Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mud
#59164
Zo de eerste maand vv zit er bijna op en gaat prima
geen race of andere probleemen.
Eet ook al kippen strotte die we in zijn kong (7) doen en dan om de dag wisselen met appel/groente van de dag of wat anders.
Nu is mijn vraag zou hij al toe zijn om is een lams rib of
kalfs strot te proberen? Hij eet wel al van pup af aan pens en is nu dus bijna een maand op vv.

Groetjes Bob.

P.S. niks met eten te maken maar wel leuk
hij probeerd al de hele week zijn poot op te tillen en ja hoor zei tini van morgen lukte het hem bijna tot hij om viel en een beetje zip naar haar keek ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#59165
hahahahaha leuk he als die reutjes dat gaan proberen ;D

Ik ben even kwijt hoe oud hij is ,maar Donna is 6 maanden en die kreeg eerder ook al wel eens lamsrib waar ze dan leuk mee bezig was maar er niets mee kon,nu eets ze ze aardig op.
Door sharpie
#59174
Wat voor hond heb je eigenlijk en hoe oud is hij?
Ik denk dat je best eens een lamsribbetje kunt proberen hoor, zorg alleen dat er maar veel vlees aan zit, of geef het als het een vrij kaal bot is na een vv maaltijd, dan verteerd het beter.
Door mud
#59178
Het is een boerboel van 9 maanden en een rustige eter.
De eerste kippe strotjes hebben we uit de hand gevoerd
om te kijken hoe het ging.
Hij peutert ze nu uit zijn kong maar kauwt er eerst op
voor hij ze door slikt (terwijl er wel een stuk of 5 tegelijk in zij bek zouden passen :D).

groetjes Bob.
Door RottSenner
#59189
[quote="mud"]
.... maar kauwt er eerst op
voor hij ze door slikt (terwijl er wel een stuk of 5 tegelijk in zijn bek zouden passen :D).
[/quote]

Ooooww, ik ben jaloers! Ik heb hier zo'n slokop die alles doorslikt zodra het maar even kan. Dat is een proefondervindelijk proces, dus dat klinkt niet altijd even smakelijk. ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#59577
ooooo een boerboel van negen maanden kan wel weg met een kwart van een lamsribbenkast.
das de helft van de ribbenkast op de foto

Afbeelding

De ribben op deze foto zijn later in drieen gedeelt voor devolwassen honden,maar Donna mocht er toen even mee zeulen ;D
Door mud
#59735
(ooooo een boerboel van negen maanden kan wel weg met een kwart van een lamsribbenkast.
das de helft van de ribbenkast op de foto)

Oke maar is hij daar ook al aan toe na een maand vv en
kippen strotten (bedoel of hij het bod al goed kan verteren). Daarom dacht ik om hem eerst 1 stuk rib te geven om te wennen of is dit niet nodig.
En als ik een kwart geef van de foto dan is dit toch een maaltijd?

Ben niet blond wel kaal is dat ook een goed excuus.
Groetjes Bob.
Door Ineke
#60044
Heb ik ook gelijk nog een bottenvraag.

'Moet' je altijd bot geven na een (kleine)vleesmaaltijd, of kun je het bot, in dit geval ribben, ook apart geven als er heel veel vlees en vet aan zit? Dus echt meer vlees dan bot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door