Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#592627
Deze week moet ik mijn bestelling van CB weer doorgeven aan mijn verkooppunt. Omdat ik de honden ook weleens een barf maaltijd geef wil ik ook weer wat barf dingetjes bestellen. Nu heb ik al eerder lamsribben gehad van CB maar daar zit naar mijn idee heel weinig vlees aan. Op mijn lijst staan ook kalfs-spareribs (wat is het verschil tussen ribben en spareribs?) maar die kosten 6 euro de kilo, lijkt mij vrij prijzig.
Wat kan ik nu het beste nemen?
Is het een idee om runderstrotten en lamsnekken te nemen?
Ik wil ook penslappen bestellen maar ik heb begrepen dat de rund veel vetter is dan de lamspens, klopt dit...

Omdat ik dus hoofdzakelijk CB voer en daar zit al behoorlijk wat orgaanvlees in heb ik gelezen is het misschien niet verstandig om tijdens de barfmaaltijd ( 2 a 3 keer per week) hart of long te geven..

Het zijn nogal wat vragen geworden maar ik snap er ook de ballen niet van ;D
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#592658
Klopt het trouwens dat ik op de site cab Carnibest geen lijst met barf artikelen kan vinden maar alleen de snacks.

Ik heb nu een, denk ik, verouderde lijst en misschien hebben ze inmiddels wel meer te bestellen.
Door Lizzy
#592673
JolandaB schreef: Deze week moet ik mijn bestelling van CB weer doorgeven aan mijn verkooppunt. Omdat ik de honden ook weleens een barf maaltijd geef wil ik ook weer wat barf dingetjes bestellen. Nu heb ik al eerder lamsribben gehad van CB maar daar zit naar mijn idee heel weinig vlees aan. Op mijn lijst staan ook kalfs-spareribs (wat is het verschil tussen ribben en spareribs?) maar die kosten 6 euro de kilo, lijkt mij vrij prijzig.
Wat kan ik nu het beste nemen?
Is het een idee om runderstrotten en lamsnekken te nemen?
Ik wil ook penslappen bestellen maar ik heb begrepen dat de rund veel vetter is dan de lamspens, klopt dit...

Omdat ik dus hoofdzakelijk CB voer en daar zit al behoorlijk wat orgaanvlees in heb ik gelezen is het misschien niet verstandig om tijdens de barfmaaltijd ( 2 a 3 keer per week) hart of long te geven..

Het zijn nogal wat vragen geworden maar ik snap er ook de ballen niet van ;D
Ja, ik weet niet wat het onderscheid is dat ze bij Carnibest maken, tussen ribben en spareribs. Aan de prijs te zien, zal de kalfsrib wel vlees/rib/vlees/rib zijn en zal het vlees bij de lamsribben er wel tussenuit gesneden zijn....

Ik vind 6 euro de kilo te zo voor woorden. Ja, je betaald het misschien hoor, voor kalfsrib, maar ik ga zoiets niet aan mijn hond geven. Evenals kale ribben: die komen er hier ook niet in.....

Ik weet niet, maar volgens mij kun je beter af en toe mee doen wanneer er een ritje naar het Islam Center in Rotterdam wordt georganiseerd! Daar kosten geitenribben (met vlees!) 1,25 euro de kilo. Kalfsribben (met vlees!) kosten daar 4,25 euro de kilo. En lamsribben (met volop vlees) kosten 3,95 euro de kilo.

Hier meer over het Islam Center: http://www.barfclub.nl/islam/fotogaller ... m_cent.htm

Runderpens bevat soms hele vette stukken. Maar daar is toch niks mis me?

Ik zou bij 2 a 3 barfmaaltijden per week geen hart en long geven nee. Wanneer je meer als 50% zelf gaan samenstellen, dan is het goed om ook weer wat orgaanvlees toe te gaan voegen, maar dan ook niet meer als 10% van het totaal aan voer (van het zelf samenstelgedeelte).
Door Christin
#592698
De lamsribben van de Carnibest verkooppunten zijn inderdaad vrijwel zonder vlees en ook nog eens keihard. Zou ik zeker niet aanraden.

De spareribs heb ik nooit gehad, omdat ik ze te duur vind. Maar die zullen dan ongetwijfeld meer vlees bevatten.

Succes!

