Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chellie
#594566
Gisteravond wilde vriend onze hond (Pica) uit gaan laten, wilde ze niet meer staan op haar achterpoten  :( normaal hoeven we de riem maar te pakken en  ze loopt enthousiast mee...Ze bleef maar een beetje zitten...

Gister de hele dag met uitlaten geen probleem gehad, alleen die bloedhete zon  ;)

Ze had wel diaree gisteren, zou het daardoor kunnen komen? Toch uiteindelijk de dierenarts gebeld (was al laat op de avond). Vind het soms lastig om te weten wat te doen, omdat ze onze eerste hond is en we haar achtergrond niet kennen....Ze heeft al heel wat meegemaakt in haar korte tijd in Nederland, steralisatie (bij asiel) een bultje op haar hoofd wat we hebben laten verwijderen en daar nog steeds herstellende van is...arm beestje ik dacht nu alles maar in 1 keer dan hebben we het maar gehad...en nu dat van gisteren weer...

Uiteindelijk is vriend toch maar naar DA geweest en zij kon niet echt een duidelijke diagnose stellen, was niets met rug of achterpoten dus waarschijnlijk toch maag "problemen" ( ze had een holle rug) ze heeft een injectie gehad en vanochtend was ze weer superblij dat ze naar buiten mocht... :) , heb ook nog tabletjes om haar maag te kalmeren maar ja nu denk ik, hadden we wel weer naar de DA moeten gaan en weer bakken met geld moeten betalen en moet ik die pilletjes nu wel geven omdat ze zich weer helemaal goed voelt?

of komt het gewoon door het warme weer?

Met mn twee poezen hebben in de 6 en 8 jaar dat we ze hebben nog nooit zoveel "problemen" gehad als nu met Pica....hopenlijk is het nu even afgelopen met de dierenarts bezoekjes en kan ze lekker gaan genieten van haar leventje bij ons!  ;)
Door Mevroi Kruim
#594570
Als mijn honden zoiets hadden dan zat ik ook bij de da, en ik ga echt niet snel. Zomaar door de achterpoten zakken is echt reden voor snelle actie vind ik.
Of je de tabletjes moet geven, geen idee, ik weet niet wat erin zit en wat precies de bedoeling is. Ik zou dat aan de da vragen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#594575
chellie schreef: Gisteravond wilde vriend onze hond (Pica) uit gaan laten, wilde ze niet meer staan op haar achterpoten  :( normaal hoeven we de riem maar te pakken en  ze loopt enthousiast mee...Ze bleef maar een beetje zitten...

Gister de hele dag met uitlaten geen probleem gehad, alleen die bloedhete zon  ;)

Ze had wel diaree gisteren, zou het daardoor kunnen komen? Toch uiteindelijk de dierenarts gebeld (was al laat op de avond). Vind het soms lastig om te weten wat te doen, omdat ze onze eerste hond is en we haar achtergrond niet kennen....Ze heeft al heel wat meegemaakt in haar korte tijd in Nederland, steralisatie (bij asiel) een bultje op haar hoofd wat we hebben laten verwijderen en daar nog steeds herstellende van is...arm beestje ik dacht nu alles maar in 1 keer dan hebben we het maar gehad...en nu dat van gisteren weer...

Uiteindelijk is vriend toch maar naar DA geweest en zij kon niet echt een duidelijke diagnose stellen, was niets met rug of achterpoten dus waarschijnlijk toch maag "problemen" ( ze had een holle rug) ze heeft een injectie gehad en vanochtend was ze weer superblij dat ze naar buiten mocht... :) , heb ook nog tabletjes om haar maag te kalmeren maar ja nu denk ik, hadden we wel weer naar de DA moeten gaan en weer bakken met geld moeten betalen en moet ik die pilletjes nu wel geven omdat ze zich weer helemaal goed voelt?

of komt het gewoon door het warme weer?

Met mn twee poezen hebben in de 6 en 8 jaar dat we ze hebben nog nooit zoveel "problemen" gehad als nu met Pica....hopenlijk is het nu even afgelopen met de dierenarts bezoekjes en kan ze lekker gaan genieten van haar leventje bij ons!  ;)

Tja, ik zeg altijd maar zo, als je twijfelt dan gaan. Ze voelt zich vandaag weer prima, maar dat kan natuurlijk heel goed van de medicatie zijn. Als een hond een bolle rug trekt heeft hij echt wel buikpijn. Uiteraard kopen we van die centen liever allemaal een vriezer vol eten of ijsjes, maar soms is het niet anders.
Door Lizzy
#595290
Ik heb dit ook met mijn Whoofertje meegemaakt. Maar bij haar bleek het toch een hernia in haar rug, die haar een keer in de zoveel tijd parten speelde. Heel vaak ging ik dan naar de DA, kreeg ze prednison injecties, en was ze de volgende dat weer als een tierelier.
Door chellie
#595448
ben uiteindelijk toch wel blij dat we naar de dierenarts zijn gegaan, ze is al de hele dag weer haarzelf  :)

hopenlijk blijft het nu even rustig wat bezoekjes aan de da betreft!
;)
Door herder_lover
#595478
bij twijfel: gewoon naar de DA gaan hoor... Ja het kost wat, maar stel dat er wel iets aan de hand is en je gaat niet  :-\

beter een keer teveel dan een keer te weinig  :)

succes en laten we hopen dat het eenmalig was 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door