Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Moos
#59377
Vandaag was ik met Moos even leuke dingetjes kopen in een vrij bekende dierenwinkel hier in Noord-Scharwoude. Ze hebben daar vreselijk veel leuke spulletjes en hebbedingetjes en heeeeeeel veel verschillende soorten brokken en blikvoer. En nu ik er toch was dacht ik meteen even te kijken wat voor versvoer ze hadden.
Ik kon het echter niet vinden dus vraag:

"heeft u ook versvlees?"

"Nee, dat verkopen wij niet meer. We hebben nu deze natuurvoeding in de plaats.(ze laat me pakjes met een of andere inhoud zien wat buiten de diepvries bewaard wordt) Dat kan je ook opwarmen net zoals die burgers"

"Maar dat is toch heel wat anders?"

"Nee hoor is bijna hetzelfde alleen is dit is nog veel beter. Dat versvlees is echt grote troep, daar zit veel te veel eiwit in, en moet je echt mee oppassen hoor. Als je dat te vaak geeft is het echt heel gevaarlijk"

Ik heb maar niet verder gevraagd.......
Door jeanne
#59384
[quote="tieneke"]
Natuurvoeding?
Opwarmen?
Te veel eiwit?
Grote troep en gevaarlijk?
Wat doet dat mens achter die toonbank? :o ::) :-X
[/quote]
uit haar nek l*llen vrees ik >:(
Door tieneke
#59389
[quote="jeanne"]
[quote="tieneke"]
Natuurvoeding?
Opwarmen?
Te veel eiwit?
Grote troep en gevaarlijk?
Wat doet dat mens achter die toonbank? :o ::) :-X
[/quote]
uit haar nek l*llen vrees ik >:(
[/quote]
En niet zo weinig!
Ze gelooft het zelf ook nog ::) ::)
Door Jolly
#59428
he die ken ik ook , ik was daar voor radje voor Hamham, kreeg meteen heel veel geleuter, over dat dit niet was voor ratten maar alleen voor kleine hamsters enzo, ik heel vriendelijk ja dat weet ik.
och ja zegt ze ik vertel het maar, want je moet enes weten hoveel mensen dit kopen voor hun rat en dan boos zijn als de staart breekt
ik zei toen: nou je zal verstelt staan hoeveel mensen ik ditzelfde advies 4 jaar lang heb gegeven, toen was ze stil

ach laat ze ook maar lekker gaan daarzo, ik ga er alleen heen omdat ze zilke goedkope hkonijnenflesjes hebben en voor de leut om wqeer eens ff te kijken
Door ~anna~
#59434
Ken die winkel zal de naam maar niet meer noemen.
Wat ze nu inplaats van vers verkopen heet * op de Winner waren ze er ook zogenaamd met wat nieuws ;D
Nou met de buurvrouw was ik daar voor een bench leg haar uit hoe je dat doet wennen aan de bench e.t.c. zegt die * van die winkel nee dat moet je niet zo doen ::)
Wil ze zeggen dat P. Beekman niet weet hoe het moet ::) en ruilen mag ook niet want dat is gevaarlijk kan je hond ziek van worden nou de bench die ik had gekocht op hun aanraden was veels te groot mocht ik dus niet ruilen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 28 feb 2004, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#59563
[quote="Jolly"]
he die ken ik ook , ik was daar voor radje voor Hamham, kreeg meteen heel veel geleuter, over dat dit niet was voor ratten maar alleen voor kleine hamsters enzo, ik heel vriendelijk ja dat weet ik.
och ja zegt ze ik vertel het maar, want je moet enes weten hoveel mensen dit kopen voor hun rat en dan boos zijn als de staart breekt
ik zei toen: nou je zal verstelt staan hoeveel mensen ik ditzelfde advies 4 jaar lang heb gegeven, toen was ze stil

ach laat ze ook maar lekker gaan daarzo, ik ga er alleen heen omdat ze zilke goedkope hkonijnenflesjes hebben en voor de leut om wqeer eens ff te kijken

[/quote]


Ik kwam er inderdaad ook altijd alleen maar voor de leut om te kijken of ze nog leuke nieuwe speeltjes en dingetjes hadden, maar omdat het zo'n 'luxe' winkel is ging ik er eigelijk ook vanuit dat ze vers zouden verkopen.

