Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door chellie
#591267
die dit doet?

"We raden aan om vlak na de maaltijd een natuurlijke snack te geven (vb: stukje bullepees). De tijd dat de hond met voeding bezig is wordt zo op een natuurlijke wijze verlengd. Als hij na zijn maaltijd kauwt op een natuurlijk snack, ontwikkelt hij enzymen die zijn maaltijd beter doen verteren. "

staat op de site van Duck...zelf geef ik geen Duck (maakt volgens mij ook niet uit)maar ben benieuwd of er mensen zijn die dit doen?
Door Lizzy
#591269
Ik zou never-nooit bullepees of iets dergelijks aan mijn hond geven. Meestal worden die dingen onder verdachte omstandigheden in ongecontroleerde landen gedroogd.... Vaak bevatten ze vieze, enge stoffen en soms zitten er zelfs verrotte plekken in dit soort kluiftroep voor honden. Ik zou zeggen: er gaat niks boven het echte kluifwerk: rauwe vleesbotten en grote stukken vlees! Dus de oplossing is veel simpeler en gezonder en ook beter voor het gebit: zelf samenstellen! Al doe je zoiets maar een paar keer per week!!
Door chellie
#591280
ok nou weet ik dat ook weer... ;) niet doen dus....liever een echt bot....was gewoon ff benieuwd...
Door nikèdog2000
#591528
ik heb er twee weken 1 voor niets gekregen
in de zon gedroogd echt super
of ik hem uit de winkel had
zo droog en hard
dat ik er met een bijl op moest hakken om hem in stukken te krijgen
Door amiwoods
#591604
ik haal zelf verse pezen van het slachthuis en hang ze onder de carport te drogen, zo doe ik het ook met pens.
met dit weer gaat dat super snel. :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591926
[quote="amiwoods"]
ik haal zelf verse pezen van het slachthuis en hang ze onder de carport te drogen, zo doe ik het ook met pens.
met dit weer gaat dat super snel. :)
[/quote]

Hoe doe je dat dan met vliegen enzo?
Door Ine
#592551
[quote="Brumby"]
Eerst het bedje spreiden, dan de klamboe er over heen, en dan de pens erin ;D
[/quote]

;D ;D ;D ;D
Door K@rin
#592579
Mijn honden krijgen de gedroogde bullepezen, die ik bij Carnibest meeneem.
100% natuurlijk en zuiver, gegarandeerd zonder toevoegingen, staat op de verpakking vermeld.
Zij vinden ze heerlijk, ik geef ze met een gerust hart en ik heb niet het idee, dat ik mijn honden aan het vergiftigen ben ..........
Hetzelfde geldt voor de gedroogde pensstaafjes.
Door amiwoods
#592623
[quote="sylvia"]
Hoe doe je dat dan met vliegen enzo?
[/quote]

zodra het droogt zijn ook de vliegen weg.
met pezen en pens gaat dat exact hetzelfde.
gewoon aan de lucht buiten laten drogen pens is met een week goed en bullepezen doen er ongeveer 2 weken over. wel zorgen dat het niet vochtig kan worden, dan komen er juist beestje op.
zo heb ik het geleerd van de slager die doet dat zelf al 10 tallen jaren zo.
Door Mevroi Kruim
#592781
[quote="amiwoods"]
zodra het droogt zijn ook de vliegen weg.
met pezen en pens gaat dat exact hetzelfde.
gewoon aan de lucht buiten laten drogen pens is met een week goed en bullepezen doen er ongeveer 2 weken over. wel zorgen dat het niet vochtig kan worden, dan komen er juist beestje op.
zo heb ik het geleerd van de slager die doet dat zelf al 10 tallen jaren zo.
[/quote]

Dus deze periode is daar ideaal voor. Maar meestal leent het Hollandse weer zich er niet zo voor vrees ik :-X
Ik mik de boel wel in de droogmasjien, 8 uurtjes zoemen en klaar ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door