Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#598153
Nu weet ik wel wat ik moet doen maar goed ik vraag me dus even af wat er aan de hand is.
Twee dagen geleden heeft Boris helaas van iemand een (behoorlijke) portie rijst gehad  :-\ Hij is hier allergisch voor en de dag erna had hij dus ook een verstopping. Dit had ik redelijk snel in de gate en ik heb hem toen olijfolie gegeven. Daarna kon hij gewoon weer zijn behoeften doen, maar zat er ook slijm (van dikke groene en gele vliezen) bij de ontlasting. Verbaasde me niets, dus probiotica gegeven en venkel (daar reageert hij altijd goed op). Gisteren ook nog van die vieze slijm ok, dacht ik: ik weet waarvan. Gisteravond echter diarree en slijm. Vanochtend ook nog slijm (maar geen diarree meer). Kan dit nog altijd van die rijst en/of olie zijn???
Is het toch een virus???

Ik wil dit graag weten omdat morgen zwemtraining is en ik een hond met darminfectie liever uit de buurt houdt van andere honden en van het water. Toch wil ik graag trainen, want ik doe dit pas, maar hij is vrij goed. Hopelijk kan ik dan toch al in september op examen, dus eigenlijk wil ik geen les missen.

Wat denken jullie: allergie of virusje?
Door Lil
#598264
Ja, daar dacht ik ook al aan.
Had alleen zo iets: zo lang na het eten nog...
Kijk het anders vanavond en morgenvroeg nog eens even aan.
Door conleeuw
#598272
Lil schreef: Ja, daar dacht ik ook al aan.
Had alleen zo iets: zo lang na het eten nog...
Kijk het anders vanavond en morgenvroeg nog eens even aan.
kijk, de darmslijmvlies wordt geiriteerd door het eten van dingen waar hij niet tegen kan, nu is de eten er doorheen, maar de herstel van de darmslijmvlies is nog niet compleet, duurt mischien nog even. Dus het kan zo lang duren, zeker weet je het natuurijk nooit, want er zijn zoveel honden die momenteel last hebben van een virusje of iets dergelijks, maar het zou inderdaad nog van de rijst kunnen zijn ;)
Door Mevroi Kruim
#598344
Wat Connie zegt  8)

Ik heb een hond met glutenintolerantie gehad, en als die een mini-beetje brood binnenkreeg, of een Frolicje ofzo, dan waren zijn darmen echt dagen van slag. Inclusief bloederige diarree.
Door Lil
#598444
Ok! Heb eigenlijk al lang niet meer zo'n heftige reactie gezien. Maar weet nu dus dat het "normaal" is. Lekker probiotica gegeven en even opgelet met welk vlees hij krijgt (kippetje, lam en pens gegeven dat werkt altijd erg goed). Dus de eerst volgende die meent dat de hond rijst moet hebben die schiet ik af  >:(
Door ~Joke~
#598511
Lil schreef: Dus de eerst volgende die meent dat de hond rijst moet hebben die schiet ik af  >:(
Dat gevoel ken ik  >:( Spike verdraagt helemaal geen granen, ook geen rijst. Daar heb ik nu inmiddels iedereen van weten te 'overtuigen'  :P
Door Lil
#599625
Het is al over!  :D
Gelukkig maar, want ik ben (gezien zijn verleden) nog altijd bang is slijn e.d. zie, maar goed het was dus niets ernstigs.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door