Ik heb daar ook Moos' nylabone gekocht, maar voor ik diegene meekreeg die ik wilde hebben moest ik nog flink zeuren.

"nee, mevrouw, voor een maltezer moet u echt niet de nylabone tot 20 kilo hebben"

Ik nog uitleggen dat Moos voor een Maltezer echt beresterke kaken heeft, en dat het wel de bedoeling is dat die nylabone even meegaat.

Kwam er uiteindelijk op neer dat ik het dan maar zelf moest weten als mijn hond er na een dag niet meer naar om zou kijken omdat hij te moeilijk was voor hem.

Nou Moos geniet elke dag van zijn nylabone, en aan de krassen te zien had hij echt geen kleinere moeten hebben, die had ie zo opgevroten.......
Gebruikersavatar
Door sylvia
#59576
Het meeste personeel in een dsz heeft de ballen verstand van de produkten die verkocht worden,laat staan van de dieren die ermee moeten spelen of het moeten eten.De meeste dsz eigenaren weten ook alleen maar wat ze ooit eens geleerd hebben en 99% wauwelt daarna de vertegenwoordigers naar.
Eigenlijk staat het woord dierenspeciaal zaak dan ook alleen voor het feit dat ze alleen spullen voor dieren verkopen en niet voor een bijpassend verstand van wat het beste is voor de dieren die er iets mee moeten.Grappig vind ik dan weer wel dat de meeste huppeltrutjes in de dsz en de mannelijke werknemers zijn vaak nog erger omdat die vaak ook nog de pretentie hebben filiaal manager te worden dat de klant een nietswetende nitwit is,en dat ze zelf het precies weten want tenslotte volgen ze een opleiding of hebben er door ervaring van werken in een dsz meer verstand van dan de klanten ::) Ik heb vooralsnog de meeste op nietsslaande opmerkingen over dieren in het algemeen vernomen van werknemers of eigenaren van dsz en dierenarts assistentes :-\
Door Ordell
#59597
[quote="sylvia"]
Het meeste personeel in een dsz heeft de ballen verstand van de produkten die verkocht worden,laat staan van de dieren die ermee moeten spelen of het moeten eten.De meeste dsz eigenaren weten ook alleen maar wat ze ooit eens geleerd hebben en 99% wauwelt daarna de vertegenwoordigers naar.
Eigenlijk staat het woord dierenspeciaal zaak dan ook alleen voor het feit dat ze alleen spullen voor dieren verkopen en niet voor een bijpassend verstand van wat het beste is voor de dieren die er iets mee moeten.Grappig vind ik dan weer wel dat de meeste huppeltrutjes in de dsz en de mannelijke werknemers zijn vaak nog erger omdat die vaak ook nog de pretentie hebben filiaal manager te worden dat de klant een nietswetende nitwit is,en dat ze zelf het precies weten want tenslotte volgen ze een opleiding of hebben er door ervaring van werken in een dsz meer verstand van dan de klanten ::) Ik heb vooralsnog de meeste op nietsslaande opmerkingen over dieren in het algemeen vernomen van werknemers of eigenaren van dsz en dierenarts assistentes :-\
[/quote]

100%waar.
Door Lizzy
#59807
Jaaaa, ik sluit me daar ook bij aan! Helaas hebben al deze lui vaak toch nog veel aanzien bij veel mensen :-\
Door Truus
#59829
Erger is als ze wel toegeven dat vers beter is maar het niet verkopen omdat:
Er geen vraag naar is en de diepvriezer te veel plek inneemt in de winkel.
Dit heb ik mee gemaakt en vol verbazing liep ik de winkel uit.
Dan sta je toch niet achter je produkt maar doet maar wat omdat de klant brokken wil.
Het is jammer.
Door casangio
#59888
[quote="Lizzy"]
Jaaaa, ik sluit me daar ook bij aan! Helaas hebben al deze lui vaak toch nog veel aanzien bij veel mensen :-\
[/quote]

