Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#602130
Vandaag is Kuma laparoscopisch geholpen in Naaldwijk. Ik ging er na alle goede verhalen vol vertrouwen en optismistisch heen en ben teruggekomen met het flauwe gevoel dat ik weer teleurgesteld ben in een dierenkliniek....
Bij binnenkomst moesten we ruim 10 minuten wachten totdat  er eindelijk iemand naar de balie toekwam. Er kon geen glimlach vanaf en alles werd genoteerd en we konden wachten. Terwijl er aan de ene kant van de balie honden die hiervoor waren geopereerd werden opgehaald, mocht je een voor een aan de andere kant de andere spreekkamer in. Naar mijn expliciete opmerking dat Kuma het slecht doet onder narcose, luisterde hij niet echt en brak met af met de opmerking dat zij dagelijks tientallen honden onder narcose brengen. De andere vragen die ik had werden wel beantwoord, maar daar is alles mee gezegd. Bij Kuma werd toen intramusculair methadon en dormicum gespoten. Ik ging al bij haar zitten om te wachten tot ze wegzakte, maar de DA stond me raar aan te kijken en stuurde ons weer naar de wachtkamer, want hij had natuuurlijk nog meer patienten. Toen we weg wilden lopen (ik was met een vriendin) zagen we dat er een straaltje bloed langs Kuma's achterpoot liep. Ik was flink geschrokken want het bloedde echt aardig. Er was bij het spuiten een vaatje geraakt, wat altijd kan gebeuren. Maar de DA maakte gewoon nonchalant een grapje dat witte honden altijd bloeden en gaf ons een doekje en werkte ons de wachtkamer in....Er zit nu op die plek een hematoom van 3 bij 4 cm.....
In de wachtkamer waren ondertussen een stuk of 5 a 6 honden en het was daar flink vol...Kuma begon weg te zakken en raakte helemaal in paniek :(. Haar lijfje zakte in elkaar en ze begon te jammeren en te gillen en keek paniekerig om zich heen. Ze begon ook gigantisch te hijgen. Terwijl ik heel geschrokken de DA riep of dit wel normaal was en we echt niet ergens anders naar toe konden, antwoorde hij geirriteerd dat er niets aan de hand was en hij liep weg...... Kuma heeft toen al jammerend en huilend een kwartier!!!! daar in de wachtkamer tussen allemaal vreemde honden op de grond gelegen.....Ik mocht er niet bij blijven toen ze daarna naar achteren meegenomen werd samen met 2 andere honden. Omdat ze het onhandig vinden om de hele tijd heen en weer te lopen sederen ze enkele honden tegelijkertijd en nemen die mee naar achteren en beginnen te opereren. Er liggen dus twee honden klaar terwijl ze met de eerste bezig zijn. Als ze met de eerste klaar zijn sluiten ze de volgende hond aan aan de gasnarcose. Ik ben er naar toe gegaan vanwege de verkorte narcose tijd. Maar Kuma is dus voor de operatie al ruim een half uur onder invloed geweest van de premedicatie....Wat ik dus had willen voorkomen door hier naar toe te komen..... Wij hebben gedurende 2 1/2 uur in de wachtkamer gewacht en niemand informeerde ons tussendoor hoe het ging. Ook staat er geen thee of koffie automaat wat iedere simpele DA praktijk eigenlijk altijd heeft. De wachtkamer werd toen ondergekotst door een hond, wat door de eigenaar half is opgeruimd. Ze heeft dit gemeld aan de assistente, maar die deed er niets mee. Vervolgens kwam er een groggy net geopereerde hond aan die midden in een hoopje kots viel...
Na ruim twee uur konden de mensen van de andere honden hun hond al ophalen. Wij kregen nog steeds niets te horen en werden steeds ongeruster. Toen ik eindelijk iemand aan de mouw kon trekken, bleek dat Kuma moeilijk ontwaakte uit de narcose....Niemand kwam dat uit zichzelf even melden of hield ons op de hoogte. Uiteindelijk was ook Kuma wakker genoeg om mee te gaan. De DA krijg je niet meer te spreken, een assistente gaf haar mee. Pas ruim 8 uur na de narcose kwam ze thuis wat bij en scharrelde ze wat rond. De beide andere keren dat ze onder zeil is geweest zijn ook niet soepel verlopen, maar zeker voorspoediger dan nu.
Het enige wat goed is verlopen is dat ze helemaal geen pijn heeft en dat het echt 3 piepkleine wondjes zijn...
Ik ben bekaf en teleurgesteld en voel me heel erg schuldig dat ik mijn meisje dit heb aangedaan. Als ik dit had geweten was ik daar nooit naar toe gegaan.
Door Truus
#602137
Jeetje wat een rotervaring, ik vind dit echt niet normaal Helen. Wat een operatiefabriek zeg. Wij zijn tesdijds naar Sleeuwijk gegaan en echt...daar hadden we het zo getroffen maar goed....jij had dit ook niet kunnen weten dat het er daar zo aan toe ging dus meis...geen schuldgevoel hoor :-*
Sterkte met Kuma en geef maar een knuffel :-*
Laatst gewijzigd door Truus op do 27 jul 2006, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fynn
#602138
Wat lijkt me dat vreselijk dat verwacht je toch niet van zo'n kliniek.Je voelt je zo schuldig tegenover je hond.
Ik heb achteraf altijd zoiets van had ik nou maar meer gedaan.
Gelukkig is de operatie goed verlopen en over een paar dagen is ze weer helemaal de oude.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
www.pronkruggen.nl
Door evds
#602149
Joh wat een toestand. Dit vind ik niet normaal hoor! Maar als je eenmaal ergens bent is het natuurlijk ook niet zo gemakkelijk om je half versufte hond weer in te laden en te vertrekken.
En geen schuldgevoelens hebben hoor, je hebt het beste me je honden voor en zoiets kan, helaas, iedereen ovekomen.

