Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#598299
Mijn hond is ziek (hersenvliesontsteking) en wil vandaag bijna niet eten. Als ik nu gemengd gehakt goed gaar kook of bak, mag ze het dan wel hebben of heb ik dan nog kans op de ziekte van Aujezki?
Morgen kan ik weer gemalen pens halen, hoop dat ze dat dan wel weer eet.
Door Femke
#598303
in principe kan een hond geen aujesky krijgen als varkensvlees goed gaar gemaakt wordt.
Let er wel op dat het geen gekruid gehakt is!
Door Lizzy
#598626
Xada schreef: Mijn hond is ziek (hersenvliesontsteking) en wil vandaag bijna niet eten. Als ik nu gemengd gehakt goed gaar kook of bak, mag ze het dan wel hebben of heb ik dan nog kans op de ziekte van Aujezki?
Morgen kan ik weer gemalen pens halen, hoop dat ze dat dan wel weer eet.
Ach hemel, wat erg! Heeft ze antibiotica? Als je het gehakt verhit, dan hoef je al helemaal niet meer bang te zijn voor aujeszky. Ik ben benieuwd of ze dit eet. Sterkte!
Door conleeuw
#598655
oh dat is erg zielig zeg, gemengde gehakt kan je geven mits goed gaar. Sterkte met jou zieke hond, ik hoop dat zij snel opknapt.
Door Xada
#604534
Het gaat nu weer redelijk met mijn hond. Een kennis is langs gekomen omdat die nog pens in huis had.  :-*
Het bleek achteraf ook niet om een hersenvliesontsteking te gaan, maar om een hersenbloeding. Ze staat nog vol op de prednison, maar zijn het nu aan het afbouwen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door