Christin
Door Antonia
#592704
JolandaB schreef: Nu heb ik al eerder lamsribben gehad van CB maar daar zit naar mijn idee heel weinig vlees aan. Op mijn lijst staan ook kalfs-spareribs (wat is het verschil tussen ribben en spareribs?) maar die kosten 6 euro de kilo, lijkt mij vrij prijzig.
Wat kan ik nu het beste nemen?
Wat je het beste kunt nemen, moet je zelf bepalen. Een ander kan niet naar jouw honden en in jouw knip kijken. We kunnen hooguit met je meedenken.
Spareribs zijn ribben, er is geen verschil. Alleen worden ribben ook in kleinere stukjes gezaagd en dat noemen we dan spareribs. Je hebt spareribs van allerlei diersoorten, dus ook van kalf en lam.
In zijn algemeenheid is kalfsvlees (en dus ook ribben en orgaan) duurder dan bijvoorbeeld geitenvlees of lamsvlees. Om die reden staat er bij mij maar heel af en toe kalf op het menu (soms verwen ik ze een keer met kalfsstaarten). Verder betrekt Carnibest het Barfspul weer van andere leveranciers en dat maakt dat de prijs nog wat hoger ligt, iedere laag ertussen wil er immers toch een beetje aan verdienen?
Is het een idee om runderstrotten en lamsnekken te nemen?
Ik wil ook penslappen bestellen maar ik heb begrepen dat de rund veel vetter is dan de lamspens, klopt dit...
Zowel runderstrotten als lamsnekken worden hier graag gegeten. Is op zich een goede bron van variatie.
Dat geldt ook voor de pens, soms geef ik runderpens, dan weer schapenpens dan weer geitenpens, net waar ik aan kan komen en wat er voor het grijpen ligt in mijn vriezer.
Omdat ik dus hoofdzakelijk CB voer en daar zit al behoorlijk wat orgaanvlees in heb ik gelezen is het misschien niet verstandig om tijdens de barfmaaltijd ( 2 a 3 keer per week) hart of long te geven..

Het zijn nogal wat vragen geworden maar ik snap er ook de ballen niet van ;D
Die ballen moet je ook niet snappen, maar gewoon aan je honden voeren. Long koop ik niet, zit nauwelijks voedingswaarde in.
Door Femke
#592706
Er staat in de à la carte topic een adresje in Arnhem, en dat zijn geloof ik de prijzen en barfspullen van carnibest die je daar kan bestellen.
Dan weet je ongeveer wat het assortiment is en wat d prijzen zijn.

Ik zal even voor de zekerheid kijken

edit: het is het adresje van domestic pets, en als ik me niet vergis is dat het inderdaad het assortiment van carnibest?
Laatst gewijzigd door Femke op zo 16 jul 2006, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#592711
JolandaB schreef: Deze week moet ik mijn bestelling van CB weer doorgeven aan mijn verkooppunt. Omdat ik de honden ook weleens een barf maaltijd geef wil ik ook weer wat barf dingetjes bestellen. Nu heb ik al eerder lamsribben gehad van CB maar daar zit naar mijn idee heel weinig vlees aan. Op mijn lijst staan ook kalfs-spareribs (wat is het verschil tussen ribben en spareribs?) maar die kosten 6 euro de kilo, lijkt mij vrij prijzig.
Wat kan ik nu het beste nemen?
Is het een idee om runderstrotten en lamsnekken te nemen?
Ik wil ook penslappen bestellen maar ik heb begrepen dat de rund veel vetter is dan de lamspens, klopt dit...

Omdat ik dus hoofdzakelijk CB voer en daar zit al behoorlijk wat orgaanvlees in heb ik gelezen is het misschien niet verstandig om tijdens de barfmaaltijd ( 2 a 3 keer per week) hart of long te geven..

Het zijn nogal wat vragen geworden maar ik snap er ook de ballen niet van ;D

je zou ook eén keer in de week een visje kunnen geven. Dan heb je zowiezo iets te pakken wat niet in KVV zit.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#592745
Ok ben weer wat wijzer geworden.

De kip haal ik bij de Aldi, een kuiken van 1200 gr voor 1.99 das niet te duur betaald denk ik.
Ik ga toch maar eens over een ritje naar Rotterdam nadenken, we maken toch al veel km dus maakt dit ook niet uit. Kan ik daar geit en lam e.d halen.

Om alvast toch iets anders dan de CB te hebben kan ik wat strotten, eendennekken e.d bij CB bestellen.

Bij welke verdeling moet je over percentages na gaan denken en dan bedoel bij 50% CB en 50% barf of is dit al bij 60%CB en 40% barf.

Ik wil natuurlijk niet dat de honden door mijn geknutsel tekorten oplopen ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door