Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Natasja*
#588379
Sinds Beau en Benthe nog maar 2 keer per dag eten krijgen, was me al opgevallen dat ze minder poepten naar mijn idee. Maar sinds een paar dagen valt het me op dat Beau opeens een spekrug heeft... :o Kan dat komen doordat het aantal maaltijden minder is geworden?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#588551
[quote="Natasja1974"]
Sinds Beau en Benthe nog maar 2 keer per dag eten krijgen, was me al opgevallen dat ze minder poepten naar mijn idee. Maar sinds een paar dagen valt het me op dat Beau opeens een spekrug heeft... :o Kan dat komen doordat het aantal maaltijden minder is geworden?
[/quote]

Ja, en de vertering dus nog beter en dan floep ineens lijken ze op een bijzettafeltje ;D
Het warme weer zal ook parten spelen, er wordt natuurlijk weinig gedaan op die dagen.
Door *Natasja*
#588569
En dan te bedenken dat we al, sinds hij op versvlees staat, bezig zijn om hem wat dikker te krijgen...
Door tieneke
#588570
[quote="Natasja1974"]
En dan te bedenken dat we al, sinds hij op versvlees staat, bezig zijn om hem wat dikker te krijgen...
[/quote]
Hier groeien ze op barf ook dicht als ik niet oplet ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#588606
[quote="Natasja1974"]
En dan te bedenken dat we al, sinds hij op versvlees staat, bezig zijn om hem wat dikker te krijgen...
[/quote]

Nou, kijk aan, missie voltooid ;D

Hoeveel geef je per dag, kan ook zijn dat hij nu een soort stabiliteit bereikt heeft en daardoor wat meer aanzet en dat je nu de hoeveelheid wat moet terugschroeven.
Hier zijn er na de overgang op 100% barf een aantal in notime dichtgegroeid en het zat er vlotter aan als dat het eraf was/is. Ik zou dus zeker even gaan minderen als ik jou was.
Door *Natasja*
#588654
Hij krijgt 1000 gram per dag, en dan 's avonds nog een beetje biogarde of iets dergelijks. Ik bedenk me nu ook dat de honden tegenwoordig meer BARF-maaltijden krijgen, meestal 's ochtends BIBI, en dan 's avonds iets van ribben, kippevleugels, of iets in die geest. Daar zou het natuurlijk ook door kunnen komen.

Maar ik ben inderdaad al gaan minderen, om te beginnen met 100 gram per dag minder.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#588678
[quote="Natasja1974"]
Hij krijgt 1000 gram per dag, en dan 's avonds nog een beetje biogarde of iets dergelijks. Ik bedenk me nu ook dat de honden tegenwoordig meer BARF-maaltijden krijgen, meestal 's ochtends BIBI, en dan 's avonds iets van ribben, kippevleugels, of iets in die geest. Daar zou het natuurlijk ook door kunnen komen.

Maar ik ben inderdaad al gaan minderen, om te beginnen met 100 gram per dag minder.
[/quote]

Ik denk, vooral voor de bijzettafel dat je best even wat grover mag minderen. (en dan zou ik minderen op de kvv)
Door *Natasja*
#588782
[quote="Angelique"]
Ik denk, vooral voor de bijzettafel dat je best even wat grover mag minderen. (en dan zou ik minderen op de kvv)
[/quote]

Maar ik vind mijn BARF-maaltijd niet volledig genoeg om die als hoofdmaaltijd te laten dienen. Daarom was mijn gedachte om de barf-maaltijd wat te minderen.
Door Elise
#588791
[quote="Natasja1974"]
Sinds Beau en Benthe nog maar 2 keer per dag eten krijgen, was me al opgevallen dat ze minder poepten naar mijn idee. Maar sinds een paar dagen valt het me op dat Beau opeens een spekrug heeft... :o Kan dat komen doordat het aantal maaltijden minder is geworden?
[/quote]

