Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#600083
bepaalde dingen onder andere Probiotica, enz .... wat je standaard in huis dient te hebben
Is hier een lijst van, wat zijn dan de belangrijkste hiervan. ::)
Door Lizzy
#600088
Ik heb standaar van alles en nog wat in huis. Want meestal als je het nodig hebt, dan is het zondag. Da's de Wet van Bartje.

Ik heb in huis:

Slippery Elm
Probiotica
Vitamine C
Traumavetsem/Traumeel
Okugest
Echinacea Forte van Bloem (met plantago en cat's claw)
Groene Leem
Tea Tree

En verder alleen voor mijn honden specifieke dingen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#600120
Ik vind het wel verstandig ;). Heb even m'n lijstje uit de volgende topic hierheen gekopieerd: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg561465

Apis Mellifica D6 ( bij bijen/wespensteken)
Arnica D6 (bij ongelukjes als kneuzingen, en botsingen, het verminderd de zwelling. Bij acute gevallen om het uur geven daarna 3x per dag)
Bach rescue remedie (bij shock, erge schrik, trauma)
Calendulan emulsie (voor wondgenezing, jeuk, is niet vet trekt snel in)
Calendula D6 (ook wondgenezing, handig als je op de plek niet mag/kunt smeren)
Dettol (voor ontsmetten van wondjes, wél verdunnen)
Ecinacea Forte (snellere genezing, weerstand)
Finidair (bij heftige spuitpoep die niet op groene leem of Okugest reageert)
Groene leem (voor ontgiften, wondjes, en diaree)
Ledum D30 (bij insectenbeten, vlooienbeten)
Leo specicare oorcleaner
Okugest (bij diaree, misselijkheid)
Pro-biotica (diaree)
Salisprin (natuurlijke pijnstiller)
Similasan nr 2 (bij oogirritaties)
Vaseline
Verbandmiddelen zoals zwachtels, gaasjes, Leukopor (kun je gaasjes, verband mee op de vacht plakken en voorzichtig weer lostrekken zonder dat het pijn doet)
Vit C (snellere genezing)
Zinkzalf (bij natte wonden)

pfff... een hele lijst. Die heb ik in de loop van de jaren dus opgebouwd, maar er zitten toch ook dingen tussen die ik nog nooit gebruikt heb, maar voor de zekerheid heb aangeschaft, zoals Apis, Ledum en de oorcleaner. Beter mee verlegen dan om verlegen ;).
Door danielle1980
#600127
ik heb ook een hele lijst aan spullen thuis, wat zou ik niet eens allemaal weten. ( sommige dingen gebruik ik nooit  :-[ )
wel altijd in huis
probiotica, echinacea, arnica, calendula, okugest, vit van groene os, salisprin, groene leem, chlorella, tea tree, waterstofperoxide, specicare oorcleaner, zinkzalf, trekzalf, ab-kuren.
Door Lizzy
#600136
Slipper Elm is boombastmeel. Dat kun je gebruiken bij darmproblemen (als diarree).

Oh jee, als ik naar de lijst van Nitus kijk, was ik het e.e.a. vergeten... Ik heb ook altijd Calendula, Salisprin, Similasan nr 2, etc. in huis.
Door cantos
#600199
Perfect z'n lijst, is in iedergeval handig dat alles zo bij elkaar staat en ook waarvoor
heb nog wat te doen ;)

Als ik iets wil aanschaven zijn het dan allemaal verschillende winkels of is het
ook mogelijk via een site alles in een keer te bestellen :)

Heb bij de drogist wel al gekeken naar Probioitca maar welke moet ik hebben.
Door geer
#600235
Ik heb staan, gedeeltelijk preventief, gedeeltelijk curatief:

Bach Rescue
Probio Forte (probiotica)
Maagcompositum
Vachtkruiden (voor Sophie)
Teunisbloemolie
Traumeel
Spierliniment (dat is echt WOEST heerlijk als je last van je spieren/pezen hebt)
Multimilk
Groene Leem
Prodier Wondgel
Arnica
Pulsatilla
Schijnzwangerschapdruppels
Visoliecapsules
EChinacea
Berkenteerolie
Espree Woundcream


En het meeste gebruik ik niet  ;D
Door Truus
#600291
Hoe zit het met de houdbaarheidsdatum? Als je het niet gebruikt kun je alles weggooien na verloop van tijd toch? :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#600294
Truus schreef: Hoe zit het met de houdbaarheidsdatum? Als je het niet gebruikt kun je alles weggooien na verloop van tijd toch? :-\
Soms moet je even wat opruimen ja, maarja, dat houd een mens bezig :D

(ik begin er niet aan hoor, om een lijstje te maken :-\)
Door Truus
#600305
Angelique schreef: Soms moet je even wat opruimen ja, maarja, dat houd een mens bezig :D

(ik begin er niet aan hoor, om een lijstje te maken :-\)
Dat bedoel ik, dan is het toch niet verstandig om alles zomaar in te kopen ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#600357
Truus schreef: Dat bedoel ik, dan is het toch niet verstandig om alles zomaar in te kopen ?
Neu, maar ik heb nooit zomaar wat ingekocht. Alles wat in huis staat is voor een goede reden opengemaakt. Eigenlijk vind ik het af en toe wel prettig om te zien hoe lang je iets niet nodig hebt gehad. Had het vandeweek nog met de frontline, er waren vlooien en ik dacht...ik moet nog een fles hebben....zoeken zoeken...tht dec.2004......nah, zijn we toch mooi dik twee jaar vlovloos geweest LOL

Maar wat Lizzy al zei, Ge-OH heb je altijd op zondag, dus voor die gevallen (meestal de trauma's groot of klein) zou er altijd wel wat op voorraad staan.
Door cantos
#600359
Truus schreef: Dat bedoel ik, dan is het toch niet verstandig om alles zomaar in te kopen ?
Dat ben ik wel met je eens, maar wil graag probiotica en okugest in huis te hebben
en als je dit op een adres kunt kopen is dat wel zo makkelijk.
Door geer
#600526
Er zijn een aantal dingen die ik absoluut wil hebben...

Zo heb ik sinds kort Maagcompositum. Soof is nogal gevoelig op de maag als het aankomt op iets te koud voedsel. Ze heeft nu al een aantal keren een soort aanvallen gehad dat ze alles opeet wat te eten valt, opzwelt, luchtzuigt... Een paar spuitjes Maagcompositum en 't is weer goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door