Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#589036
Hoi,

Ik stel deze vraag namens Thirza, maar ze heeft door een omstelling nu even geen internetverbinding. Het is de bedoeling dat Thirza full time gaat barfen en daar zijn we ook allemaal van overtuigd. Nu is gisteren diabetes vastgesteld. Zowel via de urine als het bloed. Deze week laten we nog eens prikken, want het kan een momentopname zijn (volgens de da niet, maar we hebben meerdere mensen met diabetes in de familie, als je net gegeten hebt stijgt je waarde en is die heel hoog, daarna wordt hij heel laag en dan pas weer stabiel, ook als je gezond bent).

Nu is het enige wat de da weet behalve insuline dat ze op Hills moet. Hij is niet echt tegen barf maar zegt ook dat hij zonder die zooi niet weet hoe hij het onder controle moet krijgen. Bij mensen is het zo dat koolhydraten de suikerwaarde verhogen (suiker is ook een koolhydraat, maar granen dus ook). Als dat bij honden ook zo is, is barf ideaal, wij voeren geen koolhydraten, alleen vlees en gf-mixen (en zullen daar dan ook streng op letten).

Wie o wie heeft ervaring met barf en diabetes?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#589041
Volgens mij is hier in Thirza haar topic al op geantwoord. Barf is veel beter en dan vooral geen granen, aardappels, rijst, pasta, brood en fruit geven en ook oppassen met knolgewassen.

Als haar eigen dierenarts dat niet wil ga dan naar Wim de Leeuw in Valkenburg. www.biomentor.org
Door Lil
#589049
He, bedankt voor die tip. Gaan we zeker eens kijken naar die da. Heeft ze gisteren toch een topic geopend? Wat goed!
Door tieneke
#589232
Lil schreef:


Nu is het enige wat de da weet behalve insuline dat ze op Hills moet. Hij is niet echt tegen barf maar zegt ook dat hij zonder die zooi niet weet hoe hij het onder controle moet krijgen.
Deze Da heeft dus echt geen verstand van goede voeding en ook niet van diabetes,onze oude Da kwam ook meteen met speciaal dieetvoer en vertelde er nog even bij dat ik gewoon spaghetti en andere pasta erdoor mocht mengen wilde hij het eens niet eten,rauw was gevaarlijk en slecht blablabla en ik ben nog steeds heel erg blij dat ik later de juiste mensen tegenkwam met wel goede adviezen en heb deze Da ook meteen ingeruild voor een Da die er wel voor open stond ;)
Onze hond is toen zo vreselijk opgeknapt...
Door Lil
#589329
Tja lastig met die da's he. Hopelijk hebben we nu met die hollistiche in valkenburg een goede gevonden ;)
Ik had dat adres dus niet, maar hij zegt zelf dat je rauw zou voeren en als dat niet lukt kvv (staat op zijn website). Ik denk dat als er iets is ik hier ook naar toe ga, ben in 20 min. daar dus het is goed te doen. In ieder geval is hij pro barf ;D
Gebruikersavatar
Door Thirza
#589948
Hoi allemaal,

Lil, bedankt dat het topic geopend hebt, maar gelukkig ben ik weer online. ;D

Hiram en Tieneke, bedankt voor jullie hulp. Valkenburg is voor mij een dik half uur, maar we gaan er zo spoedig mogelijk heen.
Hopelijk is Thirza weer zo snel mogelijk stabiel. Het liefst zonder insuline, maar wat moet dat moet.

Heel bedankt voor jullie reacties. Ik voel me nu helemaal zeker in mijn beslissing om *niet* brokken te gaan geven. Mijn gevoel gaf dat al aan, maar als newbie in het barfen ben ik heel blij met de steun van een aantal oude rotten op dit gebied.

