Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#598615
Kan je iets doen tegen een vochtbult op de elleboog.
Hij was altijd klein, maar nadat onze vorige da hem een keer had leeggezogen (met een naald) is hij nu groter geworden.
ik wilde weten of ik er iets aan kan doen om de vochtbult kleiner of weg te krijgen, of kan dat alleen operatief? Ze heeft er zelf geen van last van.

En Mike heeft op beide ellebogen een ligplek, een rodere dikkere plek, kan ik daar nog wat aan doen, ik smeer het nu steeds in met zinkzalf en calendula, maar het wordt niet echt minder. Hij heeft dit pas van de laatste weken, kan het ook weer weggaan als zijn vacht weer dikker wordt?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#598665
Voor vochtbulten zou je eens Arnica kunnen proberen (inwendig).

En de ligplekken... denk dat je honden met deze warmte nu ook het liefst gewoon op de grond of tegels liggen? :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#598673
Nitus schreef: Voor vochtbulten zou je eens Arnica kunnen proberen (inwendig).

En de ligplekken... denk dat je honden met deze warmte nu ook het liefst gewoon op de grond of tegels liggen? :-\
Ja, normaal gaan ze vaak op een zak liggen, maar nu liggen ze het liefst zo op de vloer, een siergrindvloer  :-\. 's nachts ligt hij wel op zijn zak of oop vloerbedekking.

Dus Arnica kan tegen die vochtbult helpen, hoeveel moet ik daarvan geven?
Door conleeuw
#598675
ik heb gewoon arnica gel op de huid van de vocht plek gesmeerd, maar gelukkig was het zo te zien een eenmalige bult, balen als het herhaaldelijk terug komt. Ook Jazz ligt in dit weer liever op de harde koude vloer, helaas krijgt ook zij nu weer kale/rode plekken, maar gelukkig geen vocht bulten ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#599037
bernergek schreef: Ja, normaal gaan ze vaak op een zak liggen, maar nu liggen ze het liefst zo op de vloer, een siergrindvloer  :-\. 's nachts ligt hij wel op zijn zak of oop vloerbedekking.

Dus Arnica kan tegen die vochtbult helpen, hoeveel moet ik daarvan geven?
Als je D6 hebt, 3x daags 2 tabletjes, of 5-10 druppels.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#599058
Nitus schreef: Als je D6 hebt, 3x daags 2 tabletjes, of 5-10 druppels.
Dank je!

Maar wat werkt dan beter, inwendig, of een arnica gel op de bult?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#599251
bernergek schreef: Dank je!

Maar wat werkt dan beter, inwendig, of een arnica gel op de bult?
Dat durf ik niet te zeggen, ik gebruik alleen maar de 'inwendige' Arnica, heb geen ervaring met de gel. Ik vond de tabletjes altijd goed werken bij onderhuidse bloeduitstortingen. Denk dat je ook moet kijken hoe makkelijk een plek in te smeren is (met veel haar vind ik smeersels nooit zo'n succes), een gel werkt denk ik ook een beetje verzachtend voor de huid.
Door conleeuw
#599423
ik heb alleen de gel gebruikt, niet inwendig, dus ook ik kan geen vergelijking treffen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door