Heel veel sterkte en fijn dat Kuma geen last heeft van de operatie!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#602197
Dat klinkt zwaar kl*te Hellen :(. Dat is altijd de ellende als je naar een onbekende kliniek gaat, je weet hun manier van werken niet. Als je dit vante voren had geweten had je haar denk ik ergens anders laten 'helpen'. Gelukkig heeft deze nare ervaring toch 1 voordeel, van napijn zal ze amper last hebben ;).
Door Helen
#602227
Er staat op hun site ook als voordeel dat de GASnarcose erg kort duurt. Ja, dat is zo....Dat hebben ze zo goed ingedekt....Dat ze de voormedicatie zo lang van tevoren geven staat er niet bij. De hond na Kuma heeft nl ongeveer 45 minuten  gesedeerd moeten wachten op haar operatie...


Ik ben helemaal gaar en ga nu slapen. Manlief is zo lief om samen met Kuma te gaan slapen en staat nog 2 keer op vannacht om te kijken of alles ok is. Kuma heeft gelukkig wat gegeten. Ze wilde niet drinken, dus ik heb wat kvv aangelengd met water en dat wilde ze wel. Ze had al een paar keer geprobeerd om te plassen, maar ze viel telkens om en wilde geen plashulp. Daarnet stond ze weer stevig genoeg om zelf te plassen. Het fijne is dus wel dat ze echt helemaal geen pijn heeft. Dat is wel een forse opluchting.
Door Twiz
#602269
Jeetje wat een akelige ervaring zeg.

Vorig jaar (notabene 21 juli) zijn bij Twizzle ook laparoscopisch de eierstokken verwijderd in Naaldwijk.
Vreemd genoeg ging het er bij ons heel anders aan toe (gelukkig)
Je merkt wel dat het voor de artsen en de assistenten een routineklus is, wij kwamen daar om kwart over 8, er werd ons van alles uitgelegd voordat Twizzle een spuitje kreeg en rustig wegdroomde. Het was waarschijnlijk in ons voordeel dat Twizzle de eerste patient van die dag was. Toen is ons door de arts uitgelegd (na onze vraag) waar we een kopje koffie konden gaan drinken (een hotel vlakbij) en werden we om 10.00 uur keurig gebeld door een assistente dat Twizzle mee naar huis mocht. Weliswaar een beetje slapjes maar op eigen benen mee naar de auto.
Die dag heeft ze veel geslapen een beetje gedronken, niet gegeten.
En na een goede nachtrust was ze echt gewoon weer de oude. Ze kon en mocht rennen en spelen dat het een lieve lust was. Heeft ze ook gewoon gedaan, dus ze heeft idd echt geen pijn gehad.

