Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kuszco
#593268
Op de verpakking staat dat CB 2 dagen na ontdooien houdbaar is. Soms heb ik wel eens een dag waarop onaangekondigd Zita aan de diarree is en ik een dagje dus geen CB geef. Maar moet ik alles dan weggooien wat er nog staat. Ik bewaar het vlees in de diepvriezer. Na het ontdooien ligt het in de ijskast. Toch maar weggooien of kan het nog een dagje? Hoe doen jullie dit?
Door Ine
#593271
Hier wordt het netjes in de koelkast bewaard, maar ik vul de bak en laat dat goed op kamertemperatuur komen. Misschien geef je het direct uit de koelkast?
Het is idd 2 dagen in de koelkast houdbaar!
Door Audrina
#593272
Hier ligt het ook wel eens 3 of 4 dagen in de koelkast en dan geef ik het ze nog gewoon. Heb tot nu toe nog geen problemen er mee gehad. Nu doe ik er wel altijd een plastic zak omheen en dan gaat het nog eens extra in zo'n plastic cake-bewaar-doos.
Door Kuszco
#593305
Nee, ik geef het nooit koud uit de koelkast. Eerst laat ik het op temperatuur komen.
Ja er staat inderdaad op 2 dagen houdbaar, maar soms denk ik wel eens wat zonde. Het kan toch ook een dag langer bewaard worden.
Door Ine
#593325
[quote="Kuszco"]
Nee, ik geef het nooit koud uit de koelkast. Eerst laat ik het op temperatuur komen.
Ja er staat inderdaad op 2 dagen houdbaar, maar soms denk ik wel eens wat zonde. Het kan toch ook een dag langer bewaard worden.
[/quote]

Ja, het is een minimum tijd, dus 3 dagen zou best kunnen. Doen er meer hoor ;)
Het is net als met melk, ze geven een datum, maar een dag erna is het nog gewoon te drinken. ;)
Door dunja
#593638
[quote="Tinker"]
Ik haal gewoon niet zoveel uit de vriezer,dan hoeft het ook geen dagen in mijn koelkast te liggen ;)Bij mij ligt een ontdooide portie niet langer dan 24 uur in de koelkast.Die worsten laat ik heel even een beetje zacht worden en snij hem dan in 3 porties en dan weer in de vriezer,dan kan ik steeds een portie pakken.
[/quote]

Dat is ook een goed idee!! ik gooi vaak wat weg. Vooral omdat ze maar 1x per dag cb krijgt.
En als ze een periode heeft dat ze weinig eet, zoals nu met dat warme weer gooi ik bijna de helft weg.
Vind dat echt zonde. Wel bewaar ik het de laatste tijd 3 dagen ipv 2, wat ik eerst deed.
Door K&D
#593895
Onze hond eet porties van een (1) ons.... dus ik snijd de worsten half bevroren in porties.
Weggooien is :o toch jammer!!
Door tamarshsecret
#597474
:)
Ik denk met gewone temperaturen ca 3 a 4 dagen.
Wij ontdooien op kamertemperatuur en daarna in koelkast.
Als we vergeten te ontdooien-even in de magnetron.
Zelfs op vakantie Barfen we met CB en nemen mee of zoals in Engeland kochten daar vergelijkbaar voer.
Groetjes
Door Kuszco
#597500
Oke. Bedankt voor alle antwoorden. Ik moest ook vaak wat weggooien en dat vond ik ook zonde. Ik hield me altijd aan de limiet van twee dagen. Meestal red ik dat ook wel.Maar het kan dus ook iets langer. :D
Door Ine
#598290
[quote="tamarshsecret"]
:)
Ik denk met gewone temperaturen ca 3 a 4 dagen.
Wij ontdooien op kamertemperatuur en daarna in koelkast.
Als we vergeten te ontdooien-even in de magnetron.
Zelfs op vakantie Barfen we met CB en nemen mee of zoals in Engeland kochten daar vergelijkbaar voer.
Groetjes
[/quote]

Ontdooien in magnetron is niet raadzaam, beter om het in koud water te ontdooien.
Door Femke
#598306
op dit moment houd ik het in de koelkast absoluut geen twee dagen goed. De ene dag is het ontdooid en de volgende dag bedorven.
Moet ik er wel bijzeggen dat onze koelkast het absoluut niet trekt met deze warmte (zelfs de kaas staat half zacht te wezen) dus maandag komt er een nieuwe voor in de schuur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door