Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#591134
Ik ga zo naar de DA Boy,s harttabletjes ophalen

Hij loopt erg schlecht op het moment, het is zijn linkervoorpoot.
Als hij even gelopen heeft is het welwat beter ( vreemd eigentlijk)en ik heb alles geprobeerd aan pijnstillers.
Van Ketam, Rymadil, asperin, Traumeel, ibruproven, en verschillende homophatische middelen.
Het beste schijnt hij te reageren op Sinaspril in combinatie met traumeel.Maar erg veel verbetering zie ik dan ook niet zo.
Het gekke is het gewricht is niet dik of warm.
Zoals jullie weten ga ik voor Goud met Boy naar dr Schulze in Duitsland maar dat is pas op 8 augustus dus ik moet nog even een maandje overbruggen.
Ik denk dat ik voor Metacam ga.
Mijn vorige Rottie had er veel baat bij, alleen naar vele maaanden lang gebruik kreeg hij last van zijn darmen en maag.
Boy heeft wel een sterkere maag dus ik denk dat ik er even voor ga.
Hebben jullie mischien nog een ander middel op het oog??

Och, hij is zooo lief , ik ben zoooo gek op die hond.
Hij is verder wel goed, hij eet en drinkt alleen heb ik het gevoel dat hij wil rennen en springen en dat gaat dan nie, hij kijkt me dan met die Rottieogen verwarrend aan, mijn hart breekt dan.
Ik verwen hem heel erg op het moment!!!
Laatst gewijzigd door senadance op vr 14 jul 2006, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#591167
Ze hebben een vrij nieuwe pijnstiller die heet Previcox. Het blijft een chemisch goedje, maar er wordt gezegd dat die Previcox minder schadelijke bijwerkingen zou hebben dan bijv Metacam of Rimadyl.

Bij mijn jongste teefje met ED werkt de combi Artifleur (de druppels) van Bloem en wilgenbast over het algemeen heel goed. Maar als ze veel pijn heeft en deze 2 middeltjes helpen niet, krijgt ze ook gewoon voor een paar dagen een reguliere pijnstiller hoor. ;)
Door conleeuw
#591401
Audrina schreef: Ze hebben een vrij nieuwe pijnstiller die heet Previcox. Het blijft een chemisch goedje, maar er wordt gezegd dat die Previcox minder schadelijke bijwerkingen zou hebben dan bijv Metacam of Rimadyl.

Bij mijn jongste teefje met ED werkt de combi Artifleur (de druppels) van Bloem en wilgenbast over het algemeen heel goed. Maar als ze veel pijn heeft en deze 2 middeltjes helpen niet, krijgt ze ook gewoon voor een paar dagen een reguliere pijnstiller hoor. ;)
Nou wil ik niet iemand de stuipen op het lijf jagen, maar wat ik weet van Previcox is dat het een COX-2 inhibitor is (heel technisch verhaal) en dat het dus familie is van Vioxx die voor mensen met gewrichtsklachten gebruikt werd. Vioxx is teruggehaald uit de handel omdat het een verhoogde risico op cardio vasculaire aanvallen had met een grote risico tot overlijden...... dit wel in gebruik bij de mens. Er is momenteen onderzoeken gaande of andere Cox-2 inhibitors dezelfde verhoogde risico hebben....... Ik weet natuurlijk niet of dezelfde risico zich in de hond bestaat, maar moest wel even reageren, dus wel goed overleg met een dierenarts lijk mij??

van de internet site http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Vioxx
waar onderandere de volgende staat:

"It is currently unknown whether the increased risk of adverse cardiovascular events is common to all COX-2 inhibitors. Recent studies have demonstrated the increased risk of cardiovascular events associated with the use of celecoxib, valdecoxib and parecoxib. (Solomon et al., 2005; Nussmeier et al., 2005) "

"Vioxx caused between 88,000 and 139,000 heart attacks, 30 to 40 percent of which were probably fatal, in the five years the drug was on the market. "
Gebruikersavatar
Door Angelique
#591423
Alle middelen te spijt staat er hier voor de noodgevallen ook een fles metacam in de koelkast, als het moet, dan moet het maar.

