Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#592633
Volgens mijn collega wordt er in het slachthuis hier in de omgeving ook regelmatig een paard geslacht.
Wij zijn dus van plan om een bestelling te doen wanneer het weer zover is. Maar omdat die mensen daar geen flauw benul van Barf hebben moeten wij opgeven wat we daar van willen hebben.
Waar kunnen we om vragen, lijkt me dat de ribben bv erg groot zijn.

Gr. Jolanda
Door Audrina
#592645
JolandaB schreef: lijkt me dat de ribben bv erg groot zijn.
Als het van een veulen is, zijn de ribben niet zo mega groot en die kan je best geven want die zijn nog redelijk zacht. Van een ouder paard zou ik niet doen, te hard.
Door Femke
#592713
JolandaB schreef: Volgens mijn collega wordt er in het slachthuis hier in de omgeving ook regelmatig een paard geslacht.
Wij zijn dus van plan om een bestelling te doen wanneer het weer zover is. Maar omdat die mensen daar geen flauw benul van Barf hebben moeten wij opgeven wat we daar van willen hebben.
Waar kunnen we om vragen, lijkt me dat de ribben bv erg groot zijn.

Gr. Jolanda

ik zou inderdaad geen botten geven van een paard (geloof dat ik helemaal niets zou geven van een paard maar dat terzijde)

je kunt vragen om de organen en spiervlees.
Ik vroeg me laatst al eens af hoe het zat met de maag van een paard, of dat net zo gezond is als pens?
Door Mevroi Kruim
#592771
Femke schreef: ik zou inderdaad geen botten geven van een paard (geloof dat ik helemaal niets zou geven van een paard maar dat terzijde)

je kunt vragen om de organen en spiervlees.
Ik vroeg me laatst al eens af hoe het zat met de maag van een paard, of dat net zo gezond is als pens?
Nee, een paard heeft een ander verteringssysteem dan een koe of geit of schaap. Een paard verteert vrijwel alles in zijn darmen, die dan ook 12 meter lang zijn. Daar tref je ook de bacterie-populaties aan.
De maag van een paard is vrij klein en dient alleen om de boel een beetje voor te verteren, en de evt. zetmelen te verwerken.
Door 202Spots
#592831
Audrina schreef: Als het van een veulen is, zijn de ribben niet zo mega groot en die kan je best geven want die zijn nog redelijk zacht. Van een ouder paard zou ik niet doen, te hard.
Ik heb af en toe kalf ribben...maar die kunnen toch wel aardig aan de harde kant zijn hoor!
Ik zou de paard/veulen ribben alleen geven om eventueel vlees eraf te trekken, en dan de rest weg halen.
Door Lil
#592886
Als ik paard geef dan inderdaad alleen het spiervlees en dan long, lever en hart.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door