Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#59301
Tjonge jonge wat heb ik toch een ECHTE kat in huis. Al maanden probeer ik haar te laten eten van Carnibest en Bibi. Jeweetwel, zo eentje die als je het aan haar pootje smeert het er niet af likt, maar net zo lang wacht tot het er vanzelf afvalt. Het staat er ook altijd voor de anderen, maar ze blijft haar neus er voor optrekken :-\ Nu had ik haar laatst een stukje kipfilet gegeven en dat werkte ze als een razende naar binnen ;D

Ook met een kippennekje bestemt voor de andere katten ging ze er vandoor. Ze heeft het wel niet opgegeten want ze snapte niet hoe, maar toch...

Vandaag heb ik haar een kippenhartje voorgeschoteld en ja hoor dat schoof ze zo naar binnen en blèren voor meer :o

Ze lust dus wel graag vers, maar absoluut geen Carnibest/Bibi. Sorry Corine en mensen van de Bibi, maar mijn kat moet jullie eten niet! Ze wil dus alleen echt barfen. En ik heb dus geen idee hoe ik dit moet doen :-[

Afbeelding
Dit is ze die eigenwijs
Door arenda
#59390
;D familie van mijn katten misschien?
brrrrrrr ze gooit carnibest in mn bak, moet ik dat eten?
heeeeeee kipfilet op de aanrecht, dat neem ik gelijk mee :o
ook de niet-complete maaltijden van rodi vallen erg in de smaak, zoals lamsvlees en pens :-\
en vis gaat er lekker in evenals een rauw ei en zo.
maar carnibest, nou vooruit als het heeeeel erg gemengd wordt met brokken :-[
nu wil ik best gaan barfen met ze, en ben denk best wel stukje op dreef, maar hoe doe je dat met katten? waarin zit nou het essentiële verschil met hondenbarf?
want ik wil ze toch nx tekort doen :-\
Door Loeka
#62259
He he ik heb de oorzaak achterhaald van het niet willen eten van compleet vers. Vandaag kreeg mevrouw haar eerder zo geliefde kippenhartje. Daar trok ze haar neus nu ook voor op. Het hart is nu uiteraard ook ingevroren geweest.

Ze wil dus alleen maar echt vers, wat niet ingevroren geweest is. :-\
Door Mayka
#62263
sylvia schreef: Ik dank inderdaad dat jullie moeten gaan barfen om de kat ook lekker vers te laten eten.Ik heb even de link voor jullie gehaald (van http://www.rauwvoer.pagina.nl )
van de nederlandse katten barf lijst

http://groups.yahoo.com/group/kattenbarf/
Leuk idee, had ik vorige week ook. Heb me dus aangemeld maar nu, na een week, nog steeds niet toegelaten??? Hoor gewoon helemaal niks!
??? ??? ???
Gebruikersavatar
Door chooky
#62286
Als je op de rauwvoer pagina kijkt bij katten, zie je daar ook een aantal andere sites over het zelf samenstellen van voer voor katten. Ze zijn volgens mij alleen allemaal in het engels. Ik zal eens kijken of ik er een paar in het nederlands kan vinden.
groetjes Eva
Door arenda
#62306
Loeka schreef:
Ze wil dus alleen maar echt vers, wat niet ingevroren geweest is. :-\
EUREKA dat is het natuurlijk.
Hier hetzelfde verhaal, maar daar was ik dus nog niet achter.
Tnx, ben blond en nu hoef ik weer eens nie na te denken ::)
Door Loeka
#62311
Nou ik ben er niet zo blij mee. Ik zie me niet elke dag vers halen bij de slager, dan zou ik eerder weg moeten van het werk. :-\

Velen van jullie zullen denken waar begint ze aan, maar ik probeer altijd te weten te komen waarom mijn katten iets doen of niet doen. Lukt eigenlijk altijd. Maar nu zou ik het toch echt niet weten waarom ze ingevroren vlees niet moet ???

Iemand een idee?
Door arenda
#62314
nou het is beter te weten dat te moeten raden.Er is bij mijn katten 1 uitzondering en das het niet-complete vlees van Rodi zoals de pens en het lamsvlees. Dat lust de oudste wel, jongste trouwens ook nie zo :(
Maar ik kan er in elk geval meer mee nu. ;D
Door Loeka
#62320
Nee dat geloof ik niet. Ze heeft compleet van begin af aan niet gemoeten. De hartjes liggen wel bij het compleet in de vriezer, wel in een eigen zakje. Kan toch niet zo zijn dat het dan naar compleet ruikt?

Dat zou toch wel heel erg worden dan :o :o
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#62321
;D ;D nou ja, mijn eigen katten kennende had het me niet verbaasd..... maar tot zover lusten die CB (maar dat heeft echt de nodige moeite gekost)

nou, tja, dat schiet dan ook niet echt op ;D katten zijn geweldig maar ozo eigenwijs af en toe ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#62458
Mayka schreef:

Leuk idee, had ik vorige week ook. Heb me dus aangemeld maar nu, na een week, nog steeds niet toegelaten??? Hoor gewoon helemaal niks!
??? ??? ???
Ik heb me daar ook aangemeld en ook niets gehoord,aan de frequentie van de berichten daar denk ik dat barf bij katten niet erg in trek is en dat de lijst eigenaar er zelf ook niet alteveel meer kijkt.
Helaas dat wordt denk ik inderdaad een engelse lijst.Een kattenbarflijst in het engels is natuurlijk toegankelijk voor de hele wereld en daar zal het allicht drukker zijn.
Jammer,misschien over een aantal jaar dat het vers voer ook wat bekender is geworden bij kattenmensen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door