Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#596699
Ik heb deze vraag ook al in het kattenhoekje geplaatst maar misschien zijn er ook hondemensen die ervaring hebben met de kruidenmengels Eurologist en Lysium(beide tegen blaasgruis/stenen)die op http://www.blaasgruis.nl te bestellen zijn?
Please let me know!
Laatst gewijzigd door Miekie op vr 21 jul 2006, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#597032
SUPER

Ja, echt mijn kat is van het struvietprobleem af en het was echt heftig. Heb toen wel gebeld voor info. want de standaarddosering was achteraf niet goed voor haar (ze moest veel meer hebben).

Boris had als hond blaasstenen en ik wilde hem perse niet de hele buik laten opensnijden. Ik merkte al na een paar weken lysium verbetering en uiteindelijk zijn de stenen helemaal verdewenen. Heeft wel een hele tijd geduurd, maar goed het was beter dan zo'n zware operatie. Zeker omdat de echte klachten redelijk snel weggingen. Na een maand plaste hij weer normaal.
Door nelb
#597975
Goed te horen!
Mijn jongste reu heeft ook last van struviet. Er zijn al operatief een aantal stenen weggehaald.
Appelazijn, vit c etc haalde de ph-waarde niet naar beneden, dus ook maar begonnen met eurologist.
Binnenkort weer naar de da om te kijken of het resultaat heeft.
Nel
Door nelb
#611175
Helaas, ook met chinese kruiden geen verbetering van de ph, het is net zo hoog als voor de chinese kruiden en na de appelazijn/vit c, namelijk 8. Er is nu wel weer struviet geconstateerd.

Graag suggesties/therapieen, regulier of alternatief maakt me niet uit. Ik weet het ff niet meer. :'(

DA weet niet anders dan: dieetvoer, blik. Tsja mevrouw, versvoer helpt toch blijkbaar niet.................... :-[

Nel
Door Lil
#611433
Oh wat erg! Nou ja ik heb dus erg slechte ervaring met die brokken tegen de struviet. Euh vraag eens hulp aan Tannetje?
Door Lizzy
#611444
nelb schreef: Helaas, ook met chinese kruiden geen verbetering van de ph, het is net zo hoog als voor de chinese kruiden en na de appelazijn/vit c, namelijk 8. Er is nu wel weer struviet geconstateerd.

Graag suggesties/therapieen, regulier of alternatief maakt me niet uit. Ik weet het ff niet meer. :'(

DA weet niet anders dan: dieetvoer, blik. Tsja mevrouw, versvoer helpt toch blijkbaar niet.................... :-[

Nel


Blik heb je nog niet geprobeerd? Ja, als ik zo wanhopig zou worden als dat jij je nu voelt (en ik begrijp dat 200%), dan probeerde ik blik.
Door nelb
#611511
Hoeveel appelazijn en vit c en cranberry mag ik max geven aan een reu van bijna 10 kg? Ben altijd wel voorzichtig geweest met de hoeveelheden (vind ik zelf)
Ik heb zelf nu van die staafjes om te meten, dan gooi ik hem max vol met die spullen en ga na 2 weken weer meten.
Als dan de ph niet gezakt is dan maar blikvoer.

Nel
Gebruikersavatar
Door Miekie
#611826
Is hij ook behandeld voor blaasontsteking?Mijn kat had een stevige AB-kuur nodig tegen de blaasontsteking.Toen de ontsteking over was zakte de PH ook.Maar nog steeds niet laag genoeg naar m'n zin :7.Hij krijgt al weken cranberry,vit.C en appelazijn in aardige hoeveelheden maar lager dan dit komen we niet.Mocht hij nu weer struviet/blaasontsteking krijgen dan ga ik ook maar DA-blikvoer kopen.Ik heb begrepen dat Tannetje dit ook wel eens voorschrijft als de PH echt niet naar beneden wil..Helaas,maar soms kan het niet anders :(
Door nelb
#611835
Nee, hij is recent niet behandeld tegen blaasontsteking, maar nog niet zo lang geleden zijn er struvietstenen operatief weggehaald en is ie volgepropt met antibiotica. Ik ga er van uit dat hij geen blaasontsteking heeft op dit moment.
Er is bij hem nog nooit lage PH gemeten.

Nel
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door