Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#594482
Ik ben mezelf aan het verdiepen in de percentages die ik zou moeten voeren.

Nu is mijn vraag, als je hond totaal geen groente lust, dan zul je dit percentage moeten vervangen door iets anders.

Verdeel je dit dan tussen vleesbot, spiervlees en orgaan (hij lust eigenlijk geen orgaan, zelfs geen pens, maar sinds eergisteren heb ik hart gekookt en dat at hij wel  8)).

Of alleen tussen vleesbot en spiervlees?

Ik barf nog niet, op een eendenek en af en toe een ribje na.
Door tt-tjes
#594513
Dat plakken gaat bij ons niet op. Balou krijgt jeuk van zuivelproducten, ook een eitje zoals ik bij veel mensen lees gaat niet.  :(

Weet eigenlijk niet of er nog andere "plakmiddelen" zijn.
Door Lizzy
#594525
tt-tjes schreef: Ik ben mezelf aan het verdiepen in de percentages die ik zou moeten voeren.

Nu is mijn vraag, als je hond totaal geen groente lust, dan zul je dit percentage moeten vervangen door iets anders.

Verdeel je dit dan tussen vleesbot, spiervlees en orgaan (hij lust eigenlijk geen orgaan, zelfs geen pens, maar sinds eergisteren heb ik hart gekookt en dat at hij wel  8)).

Of alleen tussen vleesbot en spiervlees?

Ik barf nog niet, op een eendenek en af en toe een ribje na.
Je zou dan bijv kunnen geven: 40% a 50% vleesbot, 15% orgaanvlees, 5% a 10% gezonde tafelrestjes (waaronder ook zuivel en eitjes), 35% a 40% spiervlees.
Door tt-tjes
#594534
Volgens mijn berekening zouden ze ongeveer 40 gr. per dag nodig hebben.

In mijn rekenvoorbeeld had ik 50% vleesbot, 15% groente, 15% orgaan en 20% spiervlees aangehouden, dan zou ik dus alleen het spiervleespercentage omhoog kunnen brengen, aangezien ik zelden tafelrestjes heb (mijn man eet alles op).

Lizzy, de tip om het orgaanvlees te koken heeft gewerkt, Balou kroop bijna op het gasfornuis toen ik hier mee bezig was.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#594543
Favoriet middel bij ons is sardientjes uit blik.Paar sardientjes door iets wat Jonas niet lust en hij eet fantastisch!Vuile pens door de groente werkt hier ook
Door tt-tjes
#594545
Zijn dat sardientjes in olie of in water?? Ik lust die dingen niet dus ik heb ze ook nog nooit gekocht.
Door Lizzy
#594546
tt-tjes schreef: Volgens mijn berekening zouden ze ongeveer 40 gr. per dag nodig hebben.

In mijn rekenvoorbeeld had ik 50% vleesbot, 15% groente, 15% orgaan en 20% spiervlees aangehouden, dan zou ik dus alleen het spiervleespercentage omhoog kunnen brengen, aangezien ik zelden tafelrestjes heb (mijn man eet alles op).

Lizzy, de tip om het orgaanvlees te koken heeft gewerkt, Balou kroop bijna op het gasfornuis toen ik hier mee bezig was.
OK, ja ik dacht dat je hond misschien wel gekookte groente zou lusten, vandaar dat ik er toch wat tafelrestjes bij had gezet. Ik zou overigens wel proberen om bijv. 2 keer per week een eitje te geven. Desnoods ook weer beginnen met het ei een paar minuutjes in gekookt water te leggen als ze het niet rauw eten (dus niet het ei koken - het eiwit is dan gekookt en het eigeel is dan nog rauw).

Maar inderdaad, als je 0% tafelrestjes zou geven, dan kun je inderdaad je percentage spiervlees omhoog doen!
Door Lizzy
#594550
tt-tjes schreef: Zijn dat sardientjes in olie of in water?? Ik lust die dingen niet dus ik heb ze ook nog nooit gekocht.
Ik gebruik sardientjes in olijfolie en sardientjes in tomatensaus (die in tomatensaus zijn favo hier en ze zijn niet allergisch voor tomaat, dus ze kunnen dat prima eten). De olie giet ik wel goed.
Door Elise
#594551
tt-tjes schreef: Dat plakken gaat bij ons niet op. Balou krijgt jeuk van zuivelproducten, ook een eitje zoals ik bij veel mensen lees gaat niet.  :(

Weet eigenlijk niet of er nog andere "plakmiddelen" zijn.
En geitenyoghurt misschien? Spike mag ook geen "gewone" zuivel, maar geitenyoghurt gaat prima!
Door tt-tjes
#594556
Gekookte groenten zou ik moeten proberen, heb ik nog niet gedaan.

Balou vindt eieren helemaal te gek, maar als ik ze geef dan jeukt hij zich helemaal wezenloos.

Yoghurt heb ik ook geprobeerd (geen geit), maar daar krijgt hij ook jeuk van.
Ik ben op Internet aan het lezen geweest over voorraadmijten (daar is hij allergisch voor), schijnbaar is het zo dat de soort mijt waar hij allergisch voor is in veel soorten zuivel en in zachte kaas voorkomen, vandaar dat ik dit niet kan geven.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#594579
tt-tjes schreef: Zijn dat sardientjes in olie of in water?? Ik lust die dingen niet dus ik heb ze ook nog nooit gekocht.
Ik heb sardientjes in zonnebloemolie en ik giet de olie ook af
Door herder_lover
#595096
mengen met vis uit blik (idd met tomatensaus wordt erg gewaardeerd  ;D), pureren met wat kort gekookte lever. Hier ook geen grote liefhebbers van groenten, maar met lever erdoor (terwijl ze daar eerst niet gek op waren, maar lichte kook erover.....smullen) gaat het goed. Ik verdeel het ook over 7 dagen. Iedere dag een beetje...  ;)
Door Happy Tail
#595142
hier maak ik het lekker met van alles: huttenkase, makreel uit blik, tonijn uit blik, eitje,joghurt.
Ik maak het bijna dageljiks vers, dus ik meng er ook wel een een stukje kippenlever oid doorheen, dan gaat het er best in.

als ik veel vleesvocht overhoud van het ontdooien gaat dat er ook doorheen. IN begin hebben we het eerst met Rodi etc gemengd en  het aandeel rodi steeds vermindert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door