Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#591453
okee, ik geloof dat ik nu toch wel een echte Barfer (ahum) ben geworden...

bij een nieuw adresje kwam de slager meteen met een leuk kadootje aan.....twee schaapskoppen :-X
Hij liet ze me uitgebreid bekijken en ook natuurlijk effe ruiken omdat ze zo vers waren :P

nou ben ik aan één kant erg blij met deze zeer verse schapekoppen maarre... wat moet ik er nu precies mee???

recreatie bot of toch vleesbot met wat groentemix of zo??? en is het niet wat te veel of te hard?
Door Ike
#591469
tja, ik heb een poosje teug een schapenkop gekocht en kon het niet opbrengen het aan Ike te geven :-\, zo super barfprof ben ik dus niet :-[
Door pallas
#591472
Ike schreef: tja, ik heb een poosje teug een schapenkop gekocht en kon het niet opbrengen het aan Ike te geven :-\, zo super barfprof ben ik dus niet :-[

wat heb je erdan mee gedaan? ligt ie nog steeds in de vriezer of toch maar in de kliko?
Door conleeuw
#591474
pallas schreef: wat heb je erdan mee gedaan? ligt ie nog steeds in de vriezer of toch maar in de kliko?
nou in de kliko is echt zonde, gewoon geven, lijk mij ;) is het een geheel, of is het door middengezaagd?
Door pallas
#591476
conleeuw schreef: nou in de kliko is echt zonde, gewoon geven, lijk mij ;) is het een geheel, of is het door middengezaagd?
het is een hele.. en nee ik ga hem niet in twee hakken :-X :-X :-X
Door conleeuw
#591500
pallas schreef: het is een hele.. en nee ik ga hem niet in twee hakken :-X :-X :-X
nou dat zal ik ook niet voorstellen, ik moet er zelf ook niet aan denken. Maar mischien kan je hem als recreatie bot geven?? dan hebben ze er in iedere geval ook wat aan, al is het alleen om een beetje bezig te zijn en wolf te voelen ;D ;D
Door Ike
#591505
pallas schreef: wat heb je erdan mee gedaan? ligt ie nog steeds in de vriezer of toch maar in de kliko?
Hij ligt al lang (weeeeeeeeeeeeken geleden) in de kliko :-[
Door nikèdog2000
#591518
ik ben een echte barfer hoor
ik geef ook schapenkop
en in tweeen is het nog te veel voor mijn drie hondjes
dus ik hak er lustig op los
ze vinden het heerlijk
die hersenen en ogen en tong
eet smakelijk
Door pallas
#591619
nikèdog2000 schreef: ik ben een echte barfer hoor
ik geef ook schapenkop
en in tweeen is het nog te veel voor mijn drie hondjes
dus ik hak er lustig op los
ze vinden het heerlijk
die hersenen en ogen en tong
eet smakelijk

is het makkelijk te hakken....misschien dat ik dan toch nog een poging waag..
eten ze het bot dan ook of is dat te hard?
Door Mevroi Kruim
#591651
Schapenkop vind ik te hard, en zeker als het niet gezaagd is hebben zer ook niet zoveel aan.
Lamskop krijgen ze hier goed weg, mits gezaagd. De hersenen zijn heel waardevol qua voedingswaarde en ookd e tong vinden ze lekker. Alleen de onderkaak blijft over, met de tandjes. Te hard.
Door 202Spots
#591656
Geef ze ieder 'n hele kop en kijk wat ze er mee doen!
Meestal vinden ze wel 'n beginnetje om de ogen, hersens en tong er uit te halen, en wanneer het te lang gaat duren dan kan je de rest gewoon in de kliko gooien!
Door pallas
#591667
Kruimel schreef: Schapenkop vind ik te hard, en zeker als het niet gezaagd is hebben zer ook niet zoveel aan.
Lamskop krijgen ze hier goed weg, mits gezaagd. De hersenen zijn heel waardevol qua voedingswaarde en ookd e tong vinden ze lekker. Alleen de onderkaak blijft over, met de tandjes. Te hard.
ik noem het dan wel een schapekop, maar het is natuurlijk een lamskop (kan je zo al aan de maat zien)
Door pallas
#591669
202spots schreef: Geef ze ieder 'n hele kop en kijk wat ze er mee doen!
Meestal vinden ze wel 'n beginnetje om de ogen, hersens en tong er uit te halen, en wanneer het te lang gaat duren dan kan je de rest gewoon in de kliko gooien!
Nox mag zich uitleven maar Didot moet eerst nog een poosje alleen op geit ivm allergie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door