Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#599708
Robbie, mijn bultenman, heeft al verscheidene jaren last van talgbultjes. Ze blijven redelijk klein en ik kan ze zelf uitdrukken. Geen probleem dus.

Nu heeft hij ineens twee bulten ter grootte van een kikkererwt.
1 ervan kon ik uitdrukken en daar kwam bloed en iets pussigs uit. De ander staat "strak" maar kan ik niet uitdrukken want dat doet Robbie te zeer.

Kent iemand dit en wat kan ik er aan doen?
Is een groene leem kuur een idee?

Gr. Sylvia
Door Robian
#599724
Ik heb de topic even doorgelezen, bedankt.

Heeft Floor ook bloed en pus in die bulten zitten?

Geer schreef in de topic dit
Hoe het met talgbulten zit weet ik niet. Maar ik smeer de zalf op vrijwel iedere bult die ergens niet hoort, met name als er 'vocht' in het spel is... Mijn ervaring is dat het met name het vocht uit de bult trekt, maar de ontsteking? Kweetnie...

Over welke zalf heeft ze het?
Door Cathelijn
#599729
ja ik ook Lizzy, maar bij Floor is al vastgesteld dat het allemaal talgbulten zijn.

Sylvia: ja ontzettend smerig als zo'n stuiterbal opengaat: bloed en troep.
Ze heeft ook wel kleinere, hardere, maar die zijn meestal heel rustig.
Volgens mij heeft Geer het over groene leem zalf. Weet niet precies hoe ze dat maakt, klein beetje water denk ik ???
Door Robian
#599730
Lizzy schreef: Ik ging zelf met ondefinieerbare bulten naar de DA.
Ik ben een paar jaar geleden eens voor zo'n soort bloederig bultje naar de DA geweest.
Toen kreeg ik het advies om het aan te zien en te wachten tot het knapt of totdat ik het uit kon drukken :P

Cathelijn:
Het ziet er anders uit dan zijn standaard talgbultjes een beetje pusserig en bloederig, de huid is ook warm op de plek. Het lijkt meer op een klein ontstekingkje.

Heb nu een andere DA, misschien dat ik er toch een keer naartoe ga.
Door Lizzy
#599741
Oh OK, als al vastgesteld is dat het een talgbult is: prima natuurlijk! Maar als er een nieuwe bult bij komt, dan wil dat natuurlijk niet altijd per definitie zeggen dat dit ook een talgbult is, toch?
Door Cathelijn
#599742
Ik denk dat de kans op wat bloed groter is als het bultje ook groter is.

Maar je kunt het altijd even na laten kijken natuurlijk, zeker als het afwijkt van de bultjes die hij anders heeft. Lizzy heeft gelijk ;)
Door Robian
#599747
Lizzy schreef: Oh OK, als al vastgesteld is dat het een talgbult is: prima natuurlijk! Maar als er een nieuwe bult bij komt, dan wil dat natuurlijk niet altijd per definitie zeggen dat dit ook een talgbult is, toch?
Je hebt gelijk, alleen heb ik de reputatie om al naar de DA te rennen als Robbie een scheet dwars heeft zitten  ::)
Nu heb ik in ieder geval niet het gevoel dat ik een overbezorgde hondemoeder ben.  ;)
Door Lizzy
#599754
Robian schreef: Je hebt gelijk, alleen heb ik de reputatie om al naar de DA te rennen als Robbie een scheet dwars heeft zitten  ::)
Nu heb ik in ieder geval niet het gevoel dat ik een overbezorgde hondemoeder ben.  ;)
Ik denk zelf dat ik een doos ben, met bultjes. Ik ren voor ieder bultje naar de DA :-[ ;)
Door Robian
#599755
Lizzy schreef: Ik denk zelf dat ik een doos ben, met bultjes. Ik ren voor ieder bultje naar de DA :-[ ;)
Dan ben ik in ieder geval in goed gezelschap  ;D ;D ;D ;D
Door Cathelijn
#599759
Lizzy schreef: Ik denk zelf dat ik een doos ben, met bultjes. Ik ren voor ieder bultje naar de DA :-[ ;)
haha, ik bij Jonas ook  ;), maar Floor zit zo vol  :(, ik kan ze alleen goed in de gaten houden. Maar mocht er een apart geval tussen zitten, laat ik het weer nakijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door