Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#599198
Sinds een paar dagen hoor ik bij Bas "knap" geluiden als hij loopt..... geen idee wat ik hiermee moet eigenlijk. Mijn eerste schrik is natuurlijk geven zijn "nieuwe" kruisbanden het op?

Iemand enig idee of iemand die dit herkent?

Ik kan ook nu niet zo heel goed inschatten of Bas zo slecht wil lopen door de warmte of dat er toch meer aan de hand is.
Door Cathelijn
#599204
ik ken alleen de knakgeluiden van mezelf... Volgens de reumatoloog heeft het te maken met lucht in het gewricht en kunnen alleen gezonde gewrichten knakken. Meestal is het knakken niet pijnlijk, soms echter zit er iets niet lekker en dan doet het wel pijn.

Maar ik weet niet of het bij honden hetzelfde werkt. Hoor je het altijd als hij loopt?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#599207
ja ik hoor het als hij loopt; ik dacht eerst dat hij scheetjes aan het laten was maar daar duurde het te lang voor en het was te "ritmisch" :-[ dus nog een keer goed geluisterd en het komt echt ergens uit zijn achterlijf als hij loopt
Door Cathelijn
#599209
moeilijk te localiseren meestal, alhoewel je het ook wel kunt voelen als je met je hand op de 'knak' zit.
Wel de pest van de warmte: moeilijk aan te geven of ze daardoor zo suffig lopen of dat het wat anders is :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#599247
ik kijk het nog wel even aan denk ik maar ik stond in de startblokken om naar de DA te gaan.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#599329
Hoi Ivonne,

wanneer de meniscus beschadigd is geeft deze bij het lopen een klikkend/klappend geluid. Bij het kapot gaan van de voorste kruisband komt het soms voor dat ook de meniscus beschadigd wordt; dit wordt echter normaal gesproken vastgesteld voor de dierenarts. Een beschadigde meniscus doet meestal ook pijn; misschien dat Bas daarom niet zo graag wil lopen. Ik zou, denk ik, even terug gaan naar de dierenarts.

Jacquemine
Laatst gewijzigd door *Remy* op ma 24 jul 2006, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#599582
Jacquemine schreef: Hoi Ivonne,

wanneer de meniscus beschadigd is geeft deze bij het lopen een klikkend/klappend geluid. Bij het kapot gaan van de voorste kruisband komt het soms voor dat ook de meniscus beschadigd wordt; dit wordt echter normaal gesproken vastgesteld voor de dierenarts. Een beschadigde meniscus doet meestal ook pijn; misschien dat Bas daarom niet zo graag wil lopen. Ik zou, denk ik, even terug gaan naar de dierenarts.

Jacquemine
Mij is verteld dat ook na een knieoperatie(wegens kruisbanden) het nog wel eens kan gebeuren dat de menisus schade oplopen,als die er bij de operatie nog niet was. Ik zou bij aanhoudende klachten toch niet te lang wachten. Beter een keer teveel naar de DA in zo'n geval dan de schade nog groter laten worden denk ik dan. Maar misschien is het wel wat anders of helemaal niks ergs. Ik hoop natuurlijk het laatste!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#599647
:-\ pffft, ik denk dat het inderdaad rondje DA moet gaan worden dan. Want ik ga ook liever een keer te veel dan te weinig.........
Door Truus
#599682
He bah :-\, ik hoop dat alles mee gaat vallen en duim voor Bas hoor. Geef de lieve teddybeer maar een knuffel :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#600044
Mijn knieën knappen ook soms, het is wel een rot gevoel, maar doet niet echt zeer. Volgens de chiropractor was het ook niet iets om me ernstig zorgen om te maken.
Het kan best zijn dat dat bij Bas ook het geval is, maar ik zou er voor de zekerheid wel eens een keertje naar laten kijken. Maar voor hetzelfde geld heeft Bas last van de hitte ;).
Lastig hè, dat ze niet kunnen praten.... ;D
Door Femke
#601473
Ik heb met deze warmte erg veel last van mijn gewrichten. Ook knappende polsen, vingers en ellebogen.
Nooit eerder last van gehad, ik denk dat ik zelf ook maar eens een retourtje ha moet boeken
Door Truus
#601588
Femke schreef: Ik heb met deze warmte erg veel last van mijn gewrichten. Ook knappende polsen, vingers en ellebogen.
Nooit eerder last van gehad, ik denk dat ik zelf ook maar eens een retourtje ha moet boeken
Veel mensen hebben hier nu meer last van, ik ook.Volgens de krant ligt dit aan het weer :-\

Hoe gaat het nu met Bas Ivonne?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#601856
Bas heeft het zwaar door de hitte waardoor ik nu geen goed beeld krijg van het lopen. Ik moet dus even wachten tot het koeler is en dan beslis ik wat ik zal gaan doen. Maar..... ik zit er wel met de neus bovenop en duim aan alle kanten dat het "niets" is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door