Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#597278
Een ietwat raar vraagje misschien, maar ik stel 'm toch. ;)
Shiba slaapt de laatste tijd steeds meer met zijn tong een stukje uit zijn muil.
En als hij wakker wordt duurt het soms ook nog een hele tijd voor hij beseft dat hij zijn tong weer binnen moet halen. :P
Soms ga ik er zachtjes in knijpen omdat het puntje van de tong echt kurkdroog wordt, maar 's nachts kan ik uiteraard geen tien keer opstaan om dat te doen.
Weet iemand hoe dit eigenlijk komt (hij heeft alle tanden nog)?
Ik heb de indruk dat het wat met zijn dementie en verdwaasdheid te maken heeft... iets in de hersenen dus, en dat er dus ook niks aan te doen is verder, maar ik maak me dus wel een beetje zorgen over dat uitdrogen. :-\

Afbeelding
Door Lizzy
#597314
Doet hij dit al de hele tijd of sinds kort? Zou het misschien met het warme weer te maken kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Door Binno
#597390
Nee, heeft niks met het warme weer te maken, al heeft hij daar ook best wel veel last van.
Hij heeft het al een paar maanden, dus ook toen het nog frisjes was.
Op de foto heeft hij zijn muil nog een beetje open, maar ook als hij die helemaal dicht houdt hangt dat tongetje er vaak nog een stukje uit.
Net zoals je soms bij yorkjes zonder tandjes ziet.
In het begin was het maar af en toe, maar daarna werd het steeds frequenter.
Door herder_lover
#597413
ik zie het hier ook wel eens gebeuren! Niet alleen zozeer in de slaap als wel gewoon met zitten luisteren bv naar geluiden om ze heen. Ze doen het bij mij alledrie wel (en die zijn niet oud)...  ;)

dus kan wel ook door warmte komen  :)
Door evelyn02
#597418
Ook hier zie ik bij één van de twee heel regelmatig een stuk tong eruit steken. En hij heeft alle tanden nog.

evelyn
Gebruikersavatar
Door Binno
#597482
Als hij echt goed wakker en geconcentreerd is zal hij het dus nooit doen, tenzij hij aan het hijgen is natuurlijk, maar da's wat anders.
Soms wordt hij wakker, staat recht en loopt een eindje verder, maar hij weet of voelt nog steeds niet dat zijn tong nog uit zijn (meestal gesloten) muil hangt. Raar zicht hoor! ::) ;D
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#597623
Mijn pup Gaia doet dat ook, als ze slaapt een stukje tong naar buiten. en het duurt even voordat ie weer naar binnen gaat als ze wakker word. Maar die dementeert nog niet hoor ;D
Door danielle1980
#597669
uh mijn bull doet dat altijd als ze ligt en als ze slaapt.
is altijd droog, ze gaat ook altijd drinken als ze wakker is geworden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door