Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#598990
Ziggy heeft jeuk, erge jeuk...
Ze heeft op haar kont een grote plek kapot gebeten, en op haar staart, rug en flank is het ook kapt.
Toen ze bij ons te logeren was had ze plekken op de "ellebogen", die smeerde ik in met calendula en dat lijkt geholpen te hebben maar nu is het dus "verplaatst". Ik smeer nu weer calendula maar misschien dat er iets is dat beter helpt tegen de jeuk?!
Ik ben vanplan om haar vanmiddag te douchen en dan met iets wassen wat ook tegen de jeuk helpt, iets van Berkenteer dacht ik gelezen te hebben?!

Ik gok voor nu dat ze last heeft van vlooien(allergie) dus ook maar even frontline oid halen of zou ik beter een vlooienshampoo kunnen gebruiken om haar nu zo snel mogelijk van die jeuk af te helpen?!
Door Truus
#598999
Heeft ze geen last van haar anaalklier? Daar kunnen ze ook hevige jeuk van krijgen, bij de staart maar ook over het hele lijf. Moet je nog een keer naar de DA? dan zou ik het even na laten kijken. Ja...berkenteershampo is goed, het verzacht en is goed voor de huid ;)
Door Truus
#599000
Het kan ook een vlooienallergie zijn inderdaad, bij 1 minivlooitje bijt Timo zich helemaal kapot.
Door zurca
#599003
Truus schreef: Het kan ook een vlooienallergie zijn inderdaad, bij 1 minivlooitje bijt Timo zich helemaal kapot.
Ik denk idd aan vlooien, ik heb er eentje gevangen bij haar....
Maar de anaalklieren, ik ga het in de gaten houden...
De dierenwinkel is nu dicht, sluiten tussen de middag, dus ik ga straks is even vragen wat voor shampoo ze hebben ;)
Door conleeuw
#599011
als een hond last heb van vlooien allergie is een vlo al genoeg om ze gek te maken met jeuk. Ik denk  dat berkenteer shampoo kan verzachtend werken, maar ik weet niet of het ook op kapotte huid gebruikt kan/mag worden? Sterkte ermee ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#599061
zurca schreef: Ik denk idd aan vlooien, ik heb er eentje gevangen bij haar....
Maar de anaalklieren, ik ga het in de gaten houden...
De dierenwinkel is nu dicht, sluiten tussen de middag, dus ik ga straks is even vragen wat voor shampoo ze hebben ;)
Verschillende chemische middelen door elkaar gebruiken wordt sterk afgeraden. De bijsluiter van Frontline verteld dat ze liever niet hebben dat je wast, 2 dagen vóór en na gebruik van Frontline.
Als je toch wilt wassen zou ik dat met een gewone hondenshampoo (in ieder geval geen echte vlooienshampoo) doen en deze dan dik 10 minuten in laten werken. Dan dus 2 daagjes wachten tot de Frontline erover heen kan.

IK zou echter als ik zeker weet dat die vlooien heeft meteen de Frontline erop zetten. Dat wassen komt dan later wel weer.
Door zurca
#599083
Angelique schreef: Verschillende chemische middelen door elkaar gebruiken wordt sterk afgeraden. De bijsluiter van Frontline verteld dat ze liever niet hebben dat je wast, 2 dagen vóór en na gebruik van Frontline.
Als je toch wilt wassen zou ik dat met een gewone hondenshampoo (in ieder geval geen echte vlooienshampoo) doen en deze dan dik 10 minuten in laten werken. Dan dus 2 daagjes wachten tot de Frontline erover heen kan.

