Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Femke
#591644
Even een homeopatie vraagje voor mensen (mag straks weg hoor, als ik het antwoord weet)

Paul blijkt Vitiligo te hebben: hij heeft in razend korte tijd 2 grote melkwitte vlekken op zijn hoofd gekregen als gevolg van pigmentverlies. Ook op zijn handen keerde het pigment niet terug nadat hij zonneexceem heeft gehad.
Gister is hij bij de dokter geweest en ze zegt dat er helemaal niets tegen te doen is. We kunnen alleen maar hopen dat de plekken niet in zo'n snel tempo groter blijven worden :-\ (het gaat echt snel).


Misschien een rare kronkel van mij, maar er zijn toch middeltjes tegen depigmentatie bij honden? Zou dat in dit geval ook helpen? Als is het alleen maar om het te remmen....
Ik had vliernetelextract ingetikt bij Google in de hoop daar meer over te weten te komen, maar ik zie alleen maar links van barfplaats en angelique's site 8) ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#591675
Baat het niet, dan schaadt het niet in dit geval. Zou zeggen: probeer het gewoon.

Als het bij Paul helpt, kan ik het Eddie ook geven. Die heeft namelijk al jaren vitiligo.

Van het razende tempo moet je niet schrikken. Het gaat heel erg op en af. Soms krijg je inderdaad in razend tempo nieuwe vlekken en soms duurt het echt jaren voordat er nieuwe vlekken bijkomen.

Eddie is bij de dermatoloog geweest en er is wel lichttherapie mogelijk. Hij vindt het echter niet belangrijk genoeg en stoort zich er niet aan. Probleem zijn wel de plekken die in de oksels en de liezen ontstaan. Die raken namelijk makkelijk geirriteerd en gaan dan kapot.

Mijn fysiotherapeute heeft de lichttherapie gedaan en had er erg veel baat bij. Echter toen ze ermee stopte, kwam het gewoon weer terug.

Ik denk dat alles extra wordt bemoeilijkt omdat er nog niet eens precies bekend is waardoor het ontstaat. Ken je deze site al: www.lvvp.nl?

Sterkte voor Paul! :-*

(dat ie op Eddie leek waren we al achter, maar zo erg..... :-\)
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 14 jul 2006, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#591772
Getsie, vervelend zeg! Ik moet je eerlijk gezeggen dat ik het echt niet weet. Maar je kunt het proberen! Ik heb net in het boekje Fytotherapie, praktische kruiden en plantengids. Daar staat vlierbes wel in maar niet voor deze toepassing. Er staat alleen dat het ter verbetering van de weerstand is....
Door Femke
#591785
Pauline schreef: Baat het niet, dan schaadt het niet in dit geval. Zou zeggen: probeer het gewoon.

Als het bij Paul helpt, kan ik het Eddie ook geven. Die heeft namelijk al jaren vitiligo.

Van het razende tempo moet je niet schrikken. Het gaat heel erg op en af. Soms krijg je inderdaad in razend tempo nieuwe vlekken en soms duurt het echt jaren voordat er nieuwe vlekken bijkomen.

Eddie is bij de dermatoloog geweest en er is wel lichttherapie mogelijk. Hij vindt het echter niet belangrijk genoeg en stoort zich er niet aan. Probleem zijn wel de plekken die in de oksels en de liezen ontstaan. Die raken namelijk makkelijk geirriteerd en gaan dan kapot.

Mijn fysiotherapeute heeft de lichttherapie gedaan en had er erg veel baat bij. Echter toen ze ermee stopte, kwam het gewoon weer terug.

Ik denk dat alles extra wordt bemoeilijkt omdat er nog niet eens precies bekend is waardoor het ontstaat. Ken je deze site al: http://www.lvvp.nl?

Sterkte voor Paul! :-*

(dat ie op Eddie leek waren we al achter, maar zo erg..... :-\)


Tja inderdaad, gewoon frappant dat ze zoveel van elkaar weg hebben.
Ik had gister al even kort op die site gekeken, omdat we toch wel een beetje geschrokken waren dat het zoiets definitiefs was.
M'n broer heeft vroeger ook van die witte vlekken gehad, maar die waren rond. Hij had toen een zalfje gekregen en toen was het over. Ik dacht dus: ohhh Paul gaat naar de dokter, krijgt een zalfje en het is over.

Ik zal nog eens verder zoeken op die vliernetel, anders moeten we het toch maar proberen. Inderdaad, baat het niet dan schaadt het niet.
Door Femke
#591786
202spots schreef: kelp tabletjes in nemen?
ik zal ook verder googlen op Kelp, bedankt voor de tip! Kelp is zowiezo toch heel gezond?
Door Mevroi Kruim
#592004
Femke schreef: ik zal ook verder googlen op Kelp, bedankt voor de tip! Kelp is zowiezo toch heel gezond?
Kelp KAN heel gezond zij als je gebrek hebt aan de stofjes die het bevat. En het kan ongezond zijn als je al problemen hebt met bv teveel jodium. Nou zal dat in NL niet zo vaak voorkomen, de meeste mensen hier hebben juist een jodiumtekort, maar niks is zonder meer gezond. Iets is gezond in de juiste hoeveelheden en schadelijk bij te veel of te weinig.

En dat wist je natuurlijk al lang en ik zit hier een beetje te preken ;D ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door