Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pyts
#594403
Ik probeer nu een paar dagen Smuldier als ontbijt voor Ravasz en Fré. Ravasz krijgt daarna 2x barf en Fré 1x.

Wat me opvalt is dat hun ontlasting is verdubbeld én dat dit erg slap en slijmerig is. Is dit het effect van Smuldier? Lijkt me logisch, maar wat maakt dat het deze structuur heeft? Het is zo'n groot verschil met Carnibest! :o

Ze hadden zulke mooie stevige keuteltjes, als het ware met de blote handen te pakken en nu liggen er van die slijmerige drollen...Vraag me toch af of het prijsverschil hier wel tegenop weegt... :-\
Door Pyts
#594467
[quote="Cindy de Wolf"]
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het extreem warme weer. Alles en iedereen is van slag. Jesse had vanmorgen ook slijmerige ontlasting terwijl die wel normale CB gekregen heeft.
[/quote]

Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar met de vorige warmte en ook vorige week e.d. was het gewoon goed. En hier is het ook niet zo extreem warm geweest, veel wind en een graadje of 29.
Door Peet
#594470
De ene hond reageert nou eenmaal anders op voer dan de andere. Wat jij beschrijft krijgt ik bijvoorbeeld weer met Energique. Dus misschien is Smuldier voor jouw honden niet geschikt  :-\ Vandaar dat er ook altijd gezegd wordt dat een goed voer, dat is waar jouw hond het goed op doet  ;)
Door Joshii
#594471
Mijn honden krijgen elke dag smuldier als ontbijt.
Fredje heeft altijd iets slappere ontlasting, maar Nuka poept gewoon hele kleine , donkere, vaste keuteltjes.  Ik denk dus dat het per hond verschilt.
Door Pyts
#594514
Bij de meesten dus geen significante carnibest/smuldier verschillen? Maar per hond is het verschillend hoe de smuldier wordt verteerd. Aan de ontlasting kun je veel zien, dus ik denk dan dat het niet geschikt is voor hun...Maar misschien is het verstandig om nog even wat langer te proberen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#594547
Mijn honden kregen van CB juist slijmerige ontlasting en van Rodi poepten ze heel veel.Smuldier ging altijd goed,tot we part-time gingen Barfen,toen werd hun ontlasting na Smuldier ook papperig!Dus nu fulltime barf :D
Door *wendy*
#594588
Hier hebben ze 3 weken lang alleen maar Smuldier gehad.
NOOIT weer !!!. De ontlasting was heel erg slijmerig. Net of er een slijmlaag overheen zat. Ook hadden ze net geen diarree.
Door amiwoods
#595067
MIJn honden hebben ook andere ontlasting van smuldier en rodi , kivo en AHv.
die van mijn moeder kunnen weer wel goed op al deze merken.
ze heeft alleen zelf het liefst bibi.
ik barf nu full time dus hebben ze nu allemaal een goede stevige ontlastig ;)
Door oebaya
#595900
Zal wel heel makkelijke honden hebben, want op Smuldier dat ze dagelijks krijgen geen problemen met ontlasting. Geef ik ze eens Rodi of Energique, niets aan de hand.
gr.
Nicolette
Door Pyts
#596017
Het wil hier nog niet beter worden met de ontlasting, ik zie zo wat de barfdrollen zijn en wat de smuldierdrollen. Zo'n verschil...Hoop dat het snel beter gaat en anders toch maar voor de cb gaan 1x daags.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door