Ze heeft trouwens binnen drie dagen alle hechtingen eruit gevreten (was niet zo heel erg)
Het telefonisch contact postoperatief met de arts vond ik ook best wel goed.
Ik weet niet meer welke arts het is geweest, dat kan natuurlijk een verschil van dag en nacht zijn.

Als het verdere verloop net zo gaat als bij Twizzle heb jij morgen je "eigen" Kuma weer terug, sterkte met je "patient".
Door conleeuw
#602384
Jeetje Hellen, wat een teleurstelling, probeer je het beste voor je hond te verzinnen en lijkt het toch niet echt zo te zijn. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is, en dat je ook snel deze ervaring een plekje kan geven. Vergeet niet, jij heb dit niet met opzet gedaan, dus je moet/mag jezelf niets verwijten. Bess reageden ook naar op de premed......werd duizelig en paniekkig en ging ook huilen, maar bij haar was het in die tijd een "normale" ingreep, maar de dierenarts kwam er meteen bij....omdat de hond in paniek was, en dan natuurlijk de baasje ook, jammer dat het voor jou zo is gegaan. Sterkte ermee, en wie weet loopt Kuma vandaag bijna weer als van ouds ;)
Door Lizzy
#602394
Gatverdamme Helen, wat een toestand. Ik kan me dus echt heel goed voorstellen dat je heel teleurgesteld bent. Verdorie, dit is geen manier van behandelen joh! Ja, ik mag het misschien niet zeggen hoor, maar dit is mijn vermoeden: uit heel Nederland komen inmiddels mensen naar deze kliniek om hun hond op deze wijze te laten castreren. En inmiddels is het routine geworden. En nog erger: inmiddels zijn ze over het paard getild. Klanten komen toch wel. Misschien zelfs wel teveel.....

Dikke knuffel voor Kuma!
Door Helen
#602466
Ze zijn flink over het paard getild. Het is routine, ze hebben toch wel genoeg klanten en ze vinden zichzelf heeeel erg geweldig.....Met andere woorden het is een castratiefabriek....


Kuma is weer redelijk ok. Ze is niet zo fit en actief als altijd, maar ze is er weer!
Laatst gewijzigd door Helen op vr 28 jul 2006, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#602504
Tinker schreef: Ik zou het vrehaal waarmee je de topic opende naar hun toesturen!Want enig excusses is toch wel op zijn plek,zo ga je niet met mens en dier om.Het is niet iets wat je als hondeneigenaar wekelijks doet,het is dus spannend en eng tegelijk en dan is het wel fijn als de DA en zijn personeel je een beetje geruststellen en fatsoenlijk te woord staan.
Ik zit ook na te denken wat ik hier mee kan, want het zit me flink dwars. Zo ga je met niemand om en al helemaal niet voor het bedrag dat je ervoor neerlegt.
Door conleeuw
#602537
Helen schreef: Ik zit ook na te denken wat ik hier mee kan, want het zit me flink dwars. Zo ga je met niemand om en al helemaal niet voor het bedrag dat je ervoor neerlegt.
ongeacht wat jij ervoor heb moeten betalen,  het gaat om jou als honden baas/mens en hoe er met jou en jou behoefte omgegaan wordt, je mag ze heus wel jou verhaal doen, zei het met een persoonlijke gesprek over hoe jij je voelde of deze verhaal opsturen. Dan kan je alleen hopen dat ze er wat van leren, en of wat mee willen doen, het zal jou mischien niet meer helpen (hoewel het wel enig opluting geeft om jou verhaal te doen) , maar wellicht dat een volgende klant er mee geholpen wordt ;)
Door Lizzy
#602539
Ik stond net af te wassen en dacht exact hetzelfde als Tinker. Ik zou ook een brief schrijven. Kijk, als zij de castratie-fabriek van Nederland zijn en het niet willen zijn: moeten ze daar wat aan doen. Als zij de castratie-fabriek willen worden en blijven: laten ze dan op z'n minst een perfecte service leveren. Want laten we wel wezen: je gaat niet naar Naaldwijk omdat het je geen ene reet interesseert hoe je hond gecastreerd wordt....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door