De rest van mijn oude brokken gaan naar het asiel, want daar zijn ze er erg blij mee.
Door Lil
#590344
Strak plan! heb ik ook gedaan en ze waren super enthousiast daarover.
Gebruikersavatar
Door Thirza
#592598
Hitam schreef:
Als haar eigen dierenarts dat niet wil ga dan naar Wim de Leeuw in Valkenburg. http://www.biomentor.org
Bedankt Hitam,

Ik ben Zaterdag met Thirza bij hem geweest. Een heel prettige ervaring. En dat is heel wat want Thirza is al gek op onze dierenarts.
Thirza is weer geprikt en haar blooedsuiker was 5,7 zo'n twee uur nadat ze 150 gr. kip (smuldier) had gegeten. Heel goed dus!
Hij denkt dat Thirza geen diabetis heeft. :D , omdat zij geen van de bekende symtomen vertoont. Barfen is voor haar de oplossing ;D
De hoge uitkomst van 14, 7 kwam waarschijnlijk doordat ze heel gestresd was, omdat een plasje opgevangen moest worden. Ze heeft de hele middag daardoor haar plas opgehouden en pas op het laatste moment op het dekseltje geplast.

Wel heeft ze wat gekregen om de hitte uit haar te krijgen (lees: haar hyper gedrag, Oosterse kruidentherapie).
In dezelfde sessie heeft hij zelfs mij behandeld! Ik heb iets van hem gekregen om mijn borderline Diabetis onder controle te houden.

De sfeer was super ontspannen en ze stonden er op dat we Thirza los rond lieten lopen (doen we nooit, omdat ze zo hyper is en dan overal aanzit en alles gaat apporteren -> kijk mij eens lief zijn). Thirza reageerde voor haar doen echter heel relaxt.

Komende Zaterdag gaan we met Oso Bayou (ook op dit forum) naar hem toe.

Ik kan Wim de Leeuw en Bio Mentor in Valkenburg aan iedereen aanbevelen.
Door Lizzy
#592604
Thirza schreef: Bedankt Hitam,

Ik ben Zaterdag met Thirza bij hem geweest. Een heel prettige ervaring. En dat is heel wat want Thirza is al gek op onze dierenarts.
Thirza is weer geprikt en haar blooedsuiker was 5,7 zo'n twee uur nadat ze 150 gr. kip (smuldier) had gegeten. Heel goed dus!
Hij denkt dat Thirza geen diabetis heeft. :D , omdat zij geen van de bekende symtomen vertoont. Barfen is voor haar de oplossing ;D
De hoge uitkomst van 14, 7 kwam waarschijnlijk doordat ze heel gestresd was, omdat een plasje opgevangen moest worden. Ze heeft de hele middag daardoor haar plas opgehouden en pas op het laatste moment op het dekseltje geplast.

Wel heeft ze wat gekregen om de hitte uit haar te krijgen (lees: haar hyper gedrag, Oosterse kruidentherapie).
In dezelfde sessie heeft hij zelfs mij behandeld! Ik heb iets van hem gekregen om mijn borderline Diabetis onder controle te houden.

De sfeer was super ontspannen en ze stonden er op dat we Thirza los rond lieten lopen (doen we nooit, omdat ze zo hyper is en dan overal aanzit en alles gaat apporteren -> kijk mij eens lief zijn). Thirza reageerde voor haar doen echter heel relaxt.

Komende Zaterdag gaan we met Oso Bayou (ook op dit forum) naar hem toe.

Ik kan Wim de Leeuw en Bio Mentor in Valkenburg aan iedereen aanbevelen.
Wauw zeg, dit klinkt goed! Nou, FIJN voor je! En ook voor Thirza natuurlijk! Wim had eerst zijn praktijk in Amsterdam, bij/met Tannetje en ik heb ook alleen maar postieve ervaring met hem. Gelukkig hebben 'wij' RandstadtersTannetje nog ;D!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 16 jul 2006, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#592893
Dan is het goed verdeeld! Jullie tannetje en wij wim en iedereen is gelukkig. ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#592959
Lil schreef: Dan is het goed verdeeld! Jullie tannetje en wij wim en iedereen is gelukkig. ;D
Ja tuurlijk, nederland bestaat alleen uit Limburg en de Randstad ::) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door