Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#589689
Hallo,

Charly (Flatcoated retriever) heeft aan beide ellebogen ED.. Rechts loopt ie mank. Hij wordt behandeld met de volgende dingen:
- acupunctuur (over drie weken krijgt ie goudacupunctuur in het oor!)
- Glucobest
- duivelsklauw (maar nu al drie maanden op dus ik stop er even mee ivm belasting van de lever)
- teunisbloemolie
- multimilk (maar niet consequent moet ik zeggen, hij vindt het vervelend als ik het erop smeer)
en.. waar ik van baal maar wat gewoon nodig is: rimadyl 2x daags een halve tablet.

Het gaat nog niet echt geweldig moet ik zeggen en de dierenarts die acupunctuur geeft raadde visolie aan. Daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt op aanraden van de holistisch dierenarts op mijn opleiding omdat visolie in veel gevallen vervuild is. Dat was overigens niet in relatie met Charly maar met Aïsha die ik het "gewoon" gaf omdat ik dacht daar goed aan te doen.
Ze raadde aan om te stoppen met visolie, drie maanden te wachten en dan over te gaan op de plantaardige omega's van de Groene Os. Maar; is die ook goed voor ondersteuning van de ED/artrose of moet ik daarvoor toch ook specifiek de visolie hebben? Weet iemand dat?

Groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door Moniek_B. op wo 12 jul 2006, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#589694
Trias Omega, bedoel je?

Dat bevat: Lijnzaadolie, pompoenpitolie, tarwekiemolie, olijfolie, teunisbloemolie, natuurlijke vitamine E.

Ja, ik vind het persoonlijk drie keer niks. Ik vind lijnzaadolie gewoon geen goede omega 3 leverancier. Het is een niet-actieve vorm, moet in het lichaam nog omgezet worden en dat kan alleen als er aan allerlei voorwaarden wordt voldaan.

Er bestaat ook visolie die gegarandeerd niet vervuild is. Dat is de Omega-3 700 mg softgels. Deze is zelfs door de consumentenbond gecontroleerd en 100% schoon bevonden. En ook al is ie duur, ik zou daar dan de voorkeur aan geven.
#589714
Lizzy schreef: Trias Omega, bedoel je?

Dat bevat: Lijnzaadolie, pompoenpitolie, tarwekiemolie, olijfolie, teunisbloemolie, natuurlijke vitamine E.

Ja, ik vind het persoonlijk drie keer niks. Ik vind lijnzaadolie gewoon geen goede omega 3 leverancier. Het is een niet-actieve vorm, moet in het lichaam nog omgezet worden en dat kan alleen als er aan allerlei voorwaarden wordt voldaan.

Er bestaat ook visolie die gegarandeerd niet vervuild is. Dat is de Omega-3 700 mg softgels. Deze is zelfs door de consumentenbond gecontroleerd en 100% schoon bevonden. En ook al is ie duur, ik zou daar dan de voorkeur aan geven.
Ja, die bedoel ik! Trias Omga, was de naam even kwijt ;)

Wat zijn die voorwaarden waar aan voldaan moet worden dan om het nog weer om te zetten?

En die omega-3 die jij noemt, is die in goede drogisterijen te koop of moet ik daarvoor op pad (niet erg hoor, maar dan kan ik beter eerst even via internet gaan zoeken voordat ik vol goede moed het centrum hier in ga ;))

Wat vinden jullie trouwens van dat "vervuiling"-verhaal van visolie? Ben er zelf nog niet helemaal uit namelijk ... gebruikte altijd de Henne Zalmolie...
#589740
Moniek_B. schreef: Ja, die bedoel ik! Trias Omga, was de naam even kwijt ;)

Wat zijn die voorwaarden waar aan voldaan moet worden dan om het nog weer om te zetten?

En die omega-3 die jij noemt, is die in goede drogisterijen te koop of moet ik daarvoor op pad (niet erg hoor, maar dan kan ik beter eerst even via internet gaan zoeken voordat ik vol goede moed het centrum hier in ga ;))

Wat vinden jullie trouwens van dat "vervuiling"-verhaal van visolie? Ben er zelf nog niet helemaal uit namelijk ... gebruikte altijd de Henne Zalmolie...
Bij mijn weten gaat het om heel veel nutrienten en vetzuren, die allemaal in orde moeten zijn wil het lichaam de ALA de LNA maken. Bovendien schijnen hondenlijven sowieso niet zo goed te zijn in de omzetting hiervan (van niet actieve naar actieve vetzuren). Meer daarover: http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ht.3i.html

Mijn ervaring met Solgar? Bestellen via Internet! Je zoekt je de krampen naar zaken die het verkopen! Je kunt Solgar vragen hoor, om een verkooppunt bij jou in de buurt (http://www.solgar.nl) maar de meeste verkooppunten verkopen niet eens deze visolie >:(

Ik vind het vervuiling verhaal plausibel. En ik gebruik om die reden sowieso nooit zalmolie. Zalmolie wordt meestal gewonnen uit gekweekte zalm. Ten eerste bevat gekweekte zalm veel minder omega 3 vetzuren (dat komt o.a. door de voeding die de vissen krijgen in de farms) en ten tweede zijn gekweekte zalmen gewoon vervuild. Punt. In de USA raden ze aan niet vaker als 1 keer per maand gekweekte zalm te eten, vanwege de vervuiling.

Om die reden probeer ik gewoon zoveel mogelijk verse vis te voeren in de vorm van zalm uit blik (ik heb namelijk gehoord/gelezen - bron moet ik nazoeken - dat zalm uit blik vrijwel altijd wilde zalm is), verse sardientjes en makreel. En soms geef ik dan visolie in capsules. Ik gaf vroeger Solgar, maar dat laat m'n portomonee niet meer toe.

Is groenlipmossel niks voor jouw hond? Dit bevat ook veel omega 3 vetzuren en schijnt er goed te werken bij gewrichtsproblemen. Ik geef dit aan Brutus. En volgens mij reageert hij er erg goed op.
#591276
Assie schreef: Lizzy, ik begreep van mijn holistisch dierenarts dat vis uit blik ook niet zo geweldig is (zou ook allerlei rotzooi in zitten). Ik heb ooit een hele zalmkop meegenomen en door laten meten voor mijn hond en daar kwam uit dat dit erg goed voor hem zou zijn, nog beter als de visolie capsules van Solgar.
Wat voor rotzooi zou daar dan in moeten zitten?
#591592
[quote author=Lizzy
Is groenlipmossel niks voor jouw hond? Dit bevat ook veel omega 3 vetzuren en schijnt er goed te werken bij gewrichtsproblemen. Ik geef dit aan Brutus. En volgens mij reageert hij er erg goed op.
[quote][/quote]

Ik sta er van verbaasd hoe goed die groene lipmossel werkt, ben echt super tevreden erover.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door