Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#590886
Ik denk dat Lana voor het eerst loops gaat worden, Odin is gisteren en vandaag zo opdringererig, snuffelen en rijd-pogingen. zij snauwt hem meestal weg maar een enkele keer blijft ze staan....
Ik zie geen bloed, ik zie geen dikke eh muts :-\
Ervaren teef-eigenaars help me even
Laatst gewijzigd door Bianca1 op do 13 jul 2006, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#590911
ja ja das best mogelijk hoor. hier is Baya ook voor sommige reuen super aantrekkelijk voordat ze echt loops moet worden.
En ook vrij lang erna nog helaas, en echt die reuen hebben dan een plank voor de kop! ze moet ze echt weg blijven snauwen, maar iedere keer blijven ze proberen of ze er echt niet heel even aan mogen ruiken NEE >:( dus
Door Truus
#590916
Het zou een stille loopsheid kunnen zijn. Hoe oud is Lana? Heb je haar al met een zakdoekje afgeveegd om te kijken of je dan iets kunt zien?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#590954
Bianca1 schreef: zij is naar schatting 7 maanden
Kan best dat ze een beginnetje aan het maken is. De eerste keer is meestal niet zo heftig, dus even afwachten, het komt vanzelf.
Door Bianca1
#590957
oke, maarre 'k heb dus ook een hitsige reu in huis, moet ik ze dan nu ook gescheiden houden??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#590965
Bianca1 schreef: oke, maarre 'k heb dus ook een hitsige reu in huis, moet ik ze dan nu ook gescheiden houden??
Neu, niet eerder als dat ze echt loops is. Of hij moet zo vervelend worden dat het lastig is voor haar, maar omwille van ongewenste zwangerschappen is een scheiding nu nog niet nodig.
Door Lizzy
#591219
Mijn "ervaring" is dat je vanzelf ziet wanneer je ze gescheiden moet gaan houden. Ik schrijf ervaren tussen quotes omdat Linga nog maar 1 keer loops is geweest.

Maar goed, bij Linga zat het echt al een paar weken te rommelen, maar INEENS out of the blue was haar muts opgezet! Ik weet nog dat ik aan de telefoon zat met Erna (de fokker van Linga) en riep (we hadden het over heel iets anders ;D) "krijg nou wat, Linga heeft een opgezette muts :o". Een dag of 2 later was er ook bloed.

Goed, op een gegeven moment ging Linga zeer opdringerig voor Brutus z'n neus staan. Staart opzij. En hoeren en sloeren maar. Gelukkig reageerde Brutus hier niet op (kan de volgende loopsheid anders zijn, naar ik heb begrepen), maar heb je een hitsige reu, zit tie er natuurlijk op voordat je met je ogen kunt knipperen! Ik heb op straat ook wel meegemaakt hoor, dat reuen niet eens aan "hee hallo, jij bent een leuke meid! Zullen we uit gaan eten" deden maar er direct bovenop sprongen :o!

Dus, tegen de tijd dat Lana dat gaat doen: wordt het erg de hoogste tijd om ze apart te zetten. Tenzij je reu al eerder begint te klieren.... Alertheid is dus wel gewenst ;D!
Door Lizzy
#591221
Oh, ik heb Linga chlorella gegeven. Dat schijnt de lucht van de loopsheid iets te maskeren. Of het echt zo is? Geen idee. Verder heb ik Brutus Rust Compositum van de Groene Os gegeven. Daar zit hop in en dat tempert de geslachtsdrift bij reuen. Of het geholpen heeft, ik weet het niet, maar ik ben redelijk gemakkelijk door de eerste loopsheid van Linga heengerold.
Door Bianca1
#593575
Lizzy schreef: Verder heb ik Brutus Rust Compositum van de Groene Os gegeven. Daar zit hop in en dat tempert de geslachtsdrift bij reuen. Of het geholpen heeft, ik weet het niet, maar ik ben redelijk gemakkelijk door de eerste loopsheid van Linga heengerold.
Kan ik voor dit doeleinde ook prodier geslachtsdrift gebruiken? of dat een te lange 'inwerkingsduur'. Odin is errug hitsig en probeert bijna continu te rijden. Erg vervelend voor beiden :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door