Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#594446
De hond van een vriend van ons, het broertje van onze hond, heeft sinds gisteren een hele enge plek in zijn nek op de plaats waar hij deze week het pipetje Frontline gekregen heeft. Hij piepte toen die vriend er per ongeluk aanzat... Het zit er uit als een hotspotachtig iets: open, gelig, waterig. Zou dit door de frontline kunnen komen en zo ja, wat kun je het beste doen? Hij gaat sowieso vanmiddag langs de dierenarts, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes,

Fieke
Door Elise
#594450
Twee jaar geleden had ik frontline combo pipetjes gekocht, voor de teken. Allebei de honden een kale plek in hun nek, op de plaats waar je dat spul smeert. Ik heb het laten weten aan de dierenarts en die heeft het opgenomen met de fabrikant van frontline, maar die had nog nooit eerder klachten daarover gehad...

Hier dus geen frontline meer!
Door Sennaruby
#594459
Het is echt een rotplek... Ik had wel vaker van rotreacties op frontline gehoord (het is inderdaad een combiding tegen teken en vlooien), maar zo'n enge open wond... Ik gebruik ook geen frontline meer en nu ik dit weer gezien heb, weet ik weer waarom niet  :-[

Groetjes,

Fieke
Door Sennaruby
#594491
Nou, volgens de dierenarts kan het absoluut niet door de frontline komen... Ja hoor, natuurlijk  >:(

Het is kaalgeschoren en behandeld met antibiotica en antibioticazalf...

Groetjes,

Fieke
Door herder_lover
#595100
ik gebruik ook Frontline, en nooit problemen gelukkig.
Maar ik ken wel een hond hier die na het kammen, frontline op kreeg. Bleek met het kammen een wondje te zijn ontstaan en door de frontline is de plek kaal geworden (en gebleven  :-[ )
Maargoed, zoals bekend heb ik hier niet veel keus in produkten en frontline schijnt toch hier het beste te werken tegen die teken... :-\
Door Femke
#595113
Misschien is het ook wel in combinatie met het broeierige weer?

Ik gebruik ook niets giftigs meer preventief bij de honden. Nou moet ik er eerlijk bij zeggen dat ze ook zelden teken o.i.d. hebben, ik weet niet wat ik zou doen als ik iedere dag 20 teken van m'n hond af zou plukken
Door Lil
#595200
Dit is een reactie door frontline!!!!!!!! Zeker weten, Boris heeft dit twee jaar geleden ook gehad en de da wist dat zoiets door frontline kan komen! Hij zei dat ik alleen nog maar frontline mocht gebruiken als ik mijn hond wilde doden. Dat was even keihard voor mij, maar hij had wel gelijk. Vind het dus vreemd dat ze jou vertellen dat dit absoluut niet door frontline kan komen. Mijn vroeger da kent inderdaad al sterfgevallen door frontline en ook honden die erg heftig erop reageren. Maar goed 90 procent van de honden heeft geen reactie op dit goedje.
Door Sennaruby
#595922
Ik vind het ook een rare reactie van de dierenarts. Kijk, als ze het nou niet weet, zeg dan niet dat het absoluut niet door de frontline kan komen, maar zeg dan dat het zou kunnen en dat je beter een ander middel kan gaan proberen. Better safe than sorry zou ik dan denken als dierenarts. Zo'n boute bewering vind ik wel een beetje kort door de bocht en gevaarlijk als ik jouw reactie lees, Lil.
Het kan zijn dat er een wondje was van een teek oid, maar om te beweren dat dit niets met de frontline te maken heeft, vind ik moeilijk te verteren.

Groetjes en bedankt voor de reacties!

Fieke
Door K&D
#596536
Als je al pipetten anti-vlooien of tekenmiddel gebruikt dan is het aan te raden dit nooit op 1 plek leeg te knijpen. Het beste is van nek tot staart steeds een druppel te verdelen. De meeste honden reageren met huidreactie (jeuk o.a. of erger) op de middeltjes.
Maar nog beter is het gewoon niet te gebruiken.
Door Happy Tail
#596681
Baya heeft ook een keer een frontline pipetje gekregen, en ook daar had ik een slechte reactie gezien, haar vacht op die plek werd echt erg slecht en huid was rood en warm.
nu dus niks meer en heel af en toe een teek.
Door Sennaruby
#598077
Er is vandaag ondanks de antibiotica weer een plekje bij gekomen terwijl de andere redelijk snel aan het genezen is. De dierenarts adviseerde schoonmaken met gekookt water en wat dettol en morgen even naar laten kijken. De plek zit nu niet op de plek van de frontline. Zou het dan toch misschien iets anders kunnen zijn?! Weet iemand anders nog alternatieven of misschien ook andere middeltjes om het het beste mee schoon te maken?

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door