Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#596224
Poepen jullie honden ook zo moeilijk en hard met deze warmte? Ze zitten hier te persen alsof het om een stuitligging gaat. Vooral Penny. Ik heb inmiddels de hoeveelheid bot [tijdelijk] verlaagd en voeg nu extra groente toe.
Door Ike
#596466
Hier hebben we daar eigenlijk geen last van, Ike heeft wel altijd na konijn vrij harde ontlasting.
Effe off-topic, wat heb je een leuk onderschrift joh, ik begin de border terriers steeds leuker te vinden :D (heb vannacht gedroomd dat we in eens twee honden hadden, ike en een border t., ze waren er samen vandoor gegaan  ???,dus wie weet ..........)
Door ~Joke~
#596573
Ik denk dat het hier een combi van te weinig drinken en aanzienlijk minder beweging is.

ot/ bedankt voor je compliment  :) Misschien komt je droom nog eens uit? Ik hoop niet het gedeelte van er samen vandoor gaan want dat is niet echt leuk is mijn ervaring  :-\
Door Ike
#596577
Joke Miedema schreef: Ik denk dat het hier een combi van te weinig drinken en aanzienlijk minder beweging is.

ot/ bedankt voor je compliment  :) Misschien komt je droom nog eens uit? Ik hoop niet het gedeelte van er samen vandoor gaan want dat is niet echt leuk is mijn ervaring  :-\
Is idd mogelijk, alhoewel Ike ook niet echt veel meer drinkt als anders hoor, hij houd zich echter wel heel rustig met deze warmte hoor! ot/ wat Ike betreft kan ik me er weinig bij voorstellen hoor dat weg lopen :) weet niet hoe dat bij de borders is?
Door ~Joke~
#596687
ot/Hangt er vanaf of je een jachtlustig typje hebt  :D Ik ben ze alledrie wel kwijt geweest; op de reeenjacht
Door Truus
#596719
Nee hier geen last van. Misschien moet je wat meer orgaanvlees toevoegen.
Door Femke
#596762
Truus schreef: Nee hier geen last van. Misschien moet je wat meer orgaanvlees toevoegen.
ja daar zat ik ook aan te denken. Orgaan werkt toch wat laxerend.
En misschien kip koken en dan het kooknat daarvan geven? Dan drinken ze misschien toch wat meer
Door ~Joke~
#596786
Orgaan krijgen ze hier voldoende. Ik doe het precies zoals ik altijd gedaan heb, niets veranderd, vandaar dat ik de schuld aan de warmte gaf, want de poep was voorheen altijd precies goed niet te dun en niet te hard [lekker praatje he?]
Vooral voor Penny die al twee keer aan een verstopping is geopereerd is het belangrijk dat de boel goed op gang blijft.
Bouillon is een goede tip en ik zal morgen een extra pensmaaltijd inlassen. Verder voorlopig maar even meer groente.
Door Truus
#596827
Joke Miedema schreef: Goed idee! Ook een vismaaltijd!
Ben blij dat ik je toch een tip kan geven :D ;D
Door Lil
#597030
Joke Miedema schreef: Ik denk dat het hier een combi van te weinig drinken en aanzienlijk minder beweging is.
Ja, dat was gisteren hier ook het geval. Ik moest de hele dag werken en toen bleek het beestje veel te weinig gedronken te hebben (hij had de hele dag nog niets gedaan is best verstoppingsgevoelig). Heb extra groentenmix gegeven met een flinke scheut water erop en olijfolie voor de verstopping en wat smeerleverworst (klein lepeltje voor de geur, zodat hij alles eet). Heeft prima geholpen. Vandaag ben ik thuis en zal ik hem een paar keer met de neus in de drinkbak duwen (nou, ja vriendelijk dan, anders drinkt hij natuurlijk nog minder).
Door ~Joke~
#597120
Lil schreef: Ja, dat was gisteren hier ook het geval. Ik moest de hele dag werken en toen bleek het beestje veel te weinig gedronken te hebben (hij had de hele dag nog niets gedaan is best verstoppingsgevoelig). Heb extra groentenmix gegeven met een flinke scheut water erop en olijfolie voor de verstopping en wat smeerleverworst (klein lepeltje voor de geur, zodat hij alles eet). Heeft prima geholpen. Vandaag ben ik thuis en zal ik hem een paar keer met de neus in de drinkbak duwen (nou, ja vriendelijk dan, anders drinkt hij natuurlijk nog minder).
Om de andere twee maak ik me niet zo druk maar Penny is al twee keer aan een verstopping geopereerd, een derde keer overleeft ze niet. De maatregelen hebben geholpen want vanmorgen ging het gemakkelijker!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door