze de helft minder hoeft te hebben.
Zo enorm verschil zit er in.

Bij ons is er de varianten verkrijgbaar: Rund, Kip en rund, uitmuntend, Lam en rijst, pens.
(te koop bij de Pet's Place)

Het liefste heeft ze bij ons de pens versie, maar meestal combineer ik het met een plak uitmuntend.

Ik denk dat je dan misschien beter de versie van Lam en rijst kan nemen voor hem.
Laatst gewijzigd door Zed op zo 30 jul 2006, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tiesto
#603797
Ik zou graag een versie willen die voor beide kan gebruiken, zodat ik 5 doosjes kan bestellen bij mijn leverancier ivm de kosten, dus een versie waar Zack voldoende energie uit kan halen en geen erg hongergevoel aan overhoudt en waar ze niet te dik van worden...ik geef Tiesto nu 500gr en Zack 600...is de pens-variant dan misschien beter ook ivm maagvulling en te dik worden...
Door Zed
#603869
Pens
Vocht: 67%
Ruw Eiwit: 9,5%
Ruw Vet: 6,5%
Ruwe As 1,9%
Ruwe Celstof 1,2%
Kopersulfaat Pentahydraat, Koper 8,8 mg/kg
Vitamine A9000 IE/kg
Vitamine D3 1600 IE/kg
Vitamine E 81,9 mg/kg

Voedingsrichtlijnen
1-5 kg 70 - 230 gram
5-10 kg 230 - 400 gram
10 - 15 kg 400 - 500 gram
15- 20 kg 500 - 640 gram
20 - 30 kg 640 - 840 gram
30 - 50 kg 840 - 1200 gram
Door Zed
#603870
Uitmuntend

Pens
Vocht: 61,9%
Ruw Eiwit: 11,2%
Ruw Vet: 10,6%
Ruwe As 2,1%
Ruwe Celstof 1,2%
Kopersulfaat Pentahydraat, Koper 8,8 mg/kg
Vitamine A9000 IE/kg
Vitamine D3 1600 IE/kg
Vitamine E 81,9 mg/kg

Voedingsrichtlijnen
1-5 kg 60 - 190 gram
5-10 kg 190 - 320 gram
10 - 15 kg 320 - 430 gram
15- 20 kg 430 - 530 gram
20 - 30 kg 530 - 700 gram
30 - 50 kg 700 - 1000 gram
Door Zed
#603871
Helaas heb ik die rund en de lam/rijst niet gehaald deze week,
dus die kan ik niet voor je neerzetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Verder denk ik dat het bij duck (welke versie ook) het hongergevoel wel gevuld blijft,
je zou inderdaad een plak minder kunnen proberen.
Maar als je de PENS versie vergelijkt met de uitmuntend zit daar al minder in.
Door Tiesto
#605286
Dank je voor de analyses! Ik zie dat de pensversie wat minder vet bevat als de uitmuntend versie maar daar moet je weer wat meer van geven zodat t lijkt me op hetzelfde neer komt toch? Of is het zo dat een voeding met pens juist een "gevulder"gevoel geeft?
Door Zed
#605332
Tara is met beide even "vol" daar merk ik geen verschil in.
Hoewel ze de uitmuntend met lange tanden op eet,
vandaar dat ik er soms met haar kuren van slecht eten sardientjes bij in gooi.
Wat je zou kunnen doen is twee nemen. dus de uitmuntend en de pens,
ik combineer deze twee ook wel, dus van elk een schijf.

Persoonlijk hou ik mij niet aan de opgestelde aanbevolen hoeveelheid
en kijk ik naar de hond. Soms heeft ze ook dagen met haar slechte eten,
dat ze maar 2 plakken per dag naar binnen werkt.
Het is zelfs zo dat als ik het wil verdelen,
dat ze nog vol is van de eerste maaltijd en de volgende niet eens wil hebben!

Ter aanvulling: Voor het oog zien beide versies er even stevig uit.
Door Tiesto
#605382
Foto is van vorig jaar, dus ietwat gedateerd..ze zijn dus een jaar ouder en beide geholpen inmiddels dus ook wat zwaarder ;) ze zijn niet echt dik hoor absoluut niet..maar t moet niet meer worden...en Zack heeft een andere bouw, hij heeft echt een brede borstkas en smalle dijen, een soort van jerommeke ;D Tiesto staat wat hoger op de poten, maar bij hem loopt alles wat door..en de laatste paar weken
met die hitte hebben ze hun lange wandeling van tussen de middag gemist, hoewel we iedere avond met ze gezwommen hebben, maar dat scheelt natuurlijk ook!
Heb t idee nu ik Tiesto een schijf minder geef een paar dagen dat er al weer iets af is.. Heb maar gewoon 5 doosjes uitmuntend bestelt en met een schijf minder voor Tiesto kijk ik t even aan en anders probeer ik de andere versie...en iets lusten of een keer geen eten willen zit er hier niet bij, zeker bij Zack niet die onverzadigbaar lijkt!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door