Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door aliesalgra
#58070
Hallo,

Mijn hondje heeft al geruime tijd last van heel veel schilfers achteraan haar rug haar huid zit er daar helemaal onder. Moet ik een tijdje energique speciaal gaan geven?


groetjes Alies
Door Lizzy
#58147
Hoi Alies, jouw hond is niet de enige! Het "heerst". Volgens mij heeft het te maken met het weer. Misschien kun je eerst proberen om wat vis/borageolie capsules aan de voeding toe te voegen. Bij de Etos en Hema kun je deze capsules kopen.
Door aliesalgra
#58265
Ik las net ook in een boekje iets dat heet Hytomix ofzo, zou dat werken?

groetjes Alies
Door sharpie
#58326
Hoi Alies,
Bedoel je soms Hokamix?
Of bedoel je Fytomix?

Ik zou persoonlijk denk ik geen Hokamix geven, ik weet niet meer precies wat het is.

Ik zou eerder Fytomix geven en/of Borageolie en/of Visolie.
Je kan die visoliecapsules van de Hema proberen, ik geloof dat daar ook Borageolie inzit.
Door aliesalgra
#58348
Okee ik zal even overleggen met mijn ouders en dan ga ik dat even halen!

groetjes Alies
Door RottSenner
#58408
[quote="Lizzy"]
Hoi Alies, jouw hond is niet de enige! Het "heerst". Volgens mij heeft het te maken met het weer. [/quote]

Volgens mij heeft het hondje van Alies ergens anders last van, aangezien de schilfers (en ook dat klinkt niet als "roos") voor zover ik begrijp alleen aan de basis van de staart zitten.
Doet eerder denken aan bijvoorbeeld overvolle/verstopte anaalklieren of vlooien(allergie). Goede voeding is natuurlijk nooit verkeerd, maar het lijkt mij verstandig eventuele andere oorzaken tegelijkertijd uit te sluiten.
Door aliesalgra
#58559
Weten jullie wat ik ga wel even naar de dierenarts hahah!
Door Breezer
#58898
Die viscapsules kan ik die ook openknippen en dan de olie door het voer mengen. Breezer is zo´n pietlut dat ie zelfs het kleinste pilletje er nog tussen uitvist.
En als ik het achter op z´n tong leg en z´n bek dicht houd vindt ik een uur later ergens verstopt het pilletje. Hoe die het doet weet ik niet want ik controleer z´n hele bek, maar schijnbaar heeft ie ´m dan toch nog ergens verstopt.
Door sharpie
#58918
Hoi Breezer,
volgens mij is het zelfs beter om de visoliecapsules open te knippen en over zijn eten te gooien, het is iniedergeval geen enkel probleem hoor, gewoon doen ;)
Laatst gewijzigd door sharpie op vr 27 feb 2004, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door RottSenner
#59188
[quote="*Alies*"]
Weten jullie wat ik ga wel even naar de dierenarts hahah!
[/quote]

Laat je de uitslag even weten? Voor de nieuwsgierigen onder ons. ;)
Door aliesalgra
#60654
Nou ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en ze was een beetje verbaasd want volgens haar zaten er helemaal niet zoveel schilfers. Haha maakte ik me dus zorgen om niks. Maar omdat er wel wat schilfers zitten moet ze 2 keer per week zonnebloemolie over haar eten heen en af en moet ze vette vis eten. Of af en toe wat vloeibaar schapenvet over haar eten. Maar wat voor vette vis raden jullie me aan?
Door Lizzy
#60703
[quote="*Alies*"]
Nou ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en ze was een beetje verbaasd want volgens haar zaten er helemaal niet zoveel schilfers. Haha maakte ik me dus zorgen om niks. Maar omdat er wel wat schilfers zitten moet ze 2 keer per week zonnebloemolie over haar eten heen en af en moet ze vette vis eten. Of af en toe wat vloeibaar schapenvet over haar eten. Maar wat voor vette vis raden jullie me aan?


[/quote]Hoi Alies, nou, gelukkig maar joh! Beter 1 keer teveel naar de dierenarts als 1 keer te weinig.

Maar goed, dat advies van die zonnebloemolie.... sla dat maar in de wind. Dierenartsen hebben weinig/geen verstand van omega vetzuren. Zonnebloemolie bevat niet actieve omega 6 vetzuren en die zitten al meeeeer dan genoeg in verse/rauwe voeding! Feitelijk zitten ze al meer als genoeg in iedere voeding en eigenlijk geef je al snel veel te veel.

Ik zou zelf visolie geven. Omega 3 vetzuren. En mocht je perse omega 6 vetzuren willen geven, geef dan actieve (GLA) in de vorm van borage-olie. En, de visolie capsules van de Etos en de Hema bevat ook borage-olie.

Je kunt inderdaad ook vette vis geven (deze bevat dus ook omega 3 vetzuren!). Je kunt rauwe/hele sardientjes geven. Met graat en al. De graatjes zijn zacht en makkelijk verteerbaar. Ik zou dit niet vaker als 1 maal per week geven. Mocht je niet aan rauwe/hele sardientjes kunnen komen, dan kun je nog rauwe/hele makreel proberen. Als je daar ook niet aan kunt komen, dan zou je blikjes vis (makreel, sardientjes, etc) kunnen geven, maar dit is gekookte vis. Ik zou zelf de voorkeur dan geven aan visolie capsules...

Groetjes, Lizzy-
Door aliesalgra
#60720
ja want ze zei ook dat we bij de dierenkliniek zelf ook wel spul konden kopen maar mijn moeder zei dat we het eerst wel met olie enzo probereren. Maar die capsules van de hema waar liggen die bij in de schappen? en moet je die kapot breken en dan in het eten doen ofzo?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door