Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#599289
Op dit moment krijgen ze s'ochtends nog carnibest, behalve het weekend dan zijn we al om   :), mijn probleem is dat ik s'ochtends erg druk ben voordat ik naar mijn werk ga en mijn dochter naar school gaat dus erg weinig tijd.
maar als ik ze dan een geitenrib of iets geef in de ochtend, hoe doen jullie dat  dan ::)   kun je daarna gelijk weggaan ( in het weekend is dit niet het geval ) of is het in dit geval verstandiger om een keer per dag eten te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#599290
Ik zou dan 1x per dag geven. Ik zou ze nooit met een geitenrib alleen achterlaten.
Misschien is het idee om bakjes met hapklare ontbijtjes te maken?
Door ~Joke~
#599292
Nooit met een geitenrib of ander bot alleen laten. Je kunt CB als ontbijt blijven geven of idd naar 1 maaltijd per dag gaan.
Door Jojo
#599295
Toen Joey nog alleen was kreeg hij alleen 's avonds eten. Nu is Zusje erbij die nog 3 maal per dag eet, waarvan 2x carnibest. Joey eet nu 's ochtends een hapje mee. Maar daar houd ik wel rekening mee, omdat hij nu dus weer kvv eet krijgt hij minder tot geen orgaan meer 's avonds bv!
Als je wel 2 keer wilt blijven voeren dan gaf ik 's ochtends een maaltijd zonder botten. Gewoon hapklare stukken spiervlees, orgaan, visjes, hapklare pensstukjes, groente enz enz. en dan 's avonds de botmaaltijd ;)
Door cantos
#599308
Joke Miedema schreef: Nooit met een geitenrib of ander bot alleen laten.
laat ze ook nooit alleen als ze eten,  maar daarna als alles lekker op is, kan het dan geen kwaad dat ik weg ga.

wil eigenlijk helemaal geen CB meer geven
Of is het in mijn geval verstandig om 1keer per dag eten te geven.
Door Bianca1
#599350
Toen ik naar 50-50 barf-kvv ging, gaf ik in de ochtend de 'makkelijke' kvv en in de avond de 'moeilijker' onderdelen zoals ribben.
Nu ik bijna volledig barf, plan ik het zodanig dat ze in de ochtend vlees of orgaan eten en in de avond dan weer de ribben e.d.
Door ~Joke~
#599353
cantos schreef: laat ze ook nooit alleen als ze eten,  maar daarna als alles lekker op is, kan het dan geen kwaad dat ik weg ga.

wil eigenlijk helemaal geen CB meer geven
Of is het in mijn geval verstandig om 1keer per dag eten te geven.
Dat laatste kun je alleen zelf beoordelen. Mijn Spike moet twee keer per dag eten anders gaat hij galspugen en de andere twee gaan zelf hun ontbijt bijelkaar snacken als ze op 1 maaltijd per dag staan. Ik geef 's morgens 1/3 deel van de vlees-bot-dagportie en 2/3 vlees-bot+groente 's avonds. Zo gaat het prima voor de mijne. Je moet naar je hond kijken en naar wat voor jou het beste uitkomt.
Door cantos
#599402
In de ochtend hebben ze vaak vaste tijden - dit ivm werk-  om te eten en s'avonds heel wisselend.
ze krijgen ook verschillende hoeveelheden
Ga dit weekend eens proberen om ze 1 maaltijd per dag  te geven, en kijken hoe ze hierop reageren, en de rest van deze week 's ochtends spiervlees vis enz en s'avonds de ribben  heb ik twee vliegen in een klap.
Heb zelf wel oren om een keer per dag te voeren
als het goed gaat a.s weekend dan naar 1 keer op een dag en dan een vaste dag.
Dien ik verder nog ergens rekening mee te houden? :-\
Door Twiz
#599428
Als je van plan bent om de Carnibest helemaal weg te laten en dan maar één keer per dag voeren, kun je misschien het portie Carnibest deze week langzaam afbouwen.
Dus elke dag een beetje minder Carnibest, totdat het de moeite niet meer is om nog te geven.
Dan wennen ze er ook aan dat het avondportie iedere dag wat groter wordt.
Dat lijkt me voor de honden beter dan dat het ineens in de ochtend niets is, en dat het 's avonds een dubbele portie wordt.
Door *Robin*
#599608
Twiz schreef: Als je van plan bent om de Carnibest helemaal weg te laten en dan maar één keer per dag voeren, kun je misschien het portie Carnibest deze week langzaam afbouwen.
Dus elke dag een beetje minder Carnibest, totdat het de moeite niet meer is om nog te geven.
Dan wennen ze er ook aan dat het avondportie iedere dag wat groter wordt.
Dat lijkt me voor de honden beter dan dat het ineens in de ochtend niets is, en dat het 's avonds een dubbele portie wordt.

ja je kan idd beter niet in één keer overgaan op 1 keer voeren dus geleidelijk aan afbouwen en de avond maaltijd vergroten
Door Lizzy
#599719
Hier krijgen ze 's morgens kipkarkassen (of vleugels), eendkarkassen, parelhoenkarkassen en die eten ze binnen zo'n snelle tijd op dat je daarna prima de deur uit zou kunnen gaan.
Door cantos
#600046
Lizzy schreef: Hier krijgen ze 's morgens kipkarkassen (of vleugels), eendkarkassen, parelhoenkarkassen en die eten ze binnen zo'n snelle tijd op dat je daarna prima de deur uit zou kunnen gaan.
en als ze dan eventueel gaan overgeven (blijft iets hangen)als je weg bent ......en dan..
dit is waar ik bang voor ben, waarschijnlijk is er geen rede toe, maar toch
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door