Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#573531
Nou maar even een vraagje hier stellen. Kelly (logé) heeft op haar rug een aantal kapotte plekken, echt kapot, op advies van de da eerst alleen maar zinkzalf gesmeerd tot het ietwat uitgedroogd is, nu is het niet meer nattig. Mijn vraag. Kan ik iets erop smeren om het genezen van de huid te bespoedigen? en nu zit er nog resten van zinkzalf op haar vacht, kan ik het gewoon afwassen met water? of kan ik iets anders gebruiken.
Even voor de goede orde, Kelly heeft waarschijnlijk Cushings, vandaar de kapotte huid.
Alle advies, voorstellen is welkom ;)
#573692
Zinkzalf krijg je moeilijk met water weg.
Geadviseerd wordt meestal om het met wat olie te verwijderen. Maar, ja, of dat nu zo handig is bij een hond? Wordt ook weer zo'n vette bende! :-\

Misschien kun je er nu wat Calendulan zalf op doen, daar genezen wondjes altijd erg mooi van, vind ik zelf.
#573696
[quote="Sanyo"]
Zinkzalf krijg je moeilijk met water weg.
Geadviseerd wordt meestal om het met wat olie te verwijderen. Maar, ja, of dat nu zo handig is bij een hond? Wordt ook weer zo'n vette bende! :-\

Misschien kun je er nu wat Calendulan zalf op doen, daar genezen wondjes altijd erg mooi van, vind ik zelf.
[/quote]zou de calendula ook de zinkzalf helpen verwijderen van de onaangetaste haartjes? Ik heb calendulan zalf
#573704
ik gebruik op dit moment zinkzalf voor minx en ook calendula zalf.
ik smeer de calendula een paar uur later dan de zinkzalf, en de huid voelt dan niet meer vettig na een tijdje.

ik haal de teveel zinkzalf met een nat washandje met klein beetje tea tree shampoo eraf trouwens. ( minx had huidproblemen dus moet opletten wat ik gebruik )
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 19 jun 2006, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#573718
[quote="danielle1980"]
ik gebruik op dit moment zinkzalf voor minx en ook calendula zalf.
ik smeer de calendula een paar uur later dan de zinkzalf, en de huid voelt dan niet meer vettig na een tijdje.

ik haal de teveel zinkzalf met een nat washandje met klein beetje tea tree shampoo eraf trouwens. ( minx had huidproblemen dus moet opletten wat ik gebruik )
[/quote]is teatree niet een beetje "fel" voor een reeds kapotte huid?
#573856
[quote="conleeuw"]
is teatree niet een beetje "fel" voor een reeds kapotte huid?
[/quote]

de shampoo niet, die verzacht staat erop :-\
minx heeft heel vaak wondjes en vind t heerlijk als ik t doe, dus neem aan dat t niet pijn doet.
Door Lil
#591232
Ik gebruik ook wel eens rescue remedie van Bach gaat ook goed, vooral als het gevoelig is, omdat het geen pijn doet (de zalf dan). Echinacea gebruik ik ook of dat wat ik in huis heb. Ik geloof dat ik veel van dergelijke zalfjes heb, op elke verdieping een of twee geloof ik ;D
#593253
conleeuw schreef: neigen ze er niet aan te gaan likken dan?
Ja, maar dat is normaal, dat doen ze met ALLE smeerseltjes.
Gewoon ff in de gaten houden ..........
Wat ook goed werkt is, smeren en daarna gaan wandelen, dan trekt het in ieder geval een poosje in.
Als ze daarna gaan likken is het niet zo'n ramp.
#598313
ik gebruik ook wel eens calendula emulsie, dat trekt toch sneller in.
Alleen op een heel erg kapotte huid zou ik het niet gebruiken, omdat er alcohol in zit kan het toch wel prikken. Dan kies ik voor de zalf
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door