Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danja
#591945
Hallo,

Gisteren 13 juli zijn wij naar dokter Schulze geweest voor Danja.
Zij is 4 jaar geleden geopereert aan een Patella Luxatie. Zij liep veel mank nadat zij had gespeelt, ze noemen het ook starters stijfheid.
Er was niks meer aan te doen en moest geregeld aan de pijnstillers.
Tot ik op de hoogte gebracht werd over permanente goudacupunctuur, wat over gelezen en het was het laatste redmiddel voor Danja. Zij is pas 7 jaar en heeft nog een leventje te gaan, vooral omdat zij nog erg speels is en veel plezier beleeft, met de dingen die we doen.

Om drie uur hadden we een afspraak, wat een rit, Danja lag lekker achterin en vindt auto rijden gelukkig geen straf, maar waar gingen we toch heen??

Het was erg warm, maar airco vol open was het lekker uit te houden in de auto.

Daar aangekomen, had Danja zoiets van nou hoeft voor mij niet, we gaan weer.
Binnen wat water gedronken en toen kwam dr. Schulze, wij naar binnen, manlief bleef in de wachtkamer heeft het niet zo op naalden.
Ze moest eerst wegen 6 kilo schoon aan de haak. Roesje toegedient en daar ging ze als een zoutzakje, was voor Schulze ook het eerste kleine hondje. Wel erg naar vond ik dat, maar is voor een goed doel.
Kon lekker met haar praten en haar vasthouden.


Toen pootje geschoren en daar kwamen de goudstaafjes. Met een dikke naald in haar beentje en daar gingen twee goudstaafjes in, dit viermaal aan de buitenkant van haar knie. Toen werd ze omgedraait en daar ging de naald weer, viermaal aan de binnen kant van haar knie, dus 16 goudstukjes. Slagingskans voor een knie is 85% en heupen 95%, maakte mij niet uit al was het 50% als ze maar minder pijn heeft.
we waren even over drieën binnen en om 10 voor half 4 werd zij op een dubbele plaid in de wachtkamer gelegt.

Lekker bakje koffie erbij en wachten tot Danja haar oogjes weer open deed, dat deed ze heel aprupt, met een gezicht wie stoort mij zo in mijn slaap. Even later stond zij weer op 4 benen, ja 4 benen. Zo we gaan naar huis. dr. Schulze heeft nog even haar hartje geluistert, afrekenen en naar huis. Ze mocht alles weer doen.

Op naar huis, dat was wel een rit, want Danja was niet lekker en wist niet waar ze moest liggen en lag maar te kwijlen. erg onrustig de terugweg.
Parkeerterrein opgezocht dat ze even wat kon doen, ja er zat een drolletje dwars en een grote plas, weer gauw naar de koelte in de auto.
Nog een paar keer gestopt en alles ging al steeds beter, lekker die bossen, daar had ze wel zin in, was ook alerter.
Voor de dijk, gestopt bij de mc donalds. Even wat eten daar was ook niks van gekomen met een brok op je maag. Danja heeft vaste recept kip nuggets, alleen de korstjes zijn niet lekker, die eet ik op.

Ze lag lekker in het gras en was actief.
Reden naar mijn schoonouders, want daar was Benji onze andere Maltezer. Ze wou in de tuin en moest weer een drolletje draaien, ze kwam aanrennen en ging even de baas uitdagen. En heeft als vanouds weer als een buffeltje door het gras gerent, dit deed zij ook lange tijd niet meer, viel me nu pas op. En ze had weer lekkere babbels, zou het zo snel werken.

Thuis aangekomen, weer lekker in de tuin en daar was onze kat Dipsy, die moest ook even uitgedaagt worden, dat heeft ze ook lange tijd niet gedaan, zou het waar zijn.
Ze loopt goed op haar pootje, ze ontziet hem wel, maar ze moet hem ook weer goed leren gebruiken. Hup, nog even in d'r vijver, die heb ik speciaal voor haar gemaakt om af te koelen.
Op naar bed, was een erg lange dag en voor ik het wist lag ze lekker te snurken, onder een dekentje.


14 juli

Opgestaan en ik dacht die zal wel stijf zijn, welnee de baas even wekken, dus daar stond ze bovenop te paraderen.
Lekker even gaan wandelen, ze heeft zelfs even gespeelt met een andere hondje, doet ze nooit.
En weer lekker aan het uitdagen. Toen kwam mijn zuster ook even naar het park met haar labrador. Even lekker naar het water, spetteren.
Op de terugweg komen we bij een voetbal veldje, daar ging ze toch aan het racen heen enterug, iedereen uitdagen, ze voelt zich een stuk lekkerder, misschien geen pijn meer???
Het heeft tot nu toe in iedergeval verbetering. Ben benieuwt hoe het over een paar weken is, ben erg positief.

Groetjes Anneke
Door K@rin
#592155
wat geweldig zeg !!!
Ik hoop, dat het zo positief blijft !
Ik heb al wel van de eigenaar van een groot ras (nee, geen Pyr) gehoord, dat het vrij snel heeft geholpen bij zeer slechte heupen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door