Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yorick
#59907
Hoi,


Heb dit weekende de levering van Carnibest gekregen en had een vraag omtrent de 'bereiding' Met duck was het simpel, 's avonds uitleggen, 's ochtends geven. Maar een kilo heeft iets langer nodig dus ik leg het uit, weeg de porties af en dan stop ik het in de frigo maar het moet op kamertemperatuur gegeven worden, mag ik het dan 's avonds uit de frigo nemen om 's ochtends te geven en dan 's middags uit de frigo om 's avonds te geven of ligt het dan té lang op kamertemperatuur?

Kleine nota: die kruidenmix, wat een heerlijk aroma op de nuchtere maag ;D Lenka is er gek op!!
Door Jose
#59926
Ik haal het het altijd savond uit de vriezer en dan in de koelkast. Dan smorgens uit de koelkast voor smaddags. En smiddags voor savonds.

En ja die kruidenmix ruikt heerlijk. Ook hier zijn ze er dol op. Het baasje niet die liep hard de keuken uit, niks gewent die mannen ;D
Door Yorick
#59936
Je hebt het over de 1kg dan José?

Bedankt voor de tip, ik ga het zo proberen dan. Ik ben nog een beetje aan het uittesten in wat ik het het beste steek (ivm de geur ;D) Momenteel in zilverpapier en een Tupperware potje en dat gaat prima, idem voor de natuurmix : potje in na wegen.

Ja, mijn man was ook verbolgen toen ie het rook, net kattenstr*** zei hij ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#59957
Bas eet een kilo per dag; ik haal dit s' avonds uit de vriezer en zet dit in een afgesloten bak op het aanrecht, de volgende ochtend krijgt hij 1 pakje (die dan nog koud is omdat de pakjes tegen elkaar aangezeten hebben in die afgesloten verpakking) en het andere pakje gaat de koelkast in om 's avonds gegeten te worden.

Werkt goed.
Door crutz
#59960
ik voer 1 keer per dag en haal dan bij het voeren gelijk voor de volgende dag de bibi er uit
2 kilo past in een curver bak (niet altijd even soepel, maar dan laat ik snacht de deksel een stukje open en kan hij de volgende ochtend als het al wat ontdooid is wel dicht),
dit blijft gewoon op het aanrecht staan of op de magnetron (let wel OP!!!!!!!!, niet in) tot de volgende avond rond half 10, dan is het voeder tijd ;D
voor Damien blijft dan de helft tot de volgende dag, ook gewoon op het aanrecht en niet in de koelkast.
Ook voor Umi staat het gewoon buiten de koelkast, voor haar doe ik ongeveer 2 dagen met een kilo.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#60035
Hai An,

Ik haal het voer voor mijn honden 's morgens uit de vriezer en doe dat in hun bak, leg een (boterham)bord op hun bak (idd tegen de stank, maar ook tegen de vliegen) en zet dat ergens in de keuken neer. Dit krijgen ze dan 's avonds. En 's avonds haal ik het er voor de volgende ochtend uit. Je hoeft niet bang te zijn dat het voer te lang op kamertemparatuur is, want het duurt best wel lang voordat het ontdooid is. Als het erg koud weer is kan het binnenste soms nog best een beetje bevroren zijn (bij ons althans), in dat geval kun je het even met een vork los wrikken en evt. met bak en al in een bak met warm water zetten om het een beetje op temparatuur te laten komen.
Tenminste, zo doe ik dat dus.

Groetjes Anne-Marie
Door Yorick
#60093
Bedankt voor de tips iedereen!! Ik zal alles eens uittesten!!

Anne-marie, zo deed ik het met Duck ook maar ik heb al gemerkt dat Carnibest iets langer nodig heeft aangezien het een echte worst is en niet in de (toch wel handige) plakjes van Duck.

Kan eigelijk niet zeggen welke van de 2 mijn honden het liefste eten maar van 1 ding ben ik zeker: lenka loves de kruidenmix, is er totaal verlekkerd op :P

Ik ga er meteen een vraagje aan toevoegen, mag ik duck en carnibest samen op 1 dag geven?
Laatst gewijzigd door Yorick op wo 03 mar 2004, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#60196
Hai An,
Geloof dat ik nu pas je vraag snap :o, ik dacht namelijk dat een frigo een diepvries was ;D. Sorry :-[.
Duck en Carnibest op 1 dag? Het is allebei kompleet voer, dus ik dat het geen kwaad kan, maar helemaal zeker ben ik niet. Daar moeten meer ervaren mensen maar antwoord opgeven denk ik.

Groetjes Anne-Marie
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 01 mar 2004, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#60318
Ik haal de cb er s'avonds uit en zet dit in een emmer in de bijkeuken als het ontdooit is en het is nog lang geen etens tijd dan zet ik het nog in de koelkast.(ik laat het niet ontdooien in de koelkast (zomers wel) omdat het anders vaak nog half bevroren is.
Ik geef het gewoon koud uit de koelkast ze hebben er nog nooit last van gehad,ze hebben ook wel eens een hele stang bevroren cb opgegeten (gepikt) en er toen ook geen hinder van ondervonden.
Je kan duck en cb gewoon op 1 dag geven ,ik zou het alleen niet mengen maar twee maaltijden verschillende kvv is geen probleem.
Door Yorick
#60973
Bedankt! Dan kan ik de Carnibestlevering om de 2 maanden laten doorgaan en af en toe Duck bijgeven. Heb wel spijt dat ik te weinig kruidenmix heb gekocht want deze is bijna op maar ja, dat weten we dan weer voor de volgende levering!
Door Yorick
#61040
[quote="Lupa"]
hahaha,
ik koop altijd te weinig in!!!!
de pens, is nu bijna op >:(
[/quote]

Maar 1 oplossing: terug brokken geven :-X of een enorme vriezer kopen en een serieuze voorraad indoen ;D Wat denk je? Gaan we voor het laatste????

;D ;D ;D ;D
Door Twister
#61058
Hier haal ik ´s avonds Carnibest uit de vriezer en zet het dan in de koelkast. De volgende avond haal ik het uit de koelkast en laat het op kamertemperatuur komen. Een aantal uren later ga ik het voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door