Ik moet nu ook uit kijken dat de honden niet te mollig worden. Reden: ze liggen de hele dag voor pampus met dat warme weer. Hoeveel ze ook kunnen zwemmen, het kan niet op tegen de lange wandelingen die we normaal maken. Dus met het warme weer krijgen ze hier iets minder voer.
Door *Natasja*
#588799
[quote="Elise"]
Ik moet nu ook uit kijken dat de honden niet te mollig worden. Reden: ze liggen de hele dag voor pampus met dat warme weer. Hoeveel ze ook kunnen zwemmen, het kan niet op tegen de lange wandelingen die we normaal maken. Dus met het warme weer krijgen ze hier iets minder voer.
[/quote]

Ja, dat zal er inderdaad ook mee te maken hebben. We zijn al 2 weken niet naar het strand geweest (normaal iedere dag, en in de winter 2x per dag). Ze rennen wel in het park, maar toch minder intensief vanwege de warmte. Benthe heeft nergens last van, die heeft nog steeds haar slanke lijntje. :D
Door charmed
#591859
Bedoel je hiermee dat ook al heb je ze op een hoeveelheid staan voor afvallen dat als ze er aan gewend raken je ze minder moet geven omdat ze weer aankomen?

Gr. jacqueline


[quote="Angelique"]

Hoeveel geef je per dag, kan ook zijn dat hij nu een soort stabiliteit bereikt heeft en daardoor wat meer aanzet en dat je nu de hoeveelheid wat moet terugschroeven.
Hier zijn er na de overgang op 100% barf een aantal in notime dichtgegroeid en het zat er vlotter aan als dat het eraf was/is. Ik zou dus zeker even gaan minderen als ik jou was.
[quote][/quote]
Door pallas
#592017
>:( >:( >:( en ik maar prober mijn honden dikker te krijgen >:( >:( >:( 't is niet eerlijk
Door *Natasja*
#592036
[quote="pallas"]
>:( >:( >:( en ik maar prober mijn honden dikker te krijgen >:( >:( >:( 't is niet eerlijk
[/quote]

Dat is het rare: sinds Beau Bibi krijgt, zijn we bezig om hem een beetje op gewicht te krijgen d.w.z. dat je zijn ribben niet kunt tellen. Dat is nu ruim 8 maanden. En nu, de laatste 2 weken, dijt hij opeens uit. Dus wie weet is er voor jouw honden ook nog hoop.
Door Lizzy
#592200
[quote="Natasja1974"]
Dat is het rare: sinds Beau Bibi krijgt, zijn we bezig om hem een beetje op gewicht te krijgen d.w.z. dat je zijn ribben niet kunt tellen. Dat is nu ruim 8 maanden. En nu, de laatste 2 weken, dijt hij opeens uit. Dus wie weet is er voor jouw honden ook nog hoop.
[/quote]

Lekker herkenbaar.... Ik heb ooit ook versvlees gegeven en ik wist gewoon niet hoe ik die jongen van ons dikker moest krijgen. Op een gegeven moment at hij bijna 1200 a 1500 gram per dag. Ik ging barfen en vervolgens moest hij op dieet ;D!

Waarom vind je je barfmaaltijden niet volledig genoeg? Wat voer je dan?
Door *Natasja*
#592646
[quote="Lizzy"]
Waarom vind je je barfmaaltijden niet volledig genoeg? Wat voer je dan?
[/quote]

Ik voer nu 's ochtends Bibi, en eind van de dag krijgen ze afgewisseld:

- lamsribben
- geitenribben
- kopvlees
- hele haan (wel gehalveerd, maar met al het vlees er nog aan)
- zalmkop (alleen voor Benthe, Beau haalt er zijn neus voor op)
- kippenekken
- kippevleugels (maar dat heb ik de laatste keer niet meer meegenomen, omdat ze ook al hele haan krijgen)


Verder 1 tot 2 keer per week een eitje, en iedere dag een paar scheppen Biogarde.

Groentemix ga ik van de week nog eens proberen, met wat tips die ik links en rechts heb gekregen ga ik kijken of het nu beter gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door