Sterkte met Boy :-*
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 14 jul 2006, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#591452
Angelique schreef: Alle middelen te spijt staat er hier voor de noodgevallen ook een fles metacom in de koelkast, als het moet, dan moet het maar.

Sterkte met Boy :-*
ik heb ook metacam in huis, maar dat gebuik ik alleen voor Bess en alleen incidenteel. Tja, ze is al oud en als ze echt last heb van haar gewrichten ga ik haar niet laten lijden... dan maar metacam ;)
Door senadance
#591470
Angelique schreef: Alle middelen te spijt staat er hier voor de noodgevallen ook een fles metacom in de koelkast, als het moet, dan moet het maar.

Sterkte met Boy :-*
:-*
Door Audrina
#591521
conleeuw schreef: Nou wil ik niet iemand de stuipen op het lijf jagen, maar wat ik weet van Previcox is dat het een COX-2 inhibitor is (heel technisch verhaal) en dat het dus familie is van Vioxx die voor mensen met gewrichtsklachten gebruikt werd. Vioxx is teruggehaald uit de handel omdat het een verhoogde risico op cardio vasculaire aanvallen had met een grote risico tot overlijden...... dit wel in gebruik bij de mens. Er is momenteen onderzoeken gaande of andere Cox-2 inhibitors dezelfde verhoogde risico hebben....... Ik weet natuurlijk niet of dezelfde risico zich in de hond bestaat, maar moest wel even reageren, dus wel goed overleg met een dierenarts lijk mij??

van de internet site http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Vioxx
waar onderandere de volgende staat:

"It is currently unknown whether the increased risk of adverse cardiovascular events is common to all COX-2 inhibitors. Recent studies have demonstrated the increased risk of cardiovascular events associated with the use of celecoxib, valdecoxib and parecoxib. (Solomon et al., 2005; Nussmeier et al., 2005) "

"Vioxx caused between 88,000 and 139,000 heart attacks, 30 to 40 percent of which were probably fatal, in the five years the drug was on the market. "
Nou lekker dan, zoveelste ding waarover mijn ex-da me verkeerd heeft voorgelicht. :-\
Door conleeuw
#591527
Audrina schreef: Nou lekker dan, zoveelste ding waarover mijn ex-da me verkeerd heeft voorgelicht. :-\
ik weet niet wanneer jij de info van jou dierenarts heb gekregen?? ik weet ook niet in hoeverre deze bijverschijnselen voor honden geleden.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#591536
Ik geef Jory ook wel eens een paar dagen Previcox als ze erg veel last heeft van haar artrose.
Maar als ik het langer dan een week geef, dan begint ze te spugen....Metacam krijgt ze diaree van en van Rimadyl gaat ze vreselijk kwijlen, waarschijnlijk doordat ze misselijk wordt.
Het zijn allemaal pijnstillers uit dezelfde groep, en haar ingewanden kunnen er dus niet tegen.
Door Audrina
#591665
conleeuw schreef: ik weet niet wanneer jij de info van jou dierenarts heb gekregen?? ik weet ook niet in hoeverre deze bijverschijnselen voor honden geleden.
Eind vorig jaar.
Door -sanne
#592163
Metacam kan erg schadelijk zijn voor de nieren van oudere dieren. Als de niertjes goed zijn kun je het geven.
Ik ken een hond die aan de metacam is gestorven omdat de da het voor had geschreven maar de nieren van te voren niet had gecontroleerd.....
Door cantos
#592185
-sanne schreef: Metacam kan erg schadelijk zijn voor de nieren van oudere dieren. Als de niertjes goed zijn kun je het geven.
Ik ken een hond die aan de metacam is gestorven omdat de da het voor had geschreven maar de nieren van te voren niet had gecontroleerd.....
Waarom alleen voor oudere dieren erg schadelijke en niet voor jonge dieren is het dan niet schadelijk.
Door -sanne
#592258
omdat jonge dieren vaak geen nieriaandoeningen hebben en oudere vaak wel.
metacam is natuurlijk nooit gezond
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door