Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door domus
#5944
Ik ben al een beetje op de hoogte gebracht, maar zou het graag ook terug willen lezen. Dus vandaar mijn vraag.
Zoals ik al heb verteld, wil ik met Domus over op vers vlees (BIBI).
Op dit moment zit hij op de brokken en ik weet dat hij niet de beste maag heeft om ineens over te stappen op vlees. Meneer is dan goed aan de diarree. Dus ik zal hem stap voor stap moeten laten wennen aan het verse vlees dat hij zal krijgen.
Hoe ga ik dat doen?
Heel veel tips en adviezen zijn meer dan welkom! ;D

Groetjes Eliza
Door Paul_Barte
#5945
Eliza,

In de eerste plats welkom op dit forum en op de 2e plaats moet ik even kwijt dat je een scheet van een hond hebt  :)

Graag wat meer info over je woef a.u.b. Je schrijft dat (ik denk) Domus een niet te beste maag heeft en snel aan de dunne gaat.
Heb je al eens eerder vleesvoer gegeven of bedoel je met 'vlees' van die blikken (die eigenlijk niets met vlees te maken hebben)?

Ken veel honden met chronische diarree die na het eten van vleesvoer voor het eerst van hun leven op een normale manier poepten.
Door domus
#5946
Dank je wel voor het welkomheten.

Domus is al een hele tijd een slechte eter. Met sommige momenten eet hij geweldig en ben ik zo verbaasd! Hahaha!! Maar 9 van de 10 keer laat hij zijn brokken of staan of eet de helft van zijn bak leeg.
Om de brokken voor hem aantrekkelijk te maken, heb ik wel eens inderdaad van die vochtblikken gehaald (Pedigree). Ik weet het, het is geen voer en bestaat onwijs veel uit vocht. Maar ja... als je de hond daar een plezier mee doet en hij eet het dan wel, dan probeer je het.
Ik heb toen de helft brokken en de helft hoeveelheid van wat hij nodig had van dat 'vlees' (lees: vocht) aan hem gegeven, maar daar is hij toen wel goed van slag van geweest! En dat terwijl ik het toch wel gemengd had! Misschien heb ik het op een verkeerde manier gedaan, dat mengen. Maar ik wist wel dat je niet meteen alleen maar 'vlees' moest geven.
Door domus
#5947
Oh... ik moet er wel even bijmelden dat Domus normaal gesproken hele normale ontlasting heeft hoor. Hij had alleen die diarree toen ik hem die rommel gaf.
Door Paul_Barte
#5948
Is ook begrijpelijk  :D

Ik weet niet of de foto van Domus recent is maar ik denk dat hij? nog niet zo oud is.
Indien de hond geen last heeft van suiker of andere medische kwalen kun je zonder problemen 'cold turkey' overschakelen op Bibi.

Onder de bibliotheek staat een stukje over ontgiften want daar moet je gegarandeerd rekening mee houden.

Wedden dat Domus de bodem uit de bak vreet en niet langer dan 1 minuut staat te eten?????
Door domus
#5949
De foto is inderdaad nog heel recent (paar weken geleden gemaakt) en HIJ ;) is nu 19 maanden. Het is een hond zonder enige kwalen, gelukkig!!
Ik ga meteen een kijkje nemen in de bibliotheek!! Bedankt voor de (voorlopige) info!!

Groetjes Eliza
Door Joey_Arie
#5951
in de volgende rubriek .... info over  ofzo heet het :)
Door Joey_Arie
#5953
uhm twee rubrieken naar benee :) informatie bibliotheek :)
Door Nelly
#5954
Eliza, ik heb mijn beide honden in feb. van dit jaar van de ene op de andere dag overgezet van brokken op bibi. De oudste (Ashley) was toen 9 jaar oud en had regelmatig, zeg maar gerust vaak, last van diarree. De jongste, Angel, toen bijna 4 jaar had daar geen last van. Ben begonnen met beide honden fytomix van bibi te geven, dit zo'n 14 dagen lang, daarna overgegaan op de 4 andere soorten van bibi. Ashley heeft in het begin welgeteld nog 2 keer last gehad van diarree, en daarna NOOIT meer! :D Ashley is inmiddels 10 jaar, en Angel 4 en beide honden zijn fitter dan ooit!
Door sylvia
#5955
Hoi Eliza,
WOW wat een mooie hond heb je zeg!
Dat je hond aan de diaree gaat van pedigree geloof ik direkt,je kunt daar dan ook niet mee concluderen dat je hond een zwakke maag heeft.Ik zou je hond ook cold turky overzetten en ontgiften is mogelijk maar helemaal niet zeker.Voor het zelfde geld zet je hem zonder een probleem in één keer over.
O ,ja ook van mij,welkom op de barfplaats.
Groetjes Sylvia
Door Eidos
#5956
Hai Eliza,

