Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Breezer
#599504
Breezer gaat de eerste week van september een weekje logeren bij m'n tante. De vorige keer dat Breezer dat was kreeg hij nog Duck en was het heel makkelijk om te zeggen dat hij 2 plakjes per keer mocht. Nu krijgt hij al een hele poos Carnibest. Maar nou wil ik het m'n tante niet aandoen dat ze aan de haal moet met die rol vlees en een weegschaal om steeds 200 gram eruit te halen. Dus dacht ik dan geef ik hem gewoon weer Duck of Energique. Vorig jaar heb ik hem ook gewoon een week op Duck gezet omdat ik niet genoeg voer bij me had omdat we een week langer op vakantie bleven. En dat ging gewoon goed.

Maar wat is nu wijsheid, zal ik hem een week van te voren voor de zekerheid alvast overzetten. Of is dat niet nodig en kan ik hem gewoon cold turkey bij m'n tante op ander voer zetten?
Ik ga in ieder geval wel een pillendoos kopen waar ik de oliecapsules en probiotica in kan doen zodat hij dat in ieder geval niet hoeft te missen.
Door Truus
#599513
Je kan hem zo overzetten hoor, geen probleem. Waarom moet ze het afwegen? Een kilorol carnibest kan ze toch op het blote oog wel ongeveer 200 gram afsnijden? Ik kijk niet zo nauw hoor.
Door Breezer
#599520
Ik wil het graag makkelijk houden voor d'r. En het is altijd zo'n gekledder met die rollen. Dus vandaar eigenlijk. En ik weeg het altijd af met de weegschaal, omdat als ik het op het oog doe Breezer iedere keer +_ 230 gram krijgt en dan heeft ie na 4 dagen nog maar 80 gram over voor de 5e dag. Ben niet zo goed in mikken.
Door 202Spots
#599523
[quote="Breezer"]
Maar nou wil ik het m'n tante niet aandoen dat ze aan de haal moet met die rol vlees en een weegschaal om steeds 200 gram eruit te halen. [/quote]

Waarom pak je niet gewoon 1 maaltijd of 200 gram, in 'n plastic zakje en vries dan 7 aparte zakjes in de vriezer?
Dan hoeft je tante alleen maar elke dag 1 pakje te ontdooien
en te voeren en klaar!
Door Twiz
#599525
Breezer is natuurlijk een hondje dat nogal eens gevoelig kan reageren, toch? Je zou ook zelf de rollen in vijf portie's kunnen verdelen voordat je ze bij je tante brengt.

Een heel klein beetje laten ontdooien en dan een beetje hakken en snijden, en dan per tweehonderd gram in een boterhamzakje doen.
Door 202Spots
#599612
[quote="Twiz"]
Dat heb je als je niet zo snel kunt typen hé, Dory was me voor.
[/quote]

Alle 2 met dezelfde briljante oplossing toch? ;D
Door tieneke
#599764
[quote="202spots"]
Alle 2 met dezelfde briljante oplossing toch? ;D
[/quote]
Ja lijkt me nou ook niet zo moeilijk om 200 gram porties even zelf te maken...toch?
Door Twiz
#600417
Ja hoor, dat doe ik met alles wat ik bevroren koop.
In de koelkast een beetje snij/hakbaar laten worden, snijden/hakken, snel afwegen, in zakjes en dan hoppa de vriezer weer in.

Toen ik nog een voorraad Carnibest op moest maken, kreeg Twizzle 250 gram per dag, dus werd die rol in tweeen gehakt en de ene helft terug de vriezer in en de andere helft weer in de koelkast verder ontdooien. Nooit geen probleem geweest.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#600881
[quote="Breezer"]
Dus ik kan de rol gewoon een beetje laten ontdooien en dan weer opnieuw invriezen?
[/quote]

Ja hoor, dat kan ;). Ik deed dat ook altijd met de CB, uurtje (met dit weer misschien een half uurtje) uit de vriezer en dan maar zagen met een broodmes. Je kunt ook een handzaag gebruiken ;). En daarna gewoon de vriezer in, ik heb dit ongeveer 2 jaar lang op deze manier gedaan, en m'n honden hebben er niets van overgehouden (letterlijk en figuurlijk).
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#601060
[quote="202spots"]
Alle 2 met dezelfde briljante oplossing toch? ;D
[/quote]
;D inderdaad ik kan niet anders zeggen: Briljant! ;)
Door tieneke
#602304
[quote="Breezer"]
Dus ik kan de rol gewoon een beetje laten ontdooien en dan weer opnieuw invriezen?
[/quote]
Geen enkel probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door