Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Woutertje
#600017
Ik heb er gisteren echt van genoten om Harry te zien eten. Er was toch iets wat ik jammer vond (voor hem dan) en dat was dit:

Terwijl hij aan het eten was maakte hij van die scheurbewegingen, alsof hij het ergens van af aan het trekken was. Maar omdat het stuk wat hij krijgt maar 250 gram of zo weegt is er natuurlijk geen tegengewicht, dus valt er niets te scheuren.
Wel maakte hij af en toe een beweging alsof hij zijn voet er op wilde zetten, maar wanneer zijn voet het vlees raakte tilde hij het gauw op, alsof hij het vies vond om het aan te raken  :D ..zal voor hem ook even wennen zijn denk ik..  :o

Nu dacht ik: wat als ik er een soort pen (een tentharing o.i.d.) doorheen sla, in de grond, zodat het niet weg kan. Dan kan hij er naar hartelust aan scheuren en trkken. Of is dat idioot???
Gebruikersavatar
Door Pauline
#600024
Nee hoor ik vind het zeker niet idioot. Je kunt het toch altijd proberen, als het niet werkt, nou dan kun je snel genoeg ingrijpen.

Er zijn ook mensen die een flinke lap pens ophangen, zodat de hond er stukken af moet scheuren.
Door Jolly
#600025
nee dat is hardstikke slim bedacht, wel ff bij blijven natuurlijk.

Ik heb de eerste lap pens zelf vast gehouden, daarna met een megaspijker aan een boomstronk gespijkerd en nu kauwen ze er gewoon zelf op.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#600041
Je kan z'n maaltijden ook anders indelen qua hoeveelheid (1 kleine en een grote maaltijd) of 1x per dag gaan voeren eventueel met een vastendag, dan kun je de porties per keer ook vergroten. Maar ik vind jouw oplossing ook wel een leuke ;).
Door Lizzy
#600047
Hihihi, ik moest erg lachen om je vraag! En ik vind het wel leuk gevonden hoor! Ik zou het gewoon proberen. Wel erbij blijven! Je kunt dit waarschijnlijk ook lollig doen met een lap pens of kopvlees. En anders het idee van Nitus: grotere porties en minder vaak eten geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door