Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sella
#591371
Goed na de schrik dat ik veels te veel had ;D En 4 uur bezig geweest ben heb ik voor 57 dagen groentemix.
Dit keer bestaat hij uit:
Peen, bloemkool, sperzieboon, courgette, 2 soroten sla, andijvie, rode paprika, knoflook, pompoenzaden, wat kefir en wat karnemelk, 2 blikjes zalm.
Hij eet nog steeds niet super alleen de groente zeer graag.
Hij is nu een kilo afgevallen in 2 weken terwijl hij verder niet ziek oogt ofzo.
We geven hem vandaag helemaal geen eten eens kijken of dat zijn eetlust verbetert.
In ieder geval kom ik met het voeren van vlees, orgaan en botten niet hoger dan 1%. Hij vreet het gewoon niet of laat een deel liggen. Overduidelijk dus geen honger.
Hij is al niet echt dik dus die kg eraf is best veel.
Ik kan hem geen granen geven ivm allergie zoals gebleken is.
Nu zoek ik het in wat vetter vlees. Ik sneed eerst het ergste vet eraf.
Als het weer wat koeler wordt hoop ik dat zijn eetlust aantrekt.
Door 202Spots
#591481
Sella schreef: Dit keer bestaat hij uit:
Peen, bloemkool, sperzieboon, courgette, 2 soroten sla, andijvie, rode paprika, knoflook, pompoenzaden, wat kefir en wat karnemelk, 2 blikjes zalm.
Begrijp ik dat je de pompoen pitten, de kefir en de karnemelk,en 2 blikjes zalm OOK door de groentemix doet en dan ook invriest?

Kefir verliest meen ik de meeste voedingswaardes door vriezen,en pompoenzaad (en noten) verliest texture, smaak,en ook wat van de voedingswaarde..
En ik zou ook geen blik zalm invriezen.
Je kan dit dus WEL allemaal toevoegen wanneer je de voerbak klaar maakt.
en waarom geef je karnemelk?
Door Sella
#591535
202spots schreef: Begrijp ik dat je de pompoen pitten, de kefir en de karnemelk,en 2 blikjes zalm OOK door de groentemix doet en dan ook invriest?

Kefir verliest meen ik de meeste voedingswaardes door vriezen,en pompoenzaad (en noten) verliest texture, smaak,en ook wat van de voedingswaarde..
En ik zou ook geen blik zalm invriezen.
Je kan dit dus WEL allemaal toevoegen wanneer je de voerbak klaar maakt.
en waarom geef je karnemelk?
Omdat onze sukkel dat heel erg lekker vindt en ik daardoor hoop het wat aantrekkelijker te maken. Ik dacht dat pompoen geadviseerd werk om in te vriezen omdat het anders gemalen(geef ik nu als proef tegen de hondenlintworm) te snel zijn kracht verloor en het daardoor beter met de groentenmix mee ingevroren kan worden.
Hij is erg moeilijk tot eten van wat dan ook te bewegen en ik ga echt niet iedere morgen zalm uit blik geven omdat ik dan over mijn nek ga. De kefir was ook om het wat smeuiger te maken en het toch naar binnen te krijgen Ik geef hem sowieso iedere dag wat of hij het naarbinnenwerkt is twee.
Ook niet met honing of wat dan ook.
Hij eet het puur of niet.
Ik ben u aan het expirimenteren wat hij goed eet.
Dat is kip en alles wat rund is. Geit laat hij als het moet 5 dagen voorbij gaan ook geen groentenmix de sukkel.
Door 202Spots
#591545
Sella schreef: Ik dacht dat pompoen geadviseerd werk om in te vriezen omdat het anders gemalen(geef ik nu als proef tegen de hondenlintworm) te snel zijn kracht verloor en het daardoor beter met de groentenmix mee ingevroren kan worden
Je kan WEL de vers gemalen pitten of gemengde pitten/nootjes mix in 'n apart potje invriezen, maar NIET door de groentemix doen om IN 't vocht van de groente bevroren te worden, dus DROGE gemalen pitten kan WEL ingevroren. en dan gewoon over de groente sprinkelen met de bak klaar maken.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 14 jul 2006, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
#591582
Okee dank je weer wat geleerd.
Zo wordt het langzamerhand toch wat met mijn groentemix.
Zal in het vervolg alleen kleinere hoeveelheden gebruiken of een tweede en derde hond aanschaffen dan is het ook zo op ;D
Wie weet zou baknijd ook wel helpen mr x te laten eten wanneer er gegeten moet worden.
Dat is geen reden om een tweede hond aan te schaffen vandaar dat wij een tweede nemen omdat wij er graag een lekker labradormutsje bij willen tzt. als het lukt van Tilly en daar zullen vreetschuren vandaan komen als ik zo lees wat die wegwerkt ;D ;D

Citeren lukt niet krijg alleen een balkje citaat 2spots en verders niets dus dan maar even z0 ???
Door Sella
#591614
Lizzy schreef: Misschien dat ik het mis hoor, maar ik zie zo gauw wat je vraag is :-[
Ik denk of ik het goed doe maar ehh een cursus helder formuleren zou dat wat voor mij zijn? :-[
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#591623
Sella schreef: Ik denk of ik het goed doe maar ehh een cursus helder formuleren zou dat wat voor mij zijn? :-[
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door