Hoi

Inderdaad veel te veel. >:( >:( Ik zou iedereen aanraden om toch maar niet altijd te slikken en te vertrekken. Ik kom er haast nooit meer maar als ik er zou komen, krijgen ze het van mij uitgemeten, als ze zo'n opmerking zouden maken. Als ze vinden dat het geen goede voeding is voor de hond dan moeten ze het zelf dan ook maar niet meer eten, vind ik!
Dat wilde ik maar even kwijt! ;D ;D ;D ;D ;D
Door Jolly
#59895
ik werkte ooit eens in een dsz en liep stage in de ander.

De ene was een groot keten van winkels in den haag en 1 in voorburg en de ander was een 1 manszaak ook in DH.
Bij beide heb ik een klote tijd gehad, de 1manszaak, daar was ik echt stagiere( mocht alleen maar soppen, opruimen en de vuile klusjes doen.) en bij de andere werd ik niet voor vol aangezien, omdat ik maar alleen op de zaterdag kon( doorde studie dierverzorging) Het was bij beide zo erg aan het niet weten hoe en wat voor dieren.
Op een gevene moment belde er op een zaterdag iemand op, ze hadden een cavia gekoct een aantal weken geleden en die was nu dood, volgends de Da was het beesie aan te kort aan vit c, gestorven .
De mensen zeiden toen dat ze helemaal niets hadden gehoort dat ene cavia vit c extra moet krijgen door het voer, omdat die dat niet zelf aan kan maken. Ze hebben toen de winkel opgebeld en een nieuwe cavia geeisd, omdat ze verkeerd voor gelicht waren. ;) Hebben ze ook gekregen, maar nu wel met ondergetekende die alles nog eens ging vertellen, ook over tocht, hadden ze nix verteld de vorige keer. De mensen waren dolblij met deze nieuwe uitleg (is nu ruim 6 jaar geleden en beestje leeft nu dus nog steeds).
Een andere voorbeeld ook van een zaterdag is dat een persoon( weet niet meer of het man of vrouw was) belde met een vraag of de dsz een bepaald soort vissen hadden( bij toeval had ik juist die periode vissen les, dus wist ik wat meer van), helaas zei persoon alleen de latijnse namen en het meissie aan de telefoon wist totaal niets van vissen( eigenlijk wist ze nix, maar zij mocht wel alles afrekenen en dat mocht ik zelfs na 6 maanden niet eens), maar goed om terug te komen op de vissen, die persoon wilde dus gewoon guppy's hebben, "poecilia reticulata" ook wilde hij/zij voor de kleindochter graag 2 "carasius auratus auratus" hebben, waarop dat meisje helemaal in de lach schoot en aan de persoon vroeg of hij/zij haar toevallig in de maling nam. :o, zo raak je dus klanten kwijt :-\, maar goed ze riep dus Jo wil jij even kijken of we nog poesilia's huppeldepup hebben? Dus ik zei: poecilia reticulata, guppy's dus, zal even kijken. De persoon hoorde dat en vroeg waarschijnlijk aan haar, of hij diegene die wist welke vissen hij bedoelde aan de telefoon mocht hebben. Zegt zij doodleuk: nee die werkt hier nog niet zolang( ruim 6 maanden alleen dus wel maar de zaterdag >:( ), dus die mag niet aan de telefoon komen :o ::) >:( :-[, nou vraag ik je, ik weet dat de hoorn daarna heel snel aan de andere kant werd neergelegd, want ze zei in eens hallo hallooo ben u daar nog? nee dus ;D ;D

Heb die middag wel veel guppy's en carasius auratus, auratus verkocht, ik weet alleen niet of de persoon daar ook bij zat ??? mischien wel, misschien niet

Vraag: Wie van jullie weet de Nederlands naam vor die Carasius Auratus Auratus? Ik zal een hint geven, het is heel bijzonder dat een gedomesticeerde vis een latijnse naam heeft. ;D
er valt niets mee te winnen, maar ik vond dit gewoon ff leuk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door