Welkom op barfplaats :D.

Ik heb mijn hond ( duitse herder van net 16 maanden ) vorige week in een keer overgezet van brokken ( dieet hypo allergene rotzooi ) naar versvlees. Mijn hond heeft vanaf dag 1 dat ik hem kreeg regelmatig last gehad van diaree en kreeg er een paar weken geleden vreselijke uitslag bij over zijn hele lijf. Eidos heeft 2 keer diaree gehad, maar nu gewoon prima ontlasting!!! Aangezien hij dus al wat probleempjes had toen ik hem over ging zetten heeft hij wel last van het ontgiften ( veel jeuk, verharen, vette huid, lopende ogen en neus enzo ), maar dit is iets van tijdelijke aard. De rotzooi moet er gewoon uit. Mijn woef doet het verder mega goed op het vlees en begint met de dag mooier te worden ( vacht word zachter en begint te glanzen enzo ) dus dat zegt voor mij genoeg.

Als ik jou was zou ik je hond in een keer overzetten. misschien de eerste dagen even wat heet water over het vlees doen ( daarna laten afkoelen ) en dit geven en dan steeds minder heet water en meer echt vers geven... zo word de overgang iets makkelijker ( dit is wat ik geleerd heb van Lizzy en Paul_Barte ;) ).

Veel succes met jou prachtige hond :D

Groetjes barbara
Door SHIVA
#5957
hallo elliza en domus welkom hier
wat een mooie hond zeg
ik heb mijn hondenook gelijk over gezet op de bibi voer
in het begin deed ik nog wel 2 keer in de week brokken maar dat is over en uit
ze hebben in het begin wel even vieze ogen en jeuk gehad maar dat is ook helemaal weg
ze verharen minder en glimmen ',ook doe ik nu af en toe wat semi barfen en ook dat ga ik steeds met meer plezier doen
je moet dat wel voorzichtig opbouwen hoor maar goed de andere kunnen je daar meer raad over geven
gr shiva
Door jeanne
#5958
Hoi Eliza,
Ik heb onze Freule ook van de ene op de andere op bibi gezet (nu geef ik carnibest, maar dat maakt niet uit) Geen diarree, wel vreselijke haaruitval en een rode huid. Maar dat is ook de zwakke plek van haar, die huid, dus al die brokkentroep kwam er via de huid uit! Ook heeft ze de eerste dagen vreselijk, echt bergen, veel gepoept, alsof ze alle rommel eruit aan het poepen was. (is natuurlijk ook zo) En nu, hooguit een een koffiekopje vol per dag! Ze drinkt ook veel minder, want dat vlees is natuurlijk al vocht. Eerst zoop ze na de brokken een halve bak water naarbinnen. Ze blinkt nu als een spiegel, verhaart nauwelijks (ja jongens, die ruiperiode is weer voorbij!) afgezien van de jaarlijkse ruiperiode he, eerst kon ik twee keer per dag stofzuigen! En, wat ik ook heel belangrijk vind, ze heeft weer plezier in het eten! Man o man, wat vliegt ze op die bak af ;D Eerst kon ze een hele dag over een bakje brokken doen, en dan ging het nog met heug en meug naar binnen. Ben nu ook een beetje aan het barfen geslagen, en dat is geweldig, als je je hond zo ziet genieten. Ik had dit veeeeeel eerder moeten doen.
Ik stop ermee, want ik klep weer te veel :-[  :P
doei, een veel succes ermee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door