Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lieve 14
#592230
Zonet zijn we gaan winkelen -niet lang hooguit 3 kwartiertjes- en bij terugkomst heb ik de hele keuken (inclusief de hond)mogen dweilen/schoonmaken...
Nu heeft Benjo nogal spuitpoep gehad van een virusje ofzo maar dit was anders.

Eerst lag er een plas diarree...heeeel erg lopend en lekker overal verspreid ,daarnaast wat verderop een plas diaree met bloed en vervolgens een plasje enkel bloed :o ook verscheidene opgedroogde bloedstippen doorheen de keuken.

Vanmorgen ging hij wat platter af dan normaal maar ja wat is normaal bij hem...er zit 9 op 10 wel wat slijm enzo in zijn uitwerpselen en hij is al snel aan de platte.Maar dit...nog niet gezien!! Ik schrok me te pletter!!

Hij staat nu terug op grotendeels barf met wat KVV tussenin sedert de vakantie en tot hier ging dat redelijk.
Heb hem Yogurt met probiotica gegeven omdat dat gewoonlijk snel helpt bij hem maar dat plasje bloed dat blijft in mijn kop zitten natuurlijk...en nu ligt hij hier voor dood naast mij...hij heeft geen temperatuur nochthans en als je met een zak ritselt staat hij bij je met het gedacht van mmm eten!

Iemand een idee over dat plasje bloed en bijbehorende bloedsporen en wat ik kan doen?

Groetjes
Lieve
Door Lizzy
#592234
Als het vers bloed is, zou het een gesprongen adertje kunnen zijn. Dat gebeurd wel eens (adertjes die springen) wanneer een hond erg moet persen. Maar, als je het niet vertrouwt: dierenarts contacteren!!
Door Lieve 14
#592238
Ja Lizzy het leek wel vers bloed maar ik vond de hoeveelheid een beetje groot en zo te zien heeft hij niet veel moeten persen gezien het goedje dat er naast lag ;)

Voor alle zekerheid check ik even met de Da als ik hem te pakken krijg. Hij is wel in voor eten denk ik...kan ik hem gewoon zijn botjes geven vanavond denk je? of wacht ik best nog even?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#592241
danielle1980 schreef: honden die aan de diarree zijn nooit botten geven.
Waarom niet?

Joris heeft ook diarree en geeft af en toe een beetje over. Maar hij gaf zo duidelijk aan dat hij wel wilde eten, dat ik hem zijn kippennekjes wel heb gegeven.
Door danielle1980
#592250
honden die aan de diarree zijn hebben een mindere weerstand, dus kunnen minder snel dingen verteren, omdat niet alles optimaal werkt.
dus moet je zeker geen bot gaan geven.
zelf vind ik dat een te groot risico,
ben bang dat t bot dan maagtorsie of zo veroorzaakt.
Door Lizzy
#592254
danielle1980 schreef: honden die aan de diarree zijn nooit botten geven.
Nou, dit zie ik ook niet hoor Danielle. Mijn honden krijgen vrijwel in alle diarree-gevallen gewoon botten. Soms zelfs juist!

Maar een hond die puur bloed poept: ik zou eerst even met de DA overleggen en iets lichts verteerbaars geven, denk ik. In dit geval dus.
Door Lieve 14
#592255
Lizzy schreef: Nou, dit zie ik ook niet hoor Danielle. Mijn honden krijgen vrijwel in alle diarree-gevallen gewoon botten. Soms zelfs juist!

Maar een hond die puur bloed poept: ik zou eerst even met de DA overleggen en iets lichts verteerbaars geven, denk ik. In dit geval dus.
Ok geef ik even geen botten tot ik de DA gesproken heb...het is uiteraard weer eens weekeinde als ik dat voorheb hé....gewoon beetje yogurt met probiotica straks dan
Dank jullie hoor voor de antwoorden!
Door -sanne
#592260
dit is zeer waarschijnlijk dikke darm diarree dat geeft vers rood helder bloed.
Vezelrijk voer helpt in dit geval.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door