IK zou echter als ik zeker weet dat die vlooien heeft meteen de Frontline erop zetten. Dat wassen komt dan later wel weer.
Ik bedacht mij net ook dat frontline zoiets had, voor en na niet wassen/zwemmen....
Ik denk dat ik haar dan nu idd. eerst maar frontline geef, die plekken blijf insmeren met creme en dan later miss. is wassen.
Wat zou een beter effect geven, de spray of de druppels?!
Door Mevroi Kruim
#599177
Persoonlijk ben ik niet erg weg van Frontline, en er zijn hier meer mensen die er slechte ervarigen mee hebben.
Ik heb goeie ervaringen met Advantage, te krijgen via de da. En volgens mij maakt Bolfo iets dat daar sterk op lijkt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#599180
zurca schreef: Ik bedacht mij net ook dat frontline zoiets had, voor en na niet wassen/zwemmen....
Ik denk dat ik haar dan nu idd. eerst maar frontline geef, die plekken blijf insmeren met creme en dan later miss. is wassen.
Wat zou een beter effect geven, de spray of de druppels?!
Tja, bij een gladhaar zou ik gerust de spray gebruiken. Ik gebruik die ook bij de honden hier die spraybaar zijn of die een korte vacht hebben. Alleen bij de hele dichte vachten gebruik ik in hemelsnaam dan maar een pipet anders heeft het geen nut. Zelf ben ik niet zo kapot van die pipetten omdat in tegenstelling van die DA in dat andere topic ik al wel meer van die kale kapotte plekken heb gezien. Maarja, soms moet je kiezen uit 2 kwaden. Hier was in ieder geval het resultaat hetzelfde.....vlooien waren game over.
Door zurca
#599187
Ik heb druppels gehaald van Exil "tick off"....Deze zouden vlooien maar ook de eitjes etc. aanpakken. Spray toch maar niet gedaan omdat ik dacht dat dat niet zo fijn zou zijn op die open/kapotte plekken :-\
'T is toch allemaal troep en idd. je moet kiezen uit twee kwaden....De katten krijgen ook druppels in de nek en morgen ga ik alles met omgevingsspray inspuiten..
Ik hoop dat ze snel van de jeuk afkomt.
Door K&D
#599482
zurca schreef: Ik heb druppels gehaald van Exil "tick off"....Deze zouden vlooien maar ook de eitjes etc. aanpakken. Spray toch maar niet gedaan omdat ik dacht dat dat niet zo fijn zou zijn op die open/kapotte plekken :-\
'T is toch allemaal troep en idd. je moet kiezen uit twee kwaden....De katten krijgen ook druppels in de nek en morgen ga ik alles met omgevingsspray inspuiten..
Ik hoop dat ze snel van de jeuk afkomt.
Katten kunnen niet tegen Exil. Voor hen is het giftig! Ik zou ze even bij elkaar weg houden....
Ik zou Exil ook niet te hoog doseren en beslist niet vaker dan eens per zoveel maanden gebruiken. Het werkt erg lang, en is idd niet echt gezond. Verdeel de druppels van nek tot staart, anders krijgen ze enorme jeuk en irritatie en daar zit je nu niet op te wachten, lijkt me.
Bij onze hond werkte het prima (1pipetje per zomer) maar we gebruiken het nu niet meer.
Door zurca
#599952
Lindsey schreef: Katten kunnen niet tegen Exil. Voor hen is het giftig! Ik zou ze even bij elkaar weg houden....
Ik zou Exil ook niet te hoog doseren en beslist niet vaker dan eens per zoveel maanden gebruiken. Het werkt erg lang, en is idd niet echt gezond. Verdeel de druppels van nek tot staart, anders krijgen ze enorme jeuk en irritatie en daar zit je nu niet op te wachten, lijkt me.
Bij onze hond werkte het prima (1pipetje per zomer) maar we gebruiken het nu niet meer.
Dat het voor katten giftig is, dat staat heel duidelijk op de verpakking dus de katten hebben frontline gekregen ;)
Ik heb, zoals staat beschreven, 1 pipetje in de nek gedaan en 1 bij de staart. De katten komen niet bij de hond liggen oid dus dat zit wel goed.
Verder kan je volgens de verpakking na 7 dagen alweer opnieuw behandelen, niet dat ik dat van plan ben hoor...
De werkingsduur is 2 tot 4 weken.....Ik hoop gewoon dat deze ene behandeling aanslaat en ik ze verder niet meer hoef te behandelen.
Ze bijt tot nu toe al minder dan gisteren :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#599962
zurca schreef:
Ze bijt tot nu toe al minder dan gisteren :)

Mooi, laten we hopen dat je het gehad hebt :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door