Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ursula.v.gelder
#594415
Nou we zijn ondertussen al weer 2 weken verder met lotje.
Ik had een paar vragen gesteld over hoe te beginnen met een pup.

Lotje is helemaal van de brokken af, ze had wel even last van "moes"poep maar geen echte diaree.

Ze groeit als kool en weegt bijna 10 kilo en een dan ook al 7 á 800 gram per dag :o wel even wennen als je volwassen hond van 32 kilo net 500 gram eet ;D

Ze krijgt nu als ontbijt 3 plakken energique, dan als lunch vers zoals kippennekken, gemengt gehakt (rund en lam) ze heeft ook al een half duifje gehad en kopvlees en 1x kippenmaagjes .
daarbij geeft ik 2x in de week een maaltijdje van een groentemixje ( met wat kvv of vis erdoor) ipv vlees.
die geef ik meestal ipv haar avondmaaldtijd die normaal uit 3 plakken .
energique bestaat.

nu las ik ergens dat je pup eigenlijk meer groentemix in verhouding moet hebben dan een volwassen hond hoe zit dat, en hoe zit dat als ze ook kvv krijgen, hoe moet ik het dan berekenen??

nu vroeg ik me ook af tot hoelang ik 5 tot 10% voer moet geven bij een pup...is dat tot 6 maanden ong.?? en dan langzaam afbouwen, of moet ik al eerder iets minder geven.
het lijkt zo raar dat als ze dadelijk bv met 5 maanden 25 of 30 kilo weegt ik dus ruim 2 kilo voer moet gaan geven :o
ze zit nu op zo'n 7 á 8 % en daar doet ze het goed op, ze is mooi slank maar niet mager.

wel leuk is dat mijn buurvrouw de zus van lotje heeft gekocht en door mij ook in aanraking is gekomen met barf en kvv, en ook haar zus dus regelmatig al kvv, kippenekjes en kopvlees krijgt ;D

nou ben wederom weer benieuwd naar de leerzame reacties en zal later ff een foto bijvoegen.

grtz ursula
Door Lizzy
#594544
nu las ik ergens dat je pup eigenlijk meer groentemix in verhouding moet hebben dan een volwassen hond hoe zit dat, en hoe zit dat als ze ook kvv krijgen, hoe moet ik het dan berekenen??
Ik weet niet wie je bron hiervoor is, maar ik zie eigenlijk geen enkele reden om een pup meer groentemix te geven als een volwassen hond. Ik heb Linga standaard gevoerd met 10% a 15% groentemix. Waarom zou dat zijn, volgens je bron? Ik denk dat je alleen meer groentemix zou kunnen gaan voeren als je pup te snel groeit. Als een soort maagvullen (en dan minder vlees/vleesbotten/orgaan). Maar zolang daar geen sprake van is, zou ik zelf niet meer als 15% groentemix voeren, maximaal.
nu vroeg ik me ook af tot hoelang ik 5 tot 10% voer moet geven bij een pup...is dat tot 6 maanden ong.?? en dan langzaam afbouwen, of moet ik al eerder iets minder geven.
het lijkt zo raar dat als ze dadelijk bv met 5 maanden 25 of 30 kilo weegt ik dus ruim 2 kilo voer moet gaan geven :o
ze zit nu op zo'n 7 á 8 % en daar doet ze het goed op, ze is mooi slank maar niet mager.
Ja, je begint dit al vrij rap weer af te bouwen. Linga begon al weer minder voer te krijgen bij een maand of 4,5 a 5. Ik denk dat ik bij 5 maanden op zo'n 4,5% van het lichaamsgewicht zat. Bij 6 maanden a 7 maanden zat ik volgens mij op een % of 3 van het lichaamsgewicht. Je ziet dat overigens vanzelf hoor, wanneer je dat af moet gaan bouwen. Je komt dus in de verste verte niet in de buurt bij die 2 kilo voer per dag!
wel leuk is dat mijn buurvrouw de zus van lotje heeft gekocht en door mij ook in aanraking is gekomen met barf en kvv, en ook haar zus dus regelmatig al kvv, kippenekjes en kopvlees krijgt ;D
Wauw, zeker leuk!

Barfplaats